سلام خدمت همه

یه مشکلی دارم قبلا یکبار راجع به کم رویی پست گذاشته بودم و خیلی همگی بهم کمک کردین و الان از اون لحاظ خیلی بهترم خیلی . و این رو مدیون کمک شما دوستای خوبم هستم .

مشکل دیگه ای هم دارم که برای رفع کردنش واقعا نمیدونم باید چیکار کنم. مثلا اینکه همیشه موقع حرف زدن با کسی بخصوص پسرها حرف کم میارم یعنی نمیدونم چی بگم بهشون.


و واقعا از خودم تو این جور مواقع لجم میگیره . یه مثال بزنم ؛

شما فرض کنید دارم با یکی چند قدم راه میرم و همش اون طرف از من سوال میکنه و من جواب میدم مواقعیم که سوال نکنه منم حرفی نمیزنم چون واقعا حرفی به ذهنم نمیرسه و همش ازم میپرسن تو چرا انقدر ساکتی . 

یعنی واقعا نمیدونم دخترها و خانمای دیگه چطوری حرف میزنن یا راجع به چه چیزهایی حرف میزنن. پس چرا من هیچ حرفی به ذهنم نمیرسه .

بخاطر همینم اصلا با کسی از جنس مخالف دوست نمیشم چون اگرم دوست بشم مسخرم میکنن و میگن تو چرا اینجوری هستی یا چرا هیچی نمیگی....

البته با دخترها هم همین مشکلو دارم اما خب خیلی کمتره مثلا هر موقع دارم با همکلاسی های دختر هم چت میکنم چون اکثرا خیلی حرف قابل گفتنی ندارم همیشه اونی که اول خداحافظی میکنه .من هستم .

چون میگم بهتره برم تا  فلانی نفهمه من کم حرفم. همش تو فضای مجازی یا تو دنیای واقعی بخاطر کم حرفی بهم تیکه میندازن و این خیلی عذابم میده .

نمیخوام اینطوری کم حرف باشم. اما خدا میدونه خیلی تلاش میکنم اما حرفی به ذهنم نمیرسه که بخام بیانش کنم. یکبار هم با یکنفر به قصد ازدواج دوست بودیم و حتی اصلا یبار هم دست همو نگرفتیم فقط برای شناخت بیشتر میرفتیم با هم بیرون.

اما اون خودش بعد چند وقت رابطمونو بهم زد و وقتی ازش پرسیدم برای چی گفت خیلی کم حرفی . با اینکه من خیلی ویژگی های خوب دارم مثلا چهرم خیلی خوبه و اینو خیلی ها غریبه و اشنا بهم میگن. قد و وزنم متناسبه. چشمام روشنه پوستم سفیده و کلا فکر نمیکنم از نظر ظاهری مشکلی داشته باشم .

از نظر باطنیم واقعا خانواده دار و با ابرو هستم و تا حالا دستم به دست هیچ نامحرمی نخورده . اما همین کم حرفیم که تنها ویژگی بدم بحساب میاد باعث شد من موقعیت ازدواجمو از دست بدم .

اصلا بخاطر اون موقعیت از دست رفته ی ازدواج این مشکلمو نگفتما .اون به درک بهم خورد که خورد اما خودم خسته شدم ازین کم حرفیم. هر کی راه حلی داره خوش حال میشم بهم بگه.

لطفا کمک کنید خسته شدم


مرتبط :

در جمع های دوستانه، از چی حرف بزنیم که غیبت نشه ؟

دوست دارم که غیبت کردنم کم بشه اما نمیدونم چه جوری؟

گناه غیبت چه جوری بخشیده میشه ؟

دلم میخواد همه جا حرف برای گفتن داشته باشم

مراقب حرفها و گفته هایمان باشیم

اصولا حرف مردم برام مهم نیست

به حرف مردم خیلی حساسم

چکار کنم راحت حرفم رو بزنم و تصمیم بگیرم؟

از روی سادگیم یه حرفی میزنم که نباید بزنم

چطوری به خاطر کم حرفیم مغرور به نظر نرسم؟!

اول فکر کنید بعدا حرف بزنید

مواظب حرف ها و رفتارهامون باشیم

اصلا بلد نیستم خوب حرف بزنم

قبل از هر چیزی اول یاد بگیریم چطور باید حرف بزنیم!

حرف های دیگران خیلی واسم مهم شده

عاقل اول فکر می کند سپس حرف می زند

تصمیم گرفتم دیگه زیاد حرف نزنم

حرف بقیه نسبت به من و رفتارم برام خیلی مهمه

بعضی حرف ها رو هر جایی نزنید

دل شیر ندارم که حرفم را رک بگویم

هر حرفی باید در موقعیت خودش زده بشه

می خوام قوی بشم طوری که در مقابل حرف دیگران خودم رو نبازم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)