سلام

دختری 20 ساله هستم، یک مسئله ای که شاید از نظر خیلی ها مسخره باشه دغدغه ذهنیم شده، علی الخصوص مدتی که برام خواستگار میاد این موضوع در نظرم پر رنگ تر شده ...!

برای من آقا پسرهایی که ریش و ته ریش دارند بشدت جذابند! و دلیل واقعی اش رو نمیدونم! شاید بخاطر این که من دختر چادری و قد بلند هستم و ظاهرم ژنتیکی اندکی زنانه و بیشتر از سنم هست، دوست دارم همسرم ریش داشته باشه چون در این صورت سنش بیشتر میزنه و با جذبه میشه!

شایدم بخاطر این هست که دوست دارم همسرم با ایمان و مذهبی باشه و خب اصولا چنین افرادی ریش دارند. ( البته آدم ظاهربینی نیستم و قلبا معتقدم هر فردی که ظاهر مذهبی داره، شاید واقعا مذهبی نباشه و بالعکس )، یا شایدم بخاطر این هست که معمولا ریش چهره ی پسرها رو مظلوم نشون میده.اما دلیل قطعی رو نمیدونم.

مثلا شده اتفاقی چشمم به گروهی از پسرها خورده، بعد تو اون گروه بوده پسری که چهره ی زیباتری نسبت به بقیه شون داشته، ولی ریش و سبیل نداشته و در نظر من اصلا به چشم برادری جذاب نبوده ، ولی یک نفرشون با چهره معمولی ولی ریش دار بشدت برام جذاب بوده!

یا توی تلگرام بوده عکس یک نفر رو که یکی از دوستانم بهم نشون داد و با هم چک میکردیم عکس های جدیدش با ریش بوده و در نظرم چهره شون خیلی قشنگ به نظر می اومد , ولی عکس های قدیمی رو چک میکردیم, یکهو دیدم بدون ریش هست و ناخودآگاه در نظرم اون آقا خیلی زشت شد، جوری که دیگه دلم نمیخواست بقیه عکس هاش رو نگاه کنم! . 

یعنی یک ریش به راحتی نظر من رو عوض کرد!!! ، یا بازیگرانی رو دیدم با چهره خیلی زیبا (از نظر بقیه) ولی بدون ریش در نظرم خیلی زشت هستند و با ریش هست که تازه من اون قشنگی چهره شون رو متوجه میشم!! البته تمامی این موارد یک بار به طور اتفاقی برام رخ داده و اصولا دختری هستم که به نامحرم نگاه نمیکنم.

و قبل خواستگارهایم اهمیت این موضوع رو برای خودم نمیدونستم, ولی مدتی که برام خواستگار میاد واقعا به این مسئله پی بردم که ظاهر فردِ بدون ریش به دلم نمیشینه. منظورم هم ته ریش یا ریش به اندازه یک دو بند انگشت هست. ریش هایی که الآن مد شده که خیلی بلندن و اتو کشیده هستند و سبیل فر میدن هم برام اصلا جذابیتی نداره و منظورم این موارد نیست.  

برای خودم جای تعجبه که چرا انقدر این قضیه میتونه در من تاثیر بگذاره !، و اما سوالم اینه که با توجه به این شرایط من باید تو خواستگاریم چنین مسئله ای رو عنوان کنم؟ خب قطعا طرف مقابل میگه "چه دختر ظاهر بینی" ، در صورتی که من اصلا اینطور نیستم و ملاک های خیلی مهمتری از جمله اخلاق و ایمان رو مد نظرم دارم، ولی این یک مورد اصلا دست خودم نیست و جزء ضمیر ناخودآگاهم شده ! 

همون طور هم که گفتم اصلا زیبایی مد نظرم نیست و یک پسر حتی زشت با ریش هم ممکنه در نظرم جذاب باشه! خیلی از آقایون اگر خوشبینانه فرض کنیم بیشتر اوقات ریش میگذارند، ولی تو قرار های مهم (مثلا برای خواستگاری) و یا مهمونی ها ریش شون رو تیغ میزنن, خب چنین شخصی چهره اش اون لحظه به دلم نمیشینه و واقعا هم دست خودم نیست.

سوال دیگم اینکه آقایون میتونن برای همیشه ریش رو تحمل کنند؟


مرتبط :

تو جلسه ی خواستگاری چقدر به قیافه و ظاهر پسر اهمیت میدید؟

تعریف مرد یا پسر خوش قیافه از دید زنان و دختران چیه ؟

تا چه اندازه قیافه واسه دختران برای ازدواج مهمه

ازدواج با یک پسر خوش قیافه چه مشکلاتی داره ؟

چرا دختران اینقدر به قیافه حساس شدن ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه) ظاهر خواستگار (۴۰ مطلب مشابه)