در پست قبل ( جلوگیری از سوژه شدن خانم ها موقع بیان بعضی از افعال ) عرض کردم که به کار بردن بعضی افعال و عبارت سبب سوء استفاده و سوژه شدن می شود. در آن پست بیشتر بحث سوژه شدن اجباری بود یعنی شما فعلی یا عباراتی را واقعا بدون منظور به کار می برید که قصد و هدفی نداشتید یا تنها از روی سادگی می گفتید و از قضا بدتون میاد که سوژه بشین ولی گاهی از قضا در مجالس مردانه و یا  حتی در مجالس خانم ها نوعی شوخی هایی با هم دارند که حالت اختیاری در سوژه شدن دارد . یعنی خود شخص با اختیار خود وارد این گونه شوخی ها میشود که با منظوری مزاح جنسی انجام مگیره برای مثال ( با عرض پوزش ) در سر سفره ی پسران یکی میگه من ران میخواهم دیگری سخن از سینه ... و ... خلاصه سینه مرغ و ران مرغ سوژه جنسی میشه ... .

اجازه بدهید در اینجا توضیح دهم که شوخی های جنسی چه آسیب هایی پنهانی دارند که بعدها متوجه آن خواهید شد. ( بویژه خانم ها همیشه به دلایل زن بودن در این گونه شوخی ها بیشتر قربانی می شوند و آسیب می بینند):

اولا: چون زن جسارتا حالت مفعولی داره در این شوخی ها ، پس اولین کسی که خودش لطمه می بینه خود زن هست حتی اگر با رضایت خودش این شوخی انجام بگیره ( فکرش رو بکن معتاد هم با رضایت خودش شیشه میکشه اما رضایتش چه بلایی سرش میاره پس خانم محترم فکر نکنی رضایت خودت آسیب نداره ).

دوما:مهمترین دلیل بر آسیب زا بودن شوخی جنسی کریه بودن این گونه شوخی ها از لحاظ دینی است و کافی است امری در دین زشت باشد و این خود دلیل بر آسیب های آن رفتار . در زندگی بزرگان دین کوچکترین شوخی جنسی در زندگیشان پیدا نمی کنی. یعنی آنها حتی به شوخی  ( حتی به شوخی ) کلمات خلاف ادب و غیر شرعی رو به زبان نیاورده اند. خشم خداوند و روز قیامت رو در نظر داشته باشین حتما.

نترسید از اینکه گوشه نشین بشید به خاطر دوری از این شوخی ها. بذار بهت بگند خشک مقدس و امل بهتره تا اینکه خدا ازت ناراضی بشه. بذار بهت بگند خشک مقدس و امل بهتره تا اینکه فردایی همین افراد خودشون پشت سرت انواع سخن بگند.

سوما: این کامنت واقعی یک از خانم است دقت کنید:

یه بار تلگرامم رو چک کرد ( نامزدم ) و چت هامو با صمیمی ترین دوستم خوند، کلی چرت و پرت گفته بودیم ،همون چرت و پرت هایی که دخترا بهم میگن. کلی شاکی شد و گفت خوشم نمیاد زن من مثل زنای دیگه بی حیا باشه و از جمعه های زنونه که هی میشینن ...

خانم ها گاهی شنیدین یا دیدن که پسری بدون دلیل از شما و یا دوست تان پشیمون میشه واسه ازدواج یا اگر هم پشیون نشه به طرز عجیبی شکاکه یا دلخوره و بهانه میاره که با فلان پسر یا حتی دختر رفیق نشو . دلیلشم نمیگه...

دلیلش شوخی های جنسی زیاده که شما داشتین در مجالس زنونه و خصوصی. فکر کردین نامزدت یا شوهرت نمیشنوه یا خبر نداره؟ ساده نباشین. نخیر گاهی از طریف مختلف مطلع میشه که شما حتی فکرشم نمیکردین بدونه ، غافل از اینکه با همین شوخی های جنسی خواستگارت پرید یا نامزدت شکاک شد ، یهو از چشمش افتادین و شما رو ناخودآگاه آدمی هوسباز میدونه وشاید نگاه خواستگارت به تو چندان خوشایند نباشه.

به مرور زمان ازت شکاکه یا ... ( اگر چه به زبان نیاره ظاهرا ). ( درست یا غلط قضاوت نامزد یا شوهرتان بماند اما در هر حال باید مواظب بود چون ذهن بعضی برای من و شما عوض نمیشه).

خانم ها دیدین گاهی بعضی پسران خودشان رو به شما نزدیک می کنند در حالی که به آنها رو ندادین؟ آنها از راه فهمیده اند ( مثلا اون پسره  با دختری شاید رابطه دارند که اون دختره هم خودش دوست شما است و شما با آن دوست دخترتون شوخی جنسی داشتین در مجالس خصوصیتون. این دختره هم سادگی میکنه یا دشمنه با شما میره تمام شوخی های جنسی شما رو برای دوست پسرش تعریف میکنه اون پسره هم از این مورد استفاده میکنه تا خودشو به شما نزدیک کنه چون میگه دختری ازین شوخی جنسی می کنه پس حتما پا میده !!!.

 بعضی همجنس های خودت ( پسر باشی یا دختر فرق نداره ) فردایی شوخی های تو رو جای دیگر تعریف می کنند و از طریق این دوست و اون دوست و دهن به دهن میشه. خانمها شما به ظاهر میگین که ولش کن جمع خودشونه اما ناخواسته و ناخود آگاه به روابطش با خانمها حساسین چون میترسین با اونها هم شوخی جنسی ...

چهارم: اگر میگین اینها چیزی نیست شوخی هست سخت در اشتباهین. هر چیزی رو نمیشه به عنوان شوخی مطرح کرد. آیا من میتونم به دوستم بگم همسرت چقدر خوشگله؟ نخیر چون مسایل خانوادگی و جنسی در کنار اعتقادات و ... شوخی بردار نیستند.

نکته مهم:شوخی جنسی بین زن و شوهر جالبه و یک فانتزیه اما در خلوت خودشان !!!.

در پایان این موارد برای کسانی هست که دوست دارند محیط خانواده سالم و معنوی داشته باشند و گرنه اتفاقا بعضی آدم ها هستند با مرد یا زنی ازدواج میکنن که براشون مهم نیست همسرش با دیگران هزار جور شوخی ناجور داشته باشه !

"سعید کرمی"


مرتبط:

شوخی با خانم در موضوعاتی مانند ازدواج مجدد، طلاق و ...

نوع برخورد شما با شوخی های مردان در زمینه ازدواج مجدد

خانم ها ، مرز شوخی برای شما تا کجاست ؟

از شوخی های خاص همسرم ناراحتم

شوهرم با عکس های زنان خارجی باهام شوخی می کنه

چرا باید یه مرد نامحرم با مادرم شوخی کنه ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل زنان (۱۸۵ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)