سلام دوستان

احساس می‌کنم خوبه که این تجربیات و باورهام رو با دیگران در بین بذارم، اون هم در زمانی که خیلی جاها پر شده از روانشناسی زرد.

برای داشتن حال خوب و موفقیّت توی زندگی خیلی چیزها لازمه، و در اینجا به عامل خیلی مهمی از نظر خودم اشاره می‌کنم.

اکثر ماها یا از خودمون متنفریم یا بدمون میاد یا بی تفاوت هستیم یا خودمون رو یه کم دوست داریم، امّا کمتر افرادی هستن که عاشق خودشون هستن، همین الآن باید این رو بگم که عاشق خود بودن با خودپسندی، طمع، غرور، حرص و... نباید اشتباه گرفته بشه، اتفاقاً فردی که خودش رو بیشتر دوست داره بیشتر به دیگران کمک می کنه، بیشتر قوانین رو رعایت می کنه، بیشتر فداکاری می کنه و از خودش می گذره و در کل بیشتر کارهای خوب انجام میده.

انسان از بدو تولد با تشویق‌ها و تنبیه‌ها، امرها و نهی‌ها، و دردها و لذّت ها بزرگ میشه، همه ی این پدیده‌ها بیرونی هستند، این رفتارها می تونن از طرف خانواده، دوستان، جامعه، باورهای دینی اشتباه، مکتب فکری و فلسفی فرد ناشی بشن.

در ذهن شما این رفتارها همراه با محرک قوی درد و لذّت نهادینه میشن و خود شما رو میسازن، وقتی که یک کار اشتباه از نظر دیگران انجام می دید در ذهن تون اون سگ سیاهی که ساختید به شما حمله می کنه و تیکه پارتون می کنه! در واقع اون سگ خود شما هستید! 

مثلاً اگر بخواهید به دنبال تشویق جامعه باشید باید دقیقاً در مسیری که جامعه میگه حرکت کنید، همین مطلب برای خانواده هم صدق می کنه، و در این حالت شما یک فرد هستید با یک زندگی مشخص و بدون اختیار، یک زندگی جبری، در این مسیر در تمام عمر تلاشتون رو می کنید تا به اون شادی درونی برسید ولی از راه تحسین شدن توسط دیگران! 

راه شادی پایدار خفه کردن سگ درون شماست! و جایگزین کردنش با یه فرشته‌ی مهربون. کار سخت و زمانبریه ولی در چند ماه به نتایج واقعاً خوبی می‌رسید، باید عاشق خودتون بشید تنها راهش همینه.

اون وقت رابطه‌ی شما با خودتون یک رابطه عاشقانه فوق‌العاده میشه، چیزی که در دنیای بیرون از ذهن تون امکان نداره همانندش رو پیدا کنید.

اوه! حالا باید چطور این کار رو کنید؟ گفتنش خیلی ساده است، از خودتون توقعی نداشته باشید، کلاً هیچ توقع و انتظاری نداشته باشید از هیچ چیزی، خودتون رو مقایسه نکنید، در درون خودتون یک فضای آرام و دوست داشتنی داشته باشید این طوری هیچ چیزی نمی تونه شما رو ناراحت کنه و...

خیلی مفصله شاید بهتر باشه خودتون مسیری براش پیدا کنید، امّا در آخر به جایی می‌رسید که همواره یه فرشته مهربون در درون تون دارید که هر ثانیه و هر لحظه به شما انرژی مثبت میده، قربون صدقتون میره و نازتون رو می کشه!، درد مشکلات سنگین رو برای شما از بین می بره، و در یک کلام زندگی رو براتون بهشت می کنه فارغ از هر شرایطی که دارید، اون فرشته خودتون هستید.

کسی که تحت هر شرایطی دوست تون داره، کسی همیشه به فکر شماست، کسی که بهترین نظرات رو به شما میده، کسی که هر لحظه با شماست و هر وقت که اراده کنید آمادس تا بهتون کمک کنه.

این عشق یه راز مخفیه که فقط خودتون ازش خبر دارید، و خب از اون جایی که هویت من رو نمی دونید می تونم اعتراف کنم که واقعاً حاضر نیستم این عشق رو با هیچ چیزی عوضش کنم و اصلاً هیچ جایگزینی نداره، امیدوارم روزی همه ی ما به این رابطه عمیق عاشقانه با خودمون برسیم.

یه کتاب هم معرفی کنم، کتاب "هنر خوب زندگی کردن" اثر رولف دوبلی، خب با بخش‌هایی از کتاب شدیداً مخالفم ولی اکثر بخش‌های کتاب خیلی مفید هستند، می تونید وقت‌هایی که خیلی ناراحت هستید یا خیلی خوشحال، بخش‌هایی از کتاب رو که مشکل شما رو حل می کنه بخونید، بارها و بارها، این کتاب معروفه و نسخه های صوتی زیادی هم ازش تهیه شده.

احساس می‌کنم متن من بدون نظم و انسجام شده ولی امیدوارم مفید باشه، اگه نبود هم شرمنده.


سایر مطالب نویسنده:

نیازهایی که تنها در ازدواج ممکن است برآورده شود را نام ببرید!

نیازهای احساسی در ازدواج، حس حمایت شدن

نقش پوشش و رفتار زنان در سلامت روانی جامعه

حس نیاز به مشکلات و غم

چطور با وجود شرایط سخت زندگی خودم رو خوشبخت می دونم

چطور زندگیم متحول شد

نامه ای از طرف کودکی ام به همه انسان ها



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)