سلام و عرض ادب

به : ...
به سامان متاهل جنوب، به عباس، به ابراهیم، به مجید94، به نینا، به پرتوی خورشیدی*متاهل*، به امشب باید بروی، به پاپیون، به پسر دهه شصتی، به پاییز، به امیرمتاهل ، به متحیرم از شما، به آبانی(پسر)، به رضا1، به عروس خلیج فارس، به نارنجی، به گندم، به شباهنگ، به شبگرد، به شاپرک، به هانی، به honey، به محمد28، به الی خانوم، به الی 23، به زری27، به زهرا میم، به عمورجب، به بابای احلام، به پدر خوانده، به محمدعلوی، به صبا، به صاد، به اوه مای کامپیوتر، به پسر قد کوتاه، به امیر علی، به {{{حامد، به همسر آقای وکیل، به خانومیه آقاش، به تازه داماد، به گلاره معین، به مرد، به مرد تنهای شب، به رضا سرچشمه، به عاشق رضاسرچشمه، به نرگس جونی، به نرگس313، به شهریوری، به دخمل(ع)، به خواهرانه، به آیاتای، به افغانی، به رویا، به بهمنی، به تسنیم، به حانیه مجرد،به مهربان،به پردیداس،به مسیح،به مسعود،به ساحل،به سرباز،به بانو،به مجید،به یکتا،به باران،به بارن،به مستوره مستوری، به محمدرضا صادقی،به سید،به آنتونیا، به منصوره،به پسر26،به پسر52،به فرناز،به آدم و حوا، به علی،به ویرجینیایی،به ملیکا، به گاراگاه گجت، به شرلوک هلمز، به نفس،به آناهید،به رعنا، به اکبر،به خخخ،به ذرو و دوستش،به fatemeh 76،به ben، به t_day، به siih، به mehdi.ma.mm، به abc، به aa، به همه ناشناسها، به همه کاربران خاموش و نیمه خاموش و به همه عزیزانی که اسم خوشگلشون رو یادم رفت بنویسم (با عرض معذرت) و...

لطفا همه عزیزان با هر طرز فکر و عقیده و با توجه به دغدغه هایی که دارند یک متنی که جنبه توصیه و یا حتی نصیحت رو داشته باشه بنویسند.

لطفا عزیزانی که داشته ها و دانسته هایی دارن که فکر میکنن میتونه به درد بقیه بخوره اونا رو به اشتراک بزارن. مطالب،توصیه ها و نصایحی که شما مطرح میکنین قطعا میتونه واسه دیگران مفید باشه، پس با مشارکتتون این پست رو غنی کنین.

لطفا مشارکت کنین، ولو با گفتن یکی دو جمله.
موضوع این متن هر چی میتونه باشه، از جمله: راه و رسم محبت کردن، راه و رسم بیان  نیازها و انتظارات، راه و رسم ابراز احساسات، مدیرت اقتصادی خانواده، چگونه درآمدمان را هزینه کنیم؟ مسائل اعتقادی، درفضیلت مدارا کردن، صبر و تحمل و گذشت،ازدواج، زن داری و شوهر داری، انتخاب و ...
............................................................................................................................  
و اما توصیه من؛
من براساس دغدغه هایی که در زندگیم دارم و منش و مرام فکری که طرفدار اونم این متن رو برایتان نوشتم؛
عنوان : "سرکیسه ذهنتون رو قفل نزنید، به جز موارد اندک یقین نکنید، از جزمیت بپرهیزید و از تعصب بگریزید. بازرگان خبره ای باشید، پخته خواری ذهنی نکنید"

بد نیست هر از گاهی در مسیرِ مسافرتمان، مهمانِ مسافرخانه شک و تردید شویم، تا در دام جزمیت گرفتار نشویم و از مرض تعصب در امان بمانیم. من در برخی از کامنتهایم از جزم و تعصب سخن گفتم. من این دو را دوست ندارم. این دو با هم فامیل اند. اولی اخمو و متکبر است و دومی زشت رو و زشت خو. با آنان خویشاوندی نکنید. جزم و تعصب هوویی دارند به نام شک و تردید. سعی کنید بجای کوبیدن بر درِ خانه جزم و تعصب به سمت این نوعروس زیبا متمایل شوید و گهگاه نیز دستی از سرِ مهر و محبت بر سر و صورت این هووی زیبا بکشید. اما او را در آغوش نگیرید که شما را رها نخواهد کرد و اسیرش میشوید. آری شک و تردید هووی جزم و جمود و تعصب است. برای اینکه این سه در خانه ذهنتان جولان ندهند، از این خانه اتاقی را نیز به شک و تردید اجاره دهید تا شما را از خودحق پنداری و مطلق انگاری برهاند.

سرِ کیسه ذهنتون رو قفل نزنید و اجازه دهید اطلاعات نو به آن وارد شود. غذایی که گذشتگان پخته اند لزوما برای ما خوردنی نیست. چه بسا با گذرِ زمان، گردِ زمانه بر آن نشسته باشد. جوابهایی که که گذشتگان به سوالات دادند لزوما برای ما حجت نیست، پس بهتر است قبل از خوردنِ دست پختِ گذشتگان، ابتدا آن را مزمزه کرده اگر فاسد شده باشه آنرا دور بریزیم. از پخته خواری ذهنی بپرهیزید.

شما نمیتوانید از آبِ روانِ رودخانه، ظرف آبی را بردارید و همچنان انتظار داشته باشید آبی که برداشته اید روان بماند، اگر آب روان میخواهید در پی رودخانه بدوید. گمان نکنید اگر در یک زمانی انبار ذهنتان را پر از اطلاعات کردید برای بقیه عمر شما را کفایت میکند. اگر سر کیسه ذهنتون رو بدوزید و اجازه ندهید مانند رودخانه جاری، اطلاعات در آن روان باشد، ذهنتان بدل به باتلاق شده و در آن فرو میروید.

مانند آشپز خبره ای که برای خوشمزه شدن غذایش از انواع ادویه ها و طعم دهنده ها استفاده میکند، شما نیز برای غنی شدن انبار ذهنتان فقط از یک منبع تغذیه نکنید. همچون یک بازرگان خبره که از سرِ دور اندیشی همه خریدهایش را از یک فروشنده انجام نمیدهد، شما نیز تنها از یک آبشخور فکری تغذیه نکنید تا مبدل به فرد یک بعدی نشوید. برای خانه ذهنتان پنچره های فراوان بسازید تا نور کافی به آن بتابد. سپس تهویه ای نیز تعبیه کنید تا هوای آلوده از آن بیرون رود.

از همتون ممنونم که وقت گذاشتین و توصیه منو خوندین، شما هم توصیه کنین...

"میتی کمان"

مرتبط:

توصیه به جوانان برای داشتن یه آینده موفق

توصیه های خواهرانه برای دختران

کارم از توصیه و نصیحت و راهکار دادن گذشته

به دختری که داره 20 ساله میشه چه توصیه هایی دارید

۱۵ توصیه به پسر ها در ارتباط با ازدواج، کار و زندگی

سرکوفت و نصیحت در نوجوانان نتیجه مطلوبی ندارد

تجربیات شما در مورد نصیحت های دیگران

با نصیحت های خیرخواهانه مرهمی باشید برای زخم هام

نصیحت کنید تا زمان پیری احساس نکنم عمرم الکی گذشته

برای رسیدن به موفقیت، روزانه چند ساعت تلاش می کنید ؟

چیکار کنم که هم آرامش داشته باشم هم موفق بشم

چند نکته ی ساده برای موفقیت در زندگی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)