سلام
*** لطفا فقط آقایان متاهل و خانم های مجرد (هر سنی ) به این موضوع پاسخ بدن.

خانم های متاهل پاسخ ندن چون پاسخشون معلومه ! پسرهای مجرد هم پاسخ ندن چون از محل بحث خارج هستن.

یک طرح اجتماعی در ذهنم بود که می خواستم با کاربران خانواده برتر در میون بذارم و ببینیم نظر عمومی نسبت به این طرح چیه.

هدف این طرح فراهم کردن و آسون کردن زمینه نوعی ازدواج موقت خاص برای یک گروه خاص از افراد هست که خیلی مشکلات رو حل کنه.

بخوانید:

به نظر می رسه اگر مردان متاهل با دختران مجرد بالای 30 سال، بطور مخفیانه از سمت دو طرف، ازدواج موقت نسبتا بلند مدت (حداقل یکساله)، با شرط عدم نزدیکی داشته باشن، فواید زیاد و مضرات خیلی کمی داره.

لطفا زود قضاوت نکنید بذارید تا آخرش بگم بعد ...

چرایی شرایط ذکر شده:

از آخر شروع می کنیم:

چرا شرط عدم نزدیکی ؟ اولا این شرط از شروط قابل قید در عقد موقت هست و ثانیا باعث می شه به دختر بودن دختر آسیبی وارد نشه، لذا در ازدواج اصلیش که در آینده اتفاق می افته از این حیث خللی وارد نمی کنه. ثالثا وقتی نزدیکی هم در کار نباشه، مشکل عده برای عقد جدید خانم با خواستگاری که بهش بله گفته خیلی وجود نداره ( البته احکامی داره و احکامش در محلش ). سربسته گفتم چون نیاز به تفصیل در اینجا نیست.

چرا نسبتا بلند مدت ؟ برای اینکه یک رابطه متعهدانه باشه و نیازهای عاطفی طرفین هم لحاظ بشه و صرفا نگاه جنسی درش حاکم نباشه.

چرا مخفیانه از سمت دو طرف؟ از سمت مرد مخفیانه برای اینکه به زندگی اصلی و اولیه اش آسیب نزنه و از سمت دختر مخفیانه برای اینکه به زندگی اصلی آینده ش آسیب نزنه.

چرا دختران سی سال و بالاتر؟ برای اینکه رشیده هستن و راه حل شرعی برای عقد بدون اذن پدر قابل حصول هست (البته اینجا فتوا ندادیم ها! شرایط و ضوابطی داره، به جای خودش، اما خلاصه راهش به کل بسته بسته نیست)

چرا مرد متاهل؟!! چون اولا مردان متاهل بیشتر توانایی این رو دارن که به شرط عدم نزدیکی پایبند باشن. از مجردها نمی شه مطمئن بود به این شرط پایبند باشن. و مسئله دوم اینکه این رابطه از اول معلومه که رابطه موقتی خواهد بود و طرفین بعنوان رابطه دائمی روش حساب نمی کنن. اما اگر مرد مجرد باشه، این حالت نخواهد بود. و سوم اینکه مرد متاهل و دختر مجرد هر دو در مخفی کردن رابطه هم عقیده و هم منفعتند!

محاسن:
دخترخانم هایی که به هر دلیل موقعیت ازدواج فوری ندارن می تونن تا زمان ازدواجشون با یک آقای محترم که ظرفیت عاطفی خوبی داره ارتباط مشروع و بدون عذاب وجدان و نسبتا بلند مدت ( دارای تعهد ) داشته باشن. و به این شکل نیازهای جسمی و روحی اونها و مردانی که به هر دلیل نیاز روحی و جسمی بیشتری دارن به نحو آرامی برطرف بشه.

از طرفی پروسه ازدواج اصلی این دخترخانم ها هم از مسیر اصلیش خارج نمی شه و هر زمانی که خواستگار خوبی داشتن بهش جواب مثبت میدن و این رابطه رو تمام می کنن و ازدواج می کنن. کسی هم از چیزی خبردار نمی شه و مشکلی هم نیست. نه خیانته نه کار بدیه، خیلی هم کار خوبیه.

اما اشکالات:

مساله وابستگی عاطفی به ویژه از سمت دخترخانم و سرایت مشکل به زندگی اصلی

مساله ریسک رعایت شرط عدم نزدیکی از سمت طرفین

مساله ریسک خارج شدن از حالت مخفیانه و آسیب زدن به طرفین

خب، من هم محاسن این طرح رو گفتم و هم معایبش، البته اونهایی که در ذهن خودم بود. و جمع بندی خودم اینه که این روش، محاسنش بر معایبش غلبه داره و راه حل خیلی خوبیه.

خواهشم اینه که به این موضوع بعنوان یک راه حل عملیاتی برای حل یک مساله اجتماعی فکر کنید. و بعد، پاسخ های ارزشمندتون رو ارسال کنید. خواهشا موارد توهین آمیز و ... به هیچ وجه نفرستید.

ضمنا به مساله جامع فکر کنید. همه جوانب رو ببینید. اشکالاتی که خودم گفتم رو تکراری نفرمایید مگر اینکه ابعاد جدیدتر یا دقیق تری ازش بخواهید بگید.

و نهایتا حتما جمع بندی خودتون رو هم بگید.

حتما هم قید کنید که خانم هستید یا آقا، متاهل یا مجرد و سن تون یا حدود سنی تون رو هم بگید چون در موضوع موثره.

ممنون.


مرتبط:

می خوام یه کار فرهنگی بزرگ در حوزه مسائل اجتماعی و دینی بکنم

پیشنهاد برای کارهای فرهنگی اجتماعی پایگاه بسیج

فقر فرهنگی آدم ها بیشترین آسیب رو بهمون میزنه

آینده جوانان وطن از لحاظ فرهنگی چگونه خواهد بود ؟

در شهری زندگی میکنم که به بی فرهنگی معروفه !

آیا معضلات زشت اجتماعی رو باید جار زد ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل مربوط به ازدواج موقت (۳۹ مطلب مشابه)