سلام

یه راست میرم سر اصل موضوع
ببینید الان با یکی گرم میگیری در مورد خیلی چیزا حرف میزنی کلی از طرف خوشت میاد بعد چند روز حرکات و رفتار و عقایدی ازش میبینی که متنفر میشی .

من دوست دارم ازدواجم با دوستی باشه نه مثل دوستی های الان ههههیچ رابطه عاطفی و عزیزم و گلمی رد و بدل نشه چند وقت واسه اشنایی بیرون بری و باهاش رفت و امد داشته باشی اگه اوکی بود به خانواده ها بگی .
اینجوری به نظرم خیلی بهتره
اما نمیدونم کار درستی هست یا نه


پاسخ :

سلام

خیر کار درستی نیست . ریسک بزرگیه ، مخصوصا برای دختران . اگه بعد از مدتی فهمیدید که اون به درد شما نمی خورید چه کار می کنید ؟!
جدا میشید ؟!
تجربه پست های قبلی میگه که به همین راحتی نیست . چند حالت پیش میاد :

1 - شما قصد قطع رابطه دارید ولی اون آقا میگه نه ، به هیچ وجه ! شروع میکنه به التماس و ... ! شما حس مادری تون گل می کنه . میگید گناه داره . می دونید با اون سازگاری ندارید ولی به خاطر این که دلش نشکنه ، بلایی سر خودش نیاره ، عذاب وجدان نداشته باشید و ... ، میگید باشه . در نتیجه ازدواجی سر میگیره که از سر دلسوزی هستش .

2 - شما مایل به ادامه رابطه و ازدواج هستید ولی اون میگه نمی تونم . شما سعی می کنید اون قانع کنید . اصرارهای شما حس مردانگی اون رو برانگیخته میکنه . با خودش میگه از مردانگی به دوره که ولش کنم . ما رو با هم دیدن . اگه کسی به واسطه این ارتباط سراغش نرفت چی ؟ اون وقت عذاب وجدان ولم نمی کنه و ... !
بنابراین به احتمال زیاد میگه باشه . یعنی دلیل اصلی موافقت اون حس ترحم نسبت به شماست .

در هر دو حالت چنین ازدواج هایی معمولا به شکست منتهی میشه .

3 - فرض کنیم بعد از ارتباط ، دو نفرتون به این نتیجه رسیدید که به درد هم نمی خورید . به راحتی از هم جدا میشید . این روند با چند نفر قراره تکرار بشه ؟ یه نفر دیگه ، دو سه یا ... ؟

4 - فرض کنیم بعد از برقراری یک یا چند ارتباط با شخصی به توافق رسیدید که با چنین رابطه های مشکل داشت . یعنی عقیده داره که همسر من نباید سابقه دوستی داشته باشه . شما چکار می کنید ؟ اگه بهش بگید خب کنار می کشه ، اگه مخفی کنید عذاب وجدان شما رو رها نمی کنه با خودتون میگید چرا مخفی کاری کردم ؟ ممکنه بعدا خودش هم بفهمه . بعد میگه چرا اون ارتباط یا ارتباط ها رو ازم مخفی کردی ؟ رابطه ی شما در چه حدی بوده ؟ ارتباط لمسی هم داشتید ؟ و ... !!!

نمی خوام بگم چنین ازدواج های صد در صد به شکست منتهی میشه ، ولی درصد ازدواج های موفق به این روش به قدری کم هستش که قابل اعتنا نیست و نمیشه به عنوان یک توصیه اون رو به دیگران ارائه کرد .
موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) دوستی به قصد ازدواج (۱۲۵ مطلب مشابه) دوستی با جنس مخالف (۱۳۰ مطلب مشابه)