سلام
بنده تو اطرافیانم چند مورد طلاق مشابه دیدم اول اونارو تعریف میکتم بعد سوالمو میگم؛
دوست خواهرم یه عقد ناموفق داشت یعنی تو دوران عقد از هم طلاق گرفتن. دلیل طلاقش این بود که پسره بعد عقد به دختره گفته بود که یکی دیگه رو دوس داره و حسی بهش نداره ( تحت شرایط اون موقع عقد کرده و لابد تحت فشار و به اجبار بوده ولی دختره اصلا نمیدونسته این قضیه رو ) خب دختره هم با اینکه خیلی باکمالات بود ازش طلاق گرفت هر چند خدا رو شکر آبان ماه امسال دوباره عقد کرد.
مورد دوم : یکی از دخترهای فامیل نسبتا دور با یه آقایی که دانشجوی دکترا بود و نیروگاه اتمی بوشهر کار میکرد و از نظر شخصیتی تیپ اخلاق و ... زبانزد خاص و عام بود عقد کرد بعد از گذشت دو سه ماه از عقد گفت که این آقا رو نمیخواد و پاشو کرد تو یه کفش واسه طلاق و آخر سر هم طلاق گرفت و جالب اینجاست که ۲۶ روز بعد از طلاق مراسم بله برون خواستگار بعدی برگزار شد ( خب معلومه که از قبل با آقای دومی ( که بنگاه ماشین داره )  آشنا بوده و با اجبار و تحت فشار خانواده با اولی عقد کرده،،،، اینو حدس نمیزنم خودش به خواهرم گفته بود که من با دلم ازدواج کردم و عقد اولی به اصرار مامان بابام بودش ... حتی گفته بود که میدونم که شرایط اولی بهتر بودش ولی من اینو (مرد دومی ) رو دوست داشتم) .

نمیخوام دو مورد بالا رو مواخذه کنم ولی میخوام وقتی برم خواستگاری بدونم که طرفم کسی و دوس داره و میخواد باهاش ازدواج کنه ولی به اجبار نشسته رو به روم؟ میخوام بدونم که چطور این سوالو مطرح کنم تا بهش برنخوره و ناراحت نشه؟
البته یه نکته رو باید بگم تا بحث به انحراف کشیده نشه اونم اینه که دو مورد بالا با کسی که واقعا دوسش داشتن از قبل در ارتباط بودن ولی به اجبار با یکی دیگه عقد کردن و بعدش دوباره رفتن سراغ کسی که واقعا میخواستنش.
این با موردی فرق میکنه که مثلا بنده یکیو میخوام ولی باهاش در ارتباط نیستم و میدونم بهش نمیرسم اما تو دلم یه علاقه ای بهش دارم. این دو تا توجه داشته باشید که از هم جدا هستن فرق دارن باهم.
سوالم مربوط به مورد اوله که ممکنه کسی که رفته باشم واسش خواستگاری با کسی در ارتباط باشه واسه ازدواج کردن باهاش ولی به اجبار خانواده یا شرایط اون موقع اش خواستگاری ام رو پذیرفته باشه؟
میخوام بدونم چطور ازش سوال کنم که آیا کسی هست که باهاش قرار گذاشتی واسه ازدواج یا نه؟ اینو میخوام طوری بگم که بد برداشت نکنه.
اگه بگه آره کسی هست واقعا ازش تشکر میکنم که با زندگی من بازی نکرده و واسش آرزوی خوشبختی میکنم و همچنین به دو تا خونواده هم میگیم که به توافق واسه ازدواج نرسیدیم بدون ذکر دلیل ( برای حفظ آبرو و شان و شخصیت دختر ) . اگه هم دلیل ازم خواستن الکی یه چیز دیگه میگم.

مرتبط:

چطور میشه که در این دوره زمونه هنوز ازدواج اجباری داریم؟

حاصل ازدواج اجباری یک زن و مرد هستم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)