سلام به همه اعضای خانواده برتر 

دوستان اگر کسی تو این مملکت پزشک نشه، پزشکی قبول نشه، این آدم بدبخت میشه؟، یعنی اصلا امکان نداره این آدم پیشرفت کنه؟، امکان نداره بتونه یه زندگی خوب بسازه؟، پولدار بشه؟، ماشین خوب بخره؟ 

من پسرم، 20 سالمه، ترم 4 مهندسی کامپیوتر، از بچگی به این رشته علاقه داشتم، اولین کامپیوترم رو با هزار بدبختی و خواهش و التماس و گریه خانوادم برام گرفتن، چون پدرم کارمند هست و وضع مالی مون خوب نبود، یه کامپیوتر داغون گرفتن برام از دم قسط، ولی همون اون زمان برای من در حد یه مک بوک پرو ارزش داشت با اینکه بلد نبودم باهاش کار کنم، ولی صفایی میکردم خیلی ارزش داشت برام.

بعد از یه مدتی دیدم فایده نداره، من نمیتونم با این کامپیوتر خوب کار کنم، تصمیم گرفتم برم کلاس کامپیوتر، ولی مادرم مخالف بود، کلاس زبان هم میرفتم قبلش ولی اصلا علاقه نداشتم سر کلاس گوش نمیدادم معلم چی میگفت، به هر حال با هزار تا التماس راضی شدن ما رو بذارن کلاس کامپیوتر، حدودا 15 سالم بود، بعد هم مباحث کامپیوتر و برنامه نویسی و ...

مادرم دوست داشت من پزشک بشم، ولی من اصلا درس خون نبودم، رفتم رشته ریاضی، تازه همون درس ها رو هم به زور میخوندم، کلا از وقتی فهمیدم علاقه م چی هست و موفق شدن به عوامل دیگه ای به غیر از درس (البته تو رشته خودم) بستگی داره، درس رو همین جوری میخوندم برای اینکه یه 10-12 بگیرم، بعد هم کنکور و رشته مهندسی کامپیوتر، الان هم رشته م رو دوست دارم، نمیخوام از خودم تعریف کنم ولی تو کلاس از نظر برنامه نویسی جزء بهترین ها هستم، لذت میبرم و به دلیل اینکه حداقل 3-4 سال کار کردم قبل دانشگاه، خیلی قشنگ میشناسم رشته رو از لحاظ فنی.

تکنولوژی ها و اینکه چه پروژه هایی انجام میشه و اینجوری نیست که بی تجربه باشم مثل یه دانشجوی بی تجربه ی صفر.

البته متاسفانه هنوز به درآمد نرسیدم بیشتر دارم کار میکنم و تجربه م رو زیاد میکنم، تو فکرش هستم چند تا ایده خوب هم دارم ولی ...

مادرم خیلی اذیت میکنه، جدیدا یکی از بچه های فامیلش پزشکی قبول شده هی اینو میکوبه تو سر ما که آی فلان و قلان ... مثلا میگه آره اگه کسی مولتی میلیاردر هم باشه پرستیژ و کلاس پزشک رو نداره آخه یعنی چی این حرف ها، مگه پرستیژ و کلاس به شغله؟، یعنی به تاجر یا مغازه دار نمیتونه پرستیژ و احترام داشته باشه.

یا اینکه میگه آره اینکه دکتره دیگه همه دخترها براش ریختن، یعنی فقط موفقیت رو تو پزشک شدن میبینه 

من وضع مالی خوبی نداشتم و ندارم، همیشه هم دنبال همین هستم که موفق و پولدار بشم مخصوصا از طریق رشته خودم، از همین الان هم کلی ایده و خلاقیت دارم و دنبال کارآفرینی و تولیدم،  اصلا دنبال این نیستم که برم یه جا کارمند بشم یا مشغول بشم چون دیدم پدرم رو و زندگی خودمون رو، اما همین ها رو هم به مادرم گفتم انگار با دیوار حرف میزنی اصلا باورش نمیشه که من یه زمانی ممکنه موفق بشم، فکر میکنه من یه آدم بیکار و علاف میشم میشینم بغل دست خودش. 

خیلی از آدم های موفق رو دیدم گه گفتن دیگران اهمیتی به ما نمیدادن، ولی پدر یا مادرمون خیلی ما رو تشویق میکرده و هوامون رو داشته و بهمون انگیره میداده ولی من همین رو هم ندارم، آخه این همه آدم موفق و پولدار تو کشور هست این همه محله هایی که خونه های چند میلیاردی توشون هست یعنی اینا همه مال دکترها هست؟، یعنی پزشکان بالاترین درآمد رو دارن تو کشور؟، یعنی هر کسی که ماشین خوب سواره حتما پزشکه، هیچ وقت امکان نداره یه مهندس بتونه سفر خارجی بره یا پولدار بشه ؟ 

چرا اینکه آدم اگه پزشک بشه حتما موفق میشه و ثروتمند شده، باور خیلی از پدر مادر ها هست ؟، واقعا از دست مادرم کلافه شدم، دیگه نمیتونم تحمل کنم، به جایی رسیدم که افتادم شدیدا دنیال اینکه یه کار نون و آب داری درست کنم چند سال کار کنم بعد برای خودم بتونم یه جایی اجاره کنم فقط برم از خونه شون و هیچ وقت هم نه خبری بگیرم نه خبری بدم بهشون از خودم. 


مرتبط با رشته کامپیوتر

مهندس کامپیوترم، اما می خوام آموزگار بشم

رشته کامپیوتر یا حسابداری ؟

از رشته ی مهندسی کامپیوتر میشه درآمد خیلی بالایی کسب کرد ؟

برای مهندس کامپیوتر موفقیتی میشه متصور شد ؟

ترم دوم ارشد کامپیوترم ، برای پیدا کردن کار امیدوار باشم

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه پیام نور



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه) آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه)