سلام

ممنون از همه عزیزانی که وقت میگذارند و مطالعه میکنند.

دختر 25 ساله ای هستم ساکن تهران از یک خانواده تحصیلکرده و سرشناس. خودم هم دانشجوی دندانپزشکی هستم.

مادرم معلم هستند و پدرم سمت دولتی دارند و مدیر عامل هستند. اقوام ما اکثرا معلم هستند و یا از قدیم کارمند دولت مثلا کارمند بانک و کارمند شرکت نفت و ... بودن بازنشسته شدند.

از بین همه خواستگارایی که تحصیلکرده هم بین شون زیاد بود از آقایی بسیار خوشم اومد و علاقمند شدم که تحصیلات شون کارشناسی بود و برای کنکور ارشد میخوندن. خواستگاری رسمی هم با خانوادشون صورت گرفت.

مادرشون معلم هست و پدرشون کارمند. ولی بقیه فامیل شون تحصیلات دانشگاهی ندارند و شغل های با شان اجتماعی معمولی مثل مستخدم مدرسه و راننده تاکسی و ... هم بین اقوام شون هست.

در واقع جز پدر و مادرش کسی درس خونده نیست و کارمند نیستند و شغل های این چنینی دارند. هیچکدوم هم کار آزاد با درآمد بالا ندارند. همه خیلی معمولی اند. بچه های فامیل شون هم زیاد درس خونده نیستند .

از همه کسانی که خودشون تجربه دارند و یا در اطرافشون تجربه مشابه دیدند ممنون میشم کمکم کنند. تفاوت تحصیلات چقدر منجر به تفاوت فرهنگی بین دو خانواده میشه؟
من ایشون رو از هر لحاظ پسندیدم و واقعا بهشون علاقمند ام و تفاهم اخلاقی و دینی و روحی عمیقی باهم داریم.  ولی نگران تفاوت سطح فرهنگی خانواده و اقوام شون هستم.

نمیدونم چقدر روی زندگی مشترک ما میتونن اثر گذار باشند. خصوصا در رفت و آمدها و تربیت فرزند و ...
ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.


مرتبط:

تحصیلات خانواده همسر چقدر میتونه مهم باشه؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)