سلام

دختر بیست و چند ساله ای هستم که قصد دارم ماجرای نجاتم رو به کمک دوست شهیدم براتون بازگو کنم. به امید این که بتونه به افرادی که تو موقعیت مشابه من هستن کمک کنه. 

ماجرای من بر می گرده به حدود یک سال پیش. تحت یک شرایط روحی خاص متأسفانه گرفتار گناه خودارضایی شدم. اولش مثل هر کسی که برای بار اول عمل اعتیاد آور و پر ضرری انجام می ده فکر می کردم یک بار بوده و دیگه تکرار نخواهد شد. امّا متأسفانه این اتفاق بار ها و بارها تکرار شد ...

 وارد چرخه ی معیوب /نیاز-»مقاومت-» نیاز شدیدتر-» تلاش بر مقاومت-» تسلیم-» عمل -» پشیمانی و احساس گناه بعد از عمل/ شده بودم. احساس استیصال خیلی زیادی می کردم. تلاشم برای ترک حداکثر یک هفته طول می کشید.

به یک باره یاد یه اتفاق افتادم ! چندی قبل  تو همین  سایت خونده بودم که بنده خدایی از خودارضایی ناراحت بود و شکایت می کرد. یه نفر بهش پیشنهاد داده بود که با خدا معامله کنه : ترک خودارضایی در عوض همسر خوب. من هم این متن رو که خونده بودم انکار کرده بودم که خدا به من چیزی بدهکاره با تندی بهش گفته بودم خدایا من که این کار رو نمی کنم پس چرا به من نمی دی!؟ 

و حالا من درست تو وضعیت همون بنده خدا بودم و حالا درک می کردم که چه قدر ترک سخته... 

تو این وضعیت تلخ تصمیم گرفتم از شهید ابراهیم هادی کمک بخوام. مطمئنم که خیلی هاتون با این انسان بزرگوار آشنا هستید‌. خود من چند حاجت کوچک و بزرگ ازشون گرفته بودم قبل از این قضیه. 

تصمیم گرفتم چله بگیرم. چله ی سوره یس هدیه به ایشون و در طول چله ترک بکنم. با حال خوب و دل پر امید چله رو شروع کردم. حدود ۱۰ روز از چله نگذشته بود که به خودم اومدم و دیدم دارم کاری رو می کنم که نباید! 

همون لحظه جلوی خودم رو گرفتم و ادامه ندادم. ولی ... ولی خیلی حالم بد شد. دنیا رو سرم خراب شده بود من ... من حتی نتونسته بودم ۱۰ روز پای عهدم با شهید هادی بایستم. حال بچه ای رو داشتم که تجدید آورده و نمی دونه با چه رویی به خانواده ش که براش هدیه گرفتن خبر بده. 

از خودم کاملاً ناامید شده بودم و احساس کردم که هرگز درست نخواهم شد. یکی دو روزی تو این حال بد دست و پا می زدم. تا این که تصمیم گرفتم این وضعیت رو عوض کنم. آره من اشتباه کرده بودم امّا قرار نبود برای یه اشتباه تا آخرش تو بیراهه ادامه بدم. دور برگردون زدم و با خودم گفتم شده ۱۰۰ بار هم چله بگیرم و هر ۱۰۰ بار بعد از n روز بزنم جاده خاکی برای بار ۱۰۱ هم دوربرگردون می زنم و از اول چله رو شروع می کنم.

پس شروع دوباره کردم. امّا قبل از شروع تصمیم گرفتم عوامل شکست دفعه قبلم رو بررسی کنم تا از همون جا گزیده نشم. اشتباهم کجا بود؟ من که دور هرگونه  تصویر/متن مسئله دار رو با شروع چله خط قرمز کشیده بودم ! بار آخر این خیال من بود که من رو کشونده بود جایی که نباید. پس باید جلوی خیال خودم رو می گرفتم. امّا چطوری؟ 

هر چیزی که خیالم رو قلقلک بده باید کنار می گذاشتم. حتی اگر اون چیز خیلی ساده بود و سال های قبل کوچک ترین مشکلی برام ایجاد نمی کرد‌. پس شروع کردم. اول بی خیال پیج هایی شدم که مطالب علمی در مورد مسائل زناشویی منتشر می کردند. ته دلم یه موجود بدجنس من رو بی عرضه و بی جنبه خطاب می کرد. دیگه برام مهم نبود. من نیاز به آرامشی داشتم که می دونستم بدون ترک خودارضایی دیگه نمی تونم تجربه کنم. 

بی خیال متن های رمانتیک شدم و بی خیال یه سری از سریال های مورد علاقه م. قرار گذاشتم که هر وقت خیالم رفت طرف منطقه ممنوعه صلوات بفرستم و جای خودم رو عوض کنم و با شهید هادی صحبت کنم. 

پس یه بار دیگه شروع کردم و این بار با دقت بسیار بیشتر از بار پیش. و ادامه دادم... حدود ۲ هفته ی اول بسیااااااار سختی رو گذروندم، روزی نبود که زیر فشار شدید نیاز قرار نگیرم ! ۲ هفته شد ۳ هفته و احساس کردم که کارم راحت تر شده و دیگه فشار کم تر شده. ۳ هفته شد ۴ هفته و بیشتر و بعد هم چله تموم شد ! و من ۴۰ روز پاک رو گذروندم ! چیزی که برام تبدیل به آرزوی محال شده بود. 

چهل روز ! چهل روزی که فقط دو هفته ی اولش خیلی سخت بود. 

از پایان چله تا ماه های بعدش فقط ۲ بار دیگه نزدیکش رفتم که هر بار شکر خدا جلوی خودم رو گرفتم و ادامه ندادم و بعدش به جای آه از این که ای وای نزدیکش شدم و من دیگه آدم کثیفی هستم خدا رو شکر کردم که کمکم کرد جلوی خودم رو بگیرم از شهید هادی دوباره کمک خواستم و محافظت هام از روحم رو ادامه دادم. 

حواسم بود که هر دو بار نتیجه ی کوتاهی از پاکسازی خیالم بوده پس دوباره سفت و‌ محکم جلوش رو گرفتم.

الآن حدود یک ساله که پاک زندگی می کنم و  حالم از همیشه بهتره. احساس آزادی و راحتی می کنم. نزدیک مناطق خطر نمی چرخم‌ و می تونم بگم که احساس نیاز طبیعیم دیگه خیلی خیلی کم اذیتم می کنه. به خصوص که خودم رو غرق درس و مطالعه کردم.  

 بچه ها من همه ی این ‌ها رو مدیون دعای شهید هادی هستم. شهید بزرگواری که همیشه دستم رو گرفته و می گیره. اگر آب دستتونه بذارید زمین و کتاب سلام بر ابراهیم رو بخونید. مطمئن باشید که بعد آشنایی با این شهید زندگی تون به قبل و بعد تقسیم می شه. بعدی که توش تکیه گاه امنی پیدا می کنید که مثل برادر حواسش بهتون هست. 

القصه، نکته هایی که باید از داستان من به ذهن تون بسپارید این هاست: 

- توسل کنید.

 نیت کنید برای چله و ترک همزمان و قبل از این که بخواهید دل دل کنید بزنید به دل مسیر.

- ناامید نشید! 

اگر من ناامید شده بودم و بعد از اولین باری که حتی با وجود چله، عهد خودم رو شکستم دیگه بی خیال می شدم قطعا امروز براتون این متن رو نمی نوشتم.

- جلوی خیال تون رو بگیرید.

 به محض این که فکر می آد تو ذهن تون، حواس خودتون رو پرت کنید. دیدید بچه کوچولو‌ها رو چه جوری حواس شون رو پرت می کنن تا بهانه گیری نکنن؟ دقیقا همون طوری عمل کنید.

- شلش نکنید‌.

اگر بعد از چله پاک موندید به هیچ وجه مراقبت های خودتون رو شل نکنید‌. فاصله گذاری اجتماعی و ماسک همیشه همراه تون باشه. 

- باز هم نا امید نشید.

اگر بعد از مدت طولانی دوباره اشتباه کردید باز هم نا امید نشید.‌ عوامل اشتباه تون رو بررسی کنید و دور برگردون بزنید.

- به خودتون مغرور نشید.

توفیق ترک رو خدا می ده بچه ها. و اگر آنی و کم تر از آنی به خودمون واگذار بشیم دوباره می افتیم تو لجن زار. پس اصلاً و اصلاً به خودتون مغرور نشید. من به خاطر یه غرور بی جا این وضعیت رو پیدا کردم و الآن هم می دونم که این یک سال پاک بودنم به این معنی نیست که قراره تا آخر عمرم پاک بمونم مگر این که دائم مراقب خودم باشم و از خدا کمک بخوام. 

در پایان از خدا می خوام به همه مون همسر هم مسیر و همکفو هدیه کنه که نیازمون رو به بهترین شکل پاسخ بدیم. امّا اگر جلوی خیال مون و کارهامون رو از الآن نگیریم بعد از ازدواج هم در معرض خطر هستیم.

شما هم اگر نکته ای به ذهن تون می رسه به این لیست اضافه کنید.

دست علی(ع) یار و یاور همه.


مرتبط با ترک خودارضایی:

آموزش گام به گام ترک خودارضایی در خانواده برتر

بعد از ترک خودارضایی اصلا فکر و خیال جنسی به سراغم نمیاد

بعد از ترک خودارضایی ، دیگه فشار جنسی ندارم

ترک خودارضایی برام یه رویا شده بود

تجربه ترک خودارضایی از طریق رفاقت با شهدا

ترک خودارضایی با چله زیارت عاشورای آیت الله حق شناس (ره)

تجربه یه دختر 30 ساله در ترک خودارضایی

5 ماه بعد از ترک خودارضایی انگار یک آدم دیگه شدم

دو سوال دختری که تازه خودارضایی رو ترک کرده

برای کسانی که میگن ما نمیتونیم خودارضایی رو ترک کنیم

ترک خودارضایی بعد از 5 سال

بعد از ترک خودارضایی تونستم برای کنکور خوب بخونم

خوشحالم که خودارضایی رو ترک کردم ولی ...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ترک خودارضایی (۱۲۷ مطلب مشابه)