سلام

من از خوانندگان خاموش این وبلاگم. دخترم و دانشجوی کارشناسی. این پست مربوط به زندگی و دغدغه های یه آدم لمسی هست.

من توی این وبلاگ قبلا هم پست اینطوری دیده بودم ولی بنظرم جای توضیحات تکمیلی خالی بود :)

لطفا اگه تمایلی دارین راجع به افراد لمسی اطلاعات کسب کنین اینو مطالعه کنین. اگرم تمایلی ندارین بازم مطالعه کنین خب!! :) ممکنه چیز تازه ای به دانسته هاتون اضافه بشه. قبلش بخاطر طولانی بودن، از همه ی کاربران محترم عذر خواهم.

من به شدت لمسی ( احساسی ) هستم. قبلا این ویژگیم رو نمیدونستم و باعث شده بود یه جورایی سرخورده بشم. مثلا بچه که بودیم خواهرمو بغل میکردم ولی مامانم دعوام میکرد و میگفت این کار خوبی نیست و نباید انجام بدی! میرفتم بغل بابام و بابام میگفت تو دیگه بزرگ شدی زشته دیگه نیا بغل من . بوسشون میکردم ولی خودشونو پس میکشیدن ... .

اینم بگم که این کارام افراطی نبود که بدشون بیاد و همون بارهای اول با توجه به واکنش هاشون دیگه این کارارو نکردم.

ولی سرخورده میشدم. یه حسی توی دلم بود که میخواستم به عزیزای زندگیم نزدیک بشم و بغلشون کنم ولی اجازه نداشتم. از همه بدتر فکر میکردم به من علاقه ی چندانی ندارن وگرنه منو بغل میکردن و دستمو میگرفتن. فکر میکردم مشکل از خودمه که زیاده خواهم.

مخصوصا که پدرم وقتی از دستم عصبانی میشد و موقع دعوا کردنم بهم میگفت "عقده ای" و "کمبود محبت داری" و دلمو میشکست. هنوزم این حرفارو بهم میزنه... .

البته من پدر و مادرم و خیلی دوست دارم و میدونم اونا هم همینطور. ولی هیچوقت اون محبتی که میخواستم بهم ندادن. به جاش کارای دیگه که از نظر خودشون محبت حساب میشه کردن. پدرم برای محبت کردن ما رو به رستوران های شیک و گرون میبره یا خرید میکنه.

 از وقتی فهمیدم از لحاظ ویژگی شخصیتی لمسی هستم آروم تر شدم ... فهمیدم یه عمر الکی از همه ناراحت بودم ولی کسی نمیدونست توی دلم چی میگذره. فهمیدم پدر و مادرم منو دوست داشتن ولی راه نشون دادنشو بلد نبودن.

من با بریز و بپاش های پدرم توی خرید و رستوران آروم نمیشدم. عوضش دوس داشتم در آغوشم بگیرن یا دستمو بگیرن تا عمیقا احساس خوشبختی کنم. کارای ساده ای که حتی هیچ خرجی نداره ... . وقتی به دوست صمیمیم احساس محبت زیادی میکردم، دوس داشتم دستشو بگیرم و بهش احساسمو نشون بدم ولی اون منو پس میزد.

توی این وبلاگ خوندم بعضیا گفته بودن اگه دوستشون همچین رفتاری داشته باشه راجع بهش فکر بدی میکنن و میگن حتما انحراف اخلاقی داره !

برای همین من موضوع لمسی بودنم و به دوستم گفتم و اونم علت کارامو فهمید. از اون روز دیگه خودشو پس نکشید و باهام همراهی کرد.

مثلا وقتی ناراحتم و دستشو میگیرم، یکم که دستمو فشار میده انگار که همه ی مشکلاتم قابل حل میشه ...

وقتایی هست که ناراحتم، یا نا امیدم، یا خسته م، یا از لحاظ روحی به هم ریختم، یا مشکلی برام پیش اومده ...

همه ی این وقتا اگه کسی در آغوشم بگیره ( با احساس ، نه که محکم و خشن ! ) یا دستمو بگیره و یکم فشار بده یا سرمو بذارم روی شونش همه چی حله و واقعا غصه هام فراموشم میشه و احساس عشق و اینکه یکی پیشم هست توی دلم آرومم میکنه...

حتی بعضی وقتا طرف ( محرمم ) خودشو میکشه تا مشکلمو حل کنه یا ناراحتیمو برطرف کنه. من میفهمم قصدش چیه ولی خب آروم نمیشم. بجاش توی دلم میگم فقط یکم بغلم کن ...

خیلی وقتا اینجا پست هایی رو میخونم که ظاهرا مشکل خیلی بزرگه ولی از نشونه ها میفهمم آقا یا خانم طرف سوال کننده لمسیه. بعد با خودم میگم فقط دستشو بگیر و بغلش کن... تا ببینی چطوری خودشو توی آغوشت رها میکنه و غصه ها و دردهاشو بهت میگه ...

شاید براتون خنده دار باشه!! شاید با خودتون بگین این چه مسخره بازیه که راه انداختی... یا بگین برای خودت قضیه رو زیادی بزرگ کردی ... ولی این مسئله واقعا وجود داره و من در آوردی نیست.

اینم بگم که رابطم با دیگران بر مبنای احساسمه ولی توی زندگی خیلی هم آدم منطقی ای هستم. توی بحث ها با منطق حرف میزنم و اگه حرف کسی منطقی باشه قبول میکنم.

پس لطفا فکر نکنین هر آدم لمسی، اصلا  رفتارش منطقی نیست و لمسی یعنی یه آدم احساساتی محض و بی منطق.

درخواستم از دوستان اینه که اگه کسی رو دوست دارین، ببینین جزو کدوم گروه رفتاریه ( بصری ، سمعی ، لمسی  ، جنبشی ) و باهاش همون طوریکه دوست داره رفتار کنین. اینم کار سختی نیست. با یکم سرچ و مطالعه قابل حله.
ولی حواستون باشه شما نسبت به فرزندتون و یا همسرتون مسئول هستین!!
نکنه عاشقش باشین و فقط به شیوه ی خودتون بهش نشون بدین و توجه نکنین اون چی میخواد. که دراینصورت عشق و علاقتون به هدر میره و ممکنه خدایی نکرده عزیزتون به راه های بدی برای تأمین نیاز روحیش کشیده بشه...

از خانوم ها و آقایان لمسی درخواست میکنم بیان بگن چقدر از حرفام براشون صدق میکنه و چه چیزای دیگه ای وجود داره. تا یکم بقیه شناختشون بیشتر بشه.
اگر نیازی بود منم میام و بیشتر میگم:)

ممنون از همه ی کاربرای مهربون خانواده برتر...


مرتبط:

شناخت بصری ها ، سمعی ها ، لمسی ها و جنبشی ها

آیا عشق میتونه بحث بصری و لمسی بودن رو به حاشیه ببره ؟

نظر مردان در مورد همسر لمسی

آیا لمسی ها تنبل هستند ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)