من یه بحثی در مورد خودارضایی داشتم.البته من درگیر این مشکل نیستم ولی دوس دارم از عوارضش اطلاعاتی داشته باشم.همیشه خوندم که و حتی تو این سایت گفته شده- خود ارضایی باعث زود انزالی مرد میشه یا نمیذاره بچه داربشه یا یه جا خوندم کم بینا میشه فرد خود ارضا یا تو بدنش جوش در میاد یا ریزش مو پیدا میکنه و...
کلی عوارض جسمی دیگه گفته شده بود که الان یادم نیست بگم.اما یه آقا دکتری (دکتر علی شیخ که دکترای روانشناسی داره) تو سایتش گفته بود که همه این عوارض شایع اس و خود ارضایی اصلا و ابدا عوارض جسمانی نداره- و گفته بودن فقط از نظر شرع مشکل داره و یه مشکل روانی داره اونهم اینکه شخص خودارضا چون همیشه دنبال جاست واسه تنها بودن درنتیجه فرد گوشه گیر و افسرده میشه-همین و گفت که همه ی شایعاتی که گفتن یعنی همون عوارض جسمی-همشون واسه اینکه شما رو از انجام اینکار بدلیل حرام بودنش،منع کنند.البته خودش هم گفته بود که اینکارو انجام ندن سوء تفاهم نشه به خاطر حرف آخرم.
حالا شما بگید باید حرفای کی رو باور کرد؟

پاسخ:

سلام

یه جورایی هر دو طرف راست میگن . با این تفاوت که پزشکان اولش رو در نظر میگیرن و مذهبی ها آخرش رو . پزشکان خوشبختانه ! اینو رو قبول دارند که اگه کار فرد خودارضا به اعتیاد بکشه عوارض جسمی هم ظاهر میشه ،‌یعنی در نهایت با مذهبی ها هم نظر میشن.

خب الان چه کار باید کرد ؟!

به نظر بنده حرف مذهبی ها منطقی تر به نظر میرسه . چون هیچ تضمینی نیست که فرد خودارضاء بتونه خودش رو کنترل کنه و معتاد به خودارضایی نشه . برای همین میگن کلا نباید طرف خودارضایی رفت چه از ترس عوارض جسمی و چه از ترس عواقب اخروی اون . ولی برخی پزشکان این طور وانمود می کنن که اگه بتونید با بحث گناه بودن خودارضایی کنار بیاید نگران عوارض جسمی اون نباشید . این که مذهبی ها میگن عوارض داره به خاطر اینه که شما رو بترسونن .

پس حرف پزشکان امروزی به صلاح نیست چون یه بچه ای که تازه به بلوغ رسیده وقتی ببینه که پزشکان میگن هیچ عوارض جسمی نداره و مذهبی ها میگن کور و کر میشی ، با چند بار خودارضایی ، متوجه میشه که اتفاقی نیافتاد ، حرف پزشکان رو قبول می کنه و به کارش ادامه میده . مدتی بعد که معتاد شد و کم کم علائم عوارض جسمی رو در خودش مشاهده کرد به صحت نظر پزشکان مشکوک میشه . ولی دیگه دیر شده !

راه درست تر در برخورد با خودارضایی رو میشه در قرآن و احادیث پیدا کرد . در آیه ی مربوط به خودارضایی و احادیثی که از معصومین علیهم السلام وجود داره هیچ حرفی از عوارض جسمی خودارضایی به میون نیومده ( تا جایی که بنده دیدم ) عمدتا از عواقب اخروی و زشتی انجام خودارضایی صحبت شده .تصور کنید پیامبر می فرمودند که خودارضایی باعث فلان عارضه ی جسمی میشه . اونوقت کسی که تازه خودارضایی رو شروع کرده و یا تحت شرایطی خاص ، علائم اون عارضه رو در خودش مشاهده نمی کرد چه دیدی نسبت به پیامبر پیدا می کرد ؟!

خلاصه این که ؛

با توجه به قدرت معتادکنندگی ! خودارضایی ، بهتره که برخوردی مثل قرآن و معصومین داشته باشیم . مثل پزشکان نگیم که هیچ عوارض جسمی نداره چون نوجوان ها با اتکا به این نظر کارشون به اعتیاد میکشه . مثل بعضی ها هم نباشیم که بگیم کچل میشی ، گوشت وز وز می کنه و ... ، چون اوایل شروع خودارضایی این عوارض رو در خودش نمی بینه و میگه این حرف ها دروغه . ممکنه بعضی ها هم بگن که من تعادل رو رعایت می کنم و نمیذارم کارم به اعتیاد بکشه . در مورد گناه بودنش هم توبه می کنم ! باید بگیم که زهی خیال باطل !!! چون همه ی کسانی که به خودارضایی معتاد شدند نمی خواستند که کارشون به اعتیاد بکشه ولی کشید ! در مورد توبه هم خیلی اشتباه می کنند .

قبلا گفتیم که توبه کنندگان ( مثلا در خودارضایی ) سه دسته هستند .

1 - کسانی که نمی دونستند خودارضایی گناهه . بعد که فهمیدند توبه کردند . خدا توبه ی این دسته از افراد رو صد در صد قبول می کنه .

2 - کسانی که می دونستند خودارضایی گناهه ولی به امید توبه کردن اون کار رو انجام دادند . این دسته از افراد در صورتی که توبه ی واقعی هم بکنند ، خدا قول صد در صد نداده که حتما توبه ی اونا رو قبول می کنه . خدا در مورد این افراد گفته که امیدوار باشید !!!

3 - کسانی که توبه رو تا زمانی که علائم مرگ رو مشاهده می کنند به تاخیر میندازند . این ها هم اصلا توبه شون پذیرفته نمیشه .

پس بهتره روی گناه بودن و زشتی این کار تمرکز کنیم . چون فقط در این صورته که می تونیم دیگران رو از عوارض جسمی و روحی خودارضایی دور کنیم .

موفق باشید


مرتبط با ترک خودارضایی:

آموزش گام به گام ترک خودارضایی در خانواده برتر

بعد از ترک خودارضایی اصلا فکر و خیال جنسی به سراغم نمیاد

بعد از ترک خودارضایی ، دیگه فشار جنسی ندارم

ترک خودارضایی برام یه رویا شده بود

تجربه ترک خودارضایی از طریق رفاقت با شهدا

ترک خودارضایی با چله زیارت عاشورای آیت الله حق شناس (ره)

آیا باید بحث خودارضایی در خواستگاری مطرح بشه ؟

تجربه یه دختر 30 ساله در ترک خودارضایی

5 ماه بعد از ترک خودارضایی انگار یک آدم دیگه شدم

10 سال خودارضایی کردم و می خوام ترک کنم

یه دختر برای ترک خودارضایی باید چی کار کنه

دو سوال دختری که تازه خودارضایی رو ترک کرده

برای کسانی که میگن ما نمیتونیم خودارضایی رو ترک کنیم

ترک خودارضایی بعد از 5 سال

بعد از ترک خودارضایی تونستم برای کنکور خوب بخونم

خوشحالم که خودارضایی رو ترک کردم ولی ...

ترک خودارضایی برای پسران


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ترک خودارضایی (۱۲۷ مطلب مشابه)