دخترک :

سلام ..

ببخشید میخواستم بدونم احتلام در خواب چی هست؟، من حتی در بیداری خیلی ببخشیدا، مایعی از بدنم خارج میشه در خواب هم همین طور، میگن منی وقتی از انسان خارج میشه که طرف لذت جنسی ببره، من اصلا لذت مذت نمیبرم، یعنی کاری هم نمیکنم که لذت ببرم، این روزها حس بدی دارم.


پاسخ :

سلام

احتلام یک نوع واکنش طبیعی بدن هست. وقتی به کسی فشار جنسی وارد میشه، اگه مقاومت کنه و اقدامی برای رفع اون انجام نده، ممکنه وقتی که خوابه، به اوج لذت جنسی برسه.

این به اوج رسیدن ممکنه  با دیدن  خواب جنسی همراه باشه. مثلا شخص خودش رو در حال انجام عمل جنسی می بینه یا آمیزش دیگران رو مشاهده می کنه. یا حتی ممکنه آمیزشی در کار نباشه و فقط یه صحنه ی تحریک کننده ببینه.

نکته ی جالب این جاست که مغز تشخیص نمیده اون چیزی که داره مشاهده می کنه یه رویاست . بنابراین اگه شخص خواب دید که داره به اوج لذت جنسی میرسه، جسم اون هم ارضاء میشه! که در پسران با خروج منی همراه هست. البته لذتی که شخص در لحظه ی خروج منی احساس می کنه ،‌یه لذت حلاله. یعنی گناهی برای شخص محتلم نوشته نمیشه.  

این امکان هم وجود داره که بدون دیدن خواب جنسی محتلم بشید. یعنی وقتی بیدار بشید که به اوج لذت جنسی رسیدید و منی در حال خروجه. 

البته در بعضی موارد،‌ فرد حتی بیدار هم نمیشه، که در این صورت نمیشه گفت اون فرد محتلم شده. صبح بیدار میشه و میبینه که خودش رو خیس کرده!!!، در چنین شرایطی معمولا فرد جنب محسوب نمیشه چون بر طبق فتواهای مراجع تقلید ، اثبات خروج منی سه شرط داره ، وقتی طرف خواب بوده، نه لذتی حس کرده، نه دیده که اون مایع خارج شده با فشار بوده یا نه و نه سستی رو در بدنش حس کرده. پس غسلی بر اون واجب نیست (برای اطمینان بیشتر به رساله ی مرجع تقلیدتون مراجعه کنید ) 

خانم ها هم محتلم میشن با این تفاوت که در عده ی کمی با خروج مایع همراه هستش، برای احتلام یه سری احکام شرعی وجود داره که در صورت نیاز می تونید جویای اونا بشید.

در مورد خروج مایع بدون لذت گفته میشه که اگه مایع خارج شده همراه با التهاب آلت، درد، سوزش،‌ بوی بد و رنگ غیر طبیعی نیست، می تونه طبیعی باشه .

ولی اگه خروج مایع همراه با هر کدوم از عوامل بالا باشه،‌ ممکنه ناشی از یه بیماری در دستگاه تناسلی شما باشه. بنابراین باید به پزشک مراجعه کنید .

موفق باشید


مرتبط:

اغلب خواب همجنسم رو می بینم و محتلم میشم

چرا مثل سابق محتلم نمیشم ؟

محتلم نشدن در 18 سالگی بدون انجام خودارضایی

تجربیات شما در مورد دعای محتلم نشدن

روش شستن آثار به جا مانده از احتلام

در هر بار احتلام چقدر منی خارج میشه ؟

دو سوال خاص در مورد احتلام

احتلام در خانم ها

چند سوال در مورد احتلام آقایان



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)