با سلام خدمت همگی

من یه پسر 28 ساله هستم... الان نزدیک به 9 ساله که دچار بیماری کولیت شدم... بیماری که هم معده و هم قسمت چپ روده بزرگ ورم داره... در ضمن بیماریم تا حدودی وابسته به اعصاب هم هست...

اوایل چون نمیدونستم مشکلم چیه و شاید خود به خود حل بشه ولش کردم و اوایل مثلا گلاب به روتون همراه مدفوع خون دفع میکردم و این مشکل همچنان ادامه داره...

سبزیجات و میوه و حبوبات اصلا نمیتونم بخورم... چون خیلی زیاد تو روده ام تولید گاز میشه و صدای ازار دهنده باد روده اذیتم میکنه... یعنی جوری شده که بخاطر همین صدای باد روده خیلی جاها نمیرم و همش واهمه دارم که اگه مثلا تو یه جمع باشم و صدای روده ام چقدر میتونه زشت باشه...

یعنی همیشه باد روده دارم ولی با خوردن میوه،سبزیجات و حبوبات دیگه وحشتناک میشه... اصلا کاری به سرد بودن یا گرم بودن غذاها نداره... اگه عسل که بخورم باز باد روده دارم... بیشتر قسمت چپ روده بزرگم درگیر هست و صدا از در میاد...

پچون با تحقیقی که خودم کردم همه اونایی که درگیر کولیت هستن قسمت چپ روده بزرگشون ورم میکنه و حتی در موارد شدید نیاز به عمل و برداشتن اون قسمت ورم کرده دارن...

5 سال پیش رفتم دکتر تست میکروبی دادم منفی بود... به دکتر گفتم عرقیات هم بر اساس طب سنتی مصرف کردم ولی هیچ فایده ای نداشت و حتی بدتر میشدم... دکتر گفت مشکلت با عرقیات حل نمیشه و بعد معاینه کرد و یه سری داروها بهم داد گفت برو چند ماه اینارو مصرف کن باز بیا پیشم تا ببینم چطوری...

تا وقتی که داروهارو مصرف میکردم و اصلا میوه و سبزیجات نمیخورم خوب بودم و باد روده نداشتم ولی کلا خوب شدن تو کار نبود... رفتم پیش دکتر گفتم قضیه این بیماری چیه؟... گفت این بیماری هیچ درمانی نداره و تا اخر عمر باید باهاش دست و پنجه نرم کنی و فقط با مصرف دارو میتونی عوارضش رو کم کنی...فکرش رو بکنید ادم نمیتونه هیچ میوه ای بخوره...نه اب میوه...نه حبوبات نه سبزیجات...هیچی

تو رو خدا اگه کسی تجربیاتی راجع به این بیماری داره کمک کنه...

مرسی


مرتبط با مشکلات معده:

تجربیات شما در مورد ورم معده یا رفلاکس

مشکل نفخ معده م، باعث شده که خواستگارام رو رد کنم

تجربیات شما در مورد تنفس بد بو به خاطر میکروب معده

تجربیات شما در مورد درمان درد معده ناشی از استرس



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تجربیات پزشکی (۳۲۲ مطلب مشابه)