چرا بیشتر مردم جذب افراد زیبا میشن؟، آیا افراد زیبا بهترن؟، باهوش ترن؟، چه برتری ای دارن؟

در مورد اینکه هر کسی معیارهایی برای زیبایی داره کاری ندارم چون خودم معیارهام به شدت با بقیه فرق داره و ... (حالا بگذریم ... من یه موجود خاصی ام که با هر چهره ای کنار میام و زیاد توجهی ندارم) الآن دارم در مورد نظر اکثریت کسانی که نظرشون رو درباره یه زیبایی بروز میدن میگم:

 اندام مرد و زن قدرت باروری اون ها رو نشون میده و بر اساس انتخاب طبیعی ژن های ما طوری طراحی شدن که مجذوب اندام خاصی بشیم. ( در این مورد فکر می کنم تحریک جنسیه و زیباییش بیشتر به خاطر نظمه، چون ذهن ما نظم رو دوست داره)

همچنین سرخی لب های خانم ها (این رو مطمئن نیستم)(لعل لب یار) و چهره یه مردانه داشتن آقایان.

آقایونی که چهره یه مردانه تری دارن تستسترون (و احتمالا دوپامین) بالاتری دارن و بطبع قدرت باروری و همچنین محافظت از قلمروشون هم بیشتره، معلومه چنین آدم هایی احتمال بقای بیشتری هم دارن و پسران بیشتری در نسل بعدی دارن، به خصوص اون هایی که می خوان همه چی رو به دست بیارن (شایدم بشه این جوری به قضیه نگاه کرد که اون هایی که همه چیز رو می خوان و قدرت طلب و ریاست طلبن حضور همدیگه رو نمی تونن تحمل کنن و رقباشون رو از میدون به در می کنن، برای همین تعدادشون اونقدرا هم زیاد نمی شه)

 مردانی که تستسترون پایین تری دارن احتمالا مهربان تر و خانواده دوست تر باشن ، عزیز دل برخی خانم ها (این رو دیگه اصلا مطمئن نیستم، کلا این مبحث یه کم پیچیدس زیاد صفر و صد به قضیه نگاه نکنید، ما انواع هورمون داریم، نمی شه فقط تستسترون رو در نظر گرفت، اصلا این چی بود نوشتم من!)

 کم مو بودن بدن خانم ها و بیشتر بودن موی سرشون هم به خاطر هورمون های زنانه است که باز قدرت باروری رو نشون میده. زلف یار و این حرف ها

 کسانی که پوست شاداب تری دارن ، شادترن و افسردگی باعث از بین رفتن کلاژن ها و سرخی و لطافت پوست میشه ، و احتمالا منجر به مایل شدن اون به سمت زردی و کدری . (افسردگی به غیر از زیبایی برای سیستم ایمنی هم خوب نیست ، افراد افسرده ای که این متن رو میخونن به فکر سلامتی شون باشن، ما می خوایم شما رو خوشحال ببینیم)

 چشمای درشت و براق هم یک حس معصومیت به آدم القاء می کنه و معمولا آدم های مهربون تر چشمهای درخشان تری دارن ، و چشم درشت ها هم چون شبیه بچه ها هستن معصوم و شادتر به نظر میرسن، همین طور کسانی که بینی کوچک تری دارن (بیبی فیس بودن)

 از اون طرف چشم های ریز تر معمولا نشون دهنده یه جدیت و دقیق و ریزبین بودن شخصه (حالا نمی دونم واقعاً هستن یا نه ولی خب به ذهن متبادر می کنه ، به نظر خودم هستن) برای همین ، بعضی ها هم این نوع رو جذاب می دونن.

جایی خوندم بینی متوسط یا بزرگ تر نشان دهنده یه قدرت رهبریه.

 ولی خب اکثر چیز هایی که معیارهای زیبایی هستن حقیقی نیستن و ضمیر ناخودآگاه انسان سریع فریب می خوره ، مثلا ممکنه کسی ژنتیکا پوست زردی داشته باشه و خیلی هم شاد و خوشحال باشه ، در واقع برای فهمیدن روحیهه ی ایشون این آدم رو باید با هم نژاد های خودش مقایسه کرد نه با کسی که ژنتیکا صورتش سرخه، یا ممکنه کسی به طور ژنتیکی چشم بادومی باشه و خیلی هم سرحال و خوش قلب باشه ولی ما چون عادت نداریم ... بعضی ها شاید کره ای هارو چندان زیبا ندونن امّا بعضی های دیگه که خوراکشون فیلم و سریال کره ای عادت کردن. معمولا برخی از دختران نسل جدید علاقه دارن.

 لطفا بیش از اندازه در قید و بند زیبایی نباشید. اصلا خوشم نمیاد بعضی ها وقتی یکی ازدواج می کنه اول می پرسند طرف (پسر یا دختر) خوشگله؟ یا وقتی بچه دار میشه. درک نمی کنم. هر چند زیاد هم مقصر نیستیم ، انسان ذاتا ناکامله، شاید می خوان این طوری تصویر اولیهه ی ذهنیشون رو بسازن.

 مثلا می خواستم از شما نظر بخوام..

* به نظرتون زیبایی مهمه؟ چرا و چگونه *

لطفا نظر بدید ، اگه با بخشی از حرف هام مخالف بودید ، موافق بودید ، یا ایده ای داشتین. نظر دادن آزاده حتی بدون ثبت نام در بیان و به صورت ناشناس (دارم وسوسه میشم چیز هایی که نوشتم رو پاک کنم تا شما بدون پیش فرض بگید ... ولی نه....)

پیشاپیش ممنون 


معرفی کتاب:

کتاب من دختری زشت رو بودم

کتاب دختر سیاه/دختر سفید


پیشنهاد:

راز ازدواج پسرانی با ظاهر معمولی با دختران خیلی زیبا

خواستگاری دارم که از من کمی زیباتر هستند

آیا صبر کنم دختری با چهره زیباتر پیدا کنم؟

دروغی بزرگ با عنوان استانداردها و معیارهایی زیبایی زنان

موندم تو عدالت خداوند در تقسیم زیبایی بین بنده هاش

زیبایی دختری که بهم معرفی شده منو ترسونده

یه دختر هم می تونه به خاطر زیبایی پسری رو دوست داشته باشه !

چطور از اومدن خواستگاری که ملاک اولش زیبایی هستش جلوگیری کنم ؟

دختری زیبایی که دوست پسراش اونو نمیخوان

چرا میگن مرد باید در همه چیز جز زیبایی از زن بالاتر باشه ؟

پسران به دنبال زیبایی هستند حتی اگه مصنوعی باشه ؟

هم کفو در زیبایی کمتر دیده میشه

واقعا زیبایی انقدر زود از چشم یه مرد میافته؟

برای ازدواج چند درصد به زیبایی صورت دختر اهمیت می دهید ؟

دو سوال در مورد دوام زیبایی ظاهری خانم ها

اهمیت زیبایی ظاهری برای آقایان در ازدواج

زیبایی ظاهری چنین قدرتی نداره !

اگه پسری رو با یه دختر خوشگل ببینم به هم میریزم

چرا باید یه خواستگار خوشگل منو بپسنده ؟

میگن دختره خیلی خوشگله و اصلا تو رو آدم حساب نخواهد کرد

یه دختر خوشگل تو فامیل داریم که خواستگار دزدی می کنه !

راسته که میگن نگه داشتن دختر خوشگل سخته ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)