به نام خدای عزیز و مهربون

سلام به همه بنده های خدا

داداش های عزیزم، آبجی های من، هیچ از خودمون پرسیدیم چه مون شده ؟ 

اون رگ غیرت و از خودگذشتگی مون چرا ضعیف شده ؟ چرا خیلی ها ممکنه بگن ازدواج ساده واسه گذشته بوده و اگه الان ازدواج رو خیلی ساده برگزار کنن تفکرشون قدیمیه ؟! 

انصافا چرا جوون ها خودشون نمی خوان این عرف های مسخره جامعه رو بشکنن ؟! چرا با زبون مهربون با والدین صحبت نمی کنن و بگن ما این عرف های مسخره جامعه رو نمی خواهیم ! چرا خیلی ها ممکنه بگن امروزه دیگه باید با ازدواج به خوشی مادی و لذت های مادی برسن ؟! چه مون شده واقعا ؟! چرا اینقد فانتزی ؟!

قسمتی از آیه 11 رعد:

خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند ( و از نیکی به بدی شتابند.)

بابا نمیشه که فقط دعا کنیم و خودمون هیچ حرکتی نکنیم و مثل ماست بشینیم! بنده خودم رسما هنوز با خانواده هیچ خواستگاری نرفتم و الان ازدواج تو اولویتم نیستش. البته بنده یه چیزهایی تو ذهنم دارم و تو اولویتم هستن که به نظرم پیش خدا مقبول تر باشه واسم تا ازدواجم در این موقعیت. 

ولی بنده هم خیلی با والدینم در مورد ازدواج صحبت کردم و گفتم که این رسم های جامعه مسخره هستن ! مثلا این رسم های جهاز بالای دختر ! این رسم های عروسی های اسرافی! این رسم های سرویس های طلا برای عروس ! این رسم های مهریه های بالا ! برگردین به سی چهل سال پیش! این جوری بود ازدواج ها انصافا ؟ چه اشکالی داره ازدواج ها مثل همون سی چهل سال پیش باشه و خیلی آسون باشه و با اون صفا و صمیمیت بین دختر و پسر ولی از امکانات و تکنولوژی های بروز و مفید این دوره هم استفاده کنیم؟

چون خودم هنوز ازدواج نکردم نمی خواستم این حرف ها رو بزنم چون ممکنه بگید تو هنوز خودت ازدواج نکردی تو این دوره و فقط داری شعار میدی! مثل همون قضییه "خرما خوردن حضرت محمد (ص) و توصیه به اون بچه واسه نخوردن خرما"

ولی واقعا خیلی از کامنت های جوون هامون رو که تو این بلاگ خوندم ناراحتم که اینقدر از هدف ازدواج دور شدن!

ان شاء الله تو ازدواج خودمم سعی می کنم که یه عروسی بسیار ساده بگیرم و جهیزیه دختر واسم مهم نیست و ان شاء الله با محبت دو طرفه و عشقولانه و واسه رضای خدا باشه. و اینکه شاید یک نفر و فقط یک نفر از مراسم ما الگو بگیره و زندگیو سخت نگیره!

فقط لطفا نیاید بگین انگار تو این جامعه زندگی نمیکنی که مثلا وضع اقتصادی چطوره و دلت خوشه! بنده بحثم اینه ازدواج رو چه دختر و چه پسر سختش نکن! رسم های مسخره جامعه رو بشکنن! مثلا پسرهایی که حقوقی دارن بلاخره و میشه با قناعت زندگی یه نفر دیگه رو هم تامین کنن هر چند سخته به نظرشون چرا اونا ازدواج نمیکنن؟ چرا دخترا ممکنه سخت گیری کنن واسشون! در صورتی که هم دختره دوست داره ازدواج کنه و هم پسره!

ان شاء الله اهل مبارزه باشیم و همیشه به خدا توکل کنیم. در آخر همه مون رو دعوت می کنم به تدبر عمیق در سوره عصر:

به نام خداوند بخشنده مهربان

به عصر سوگند، (1) ، که انسانها همه در زیانند؛ (2) ، مگر کسانى که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده ‏اند، و یکدیگر را به حق سفارش کرده و یکدیگر را به شکیبایى و استقامت توصیه نموده‏اند! (3)

 از طرف: "بنده خدا"


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) ازدواج آسان (۵۶ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)