سلام

من یه دختر بیست و... ساله و مذهبی ام. دانشجوی یکی از رشته‌های پیراپزشکی هستم. بر اساس نظر فامیل، معلّم و همکلاسی و همین طور تست هوش‌های مختلفی که انجام دادم ضریب هوشی من در رده‌ی نابغه هست. (خواستم بدونید که یه وقت فکر نکنید من دیوونم) 

من اختلال شخصیت وسواسی جبری دارم. افرادی که این اختلال رو دارن به طرز افراطی و وسواس گونه‌ای دقیق، منظم، پرتلاش و هدفمند هستن که باعث میشه در زمینه‌ی تحصیلی، شغلی و مالی به موفقیّت های زیادی برسن؛ امّا از اون جایی که شخص بیش از حد از خودش کار می کشه و به خودش اجازه‌ی تفریح نمی ده، تحت فشار زیادی قرار می گیره؛ البته من سعی کردم با کمک تکنیک‌های روانشناسی روی خودم کار کنم و الآن به اندازه‌ی 40 درصد از اون وضعیت بدی که داشتم خارج شدم.

نکاتی که لازمه درباره ی این اختلال بدونید: 

1) اگه افراد جامعه رو در سه دسته‌ی سالم، بیمار و نرمال قرار بدیم؛ افرادی که این اختلال رو دارن در دسته‌ی افراد نرمال قرار می گیرن.

2) ریشه ی این اختلال ترس و وحشته.

3) اغلب افرادی که این اختلال رو دارن؛ یا هرگز ازدواج نمی کنن یا خیلی دیر ازدواج می کنن. (به دلیل وحشت زیاد از ازدواج) 

من تا الآن تمام خواستگارانم رو رد کردم. (به خاطر وحشت زیاد از ازدواج) 

دلایلی که باعث میشه نخوام ازدواج کنم: 

1) زنان متاهلی رو دیدم که به خاطر زخم زبون، توهین و دخالت های خانواده ی شوهر کارشون به قرص اعصاب کشیده.

2) زوج‌هایی رو دیدم که مثلاً آقا خواسته بخش زیادی از پس اندازشو توی کاری سرمایه گذاری کنه، امّا خانومش بهش گفته: (این کار عاقلانه نیست و باعث ضرر میشه) امّا آقا گوش نکرده و تهش یه خسارت آن‌چنانی گذاشته رو دست خودش وخانومش. (من نمی خوام پاسوز رفتار های خودسرانه ی شوهرم بشم) 

3) بچه‌ها رو خیلی دوست دارم؛ امّا به خاطر مسئولیت‌های سنگین مادربودن نمی خوام بچه دار شم.

4) برام سخته هم تو خونه کار کنم هم بیرون از خونه.

5) از نظر اقتصادی می تونم روی پای خودم بایستم.

دلایلی که باعث میشه بخوام ازدواج کنم: 

1) نیاز جنسی (میل جنسی نسبتاً زیادی دارم) 

2) نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن (نیاز به داشتن یک دوست واقعی و همیشگی) 

سؤالم از شما دوستان اینه که: 

اگه یکی از عزیزانتون بگه: (من نمی خوام ازدواج کنم) و دلایلش همین 5 موردی باشه که من گفتم؛ چه جوابی بهش می دید؟ 

پ ن 1: من خیلی از مقالاتی که تو اینترنت درباره ی (اختلال شخصیت وسواسی جبری) نوشته شده رو قبول ندارم؛ اگه دوست دارید درباره ی این اختلال بیشتر بدونید، تو اینترنت سرچ کنید: (اختلال شخصیت وسواسی جبری دکتر هلاکویی) توضیحات دکتر هلاکویی درباره ی این اختلال با واقعیت همخوانی بیشتری داره.

پ ن 2: متن من یه کم رسمی شد؛ امّا شما هر چی خودمونی تر نظر بدید برای من دلنشین تره.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)