بسیاری از دانشمندان امروز معتقدند که در بعضی از چشم ها نیروی مغناطیسی خاصی نهفته شده که کارایی زیادی دارد. این موضوع می تواند به چشم زخم اشاره داشته باشد .

علامه طباطبایی در المیزان می‌نویسد: چشم زخم نوعی از حسد نفسانی است که هنگام مشاهده چیزی که در نظر شور چشم، زیاد و تعجب انگیز است محقق می‌شود. (المیزان ج۲۰ ، ص۳۹۳). در قرآن آیه ۵۱ سوره قلم است که به آن اشاره دارد. بهترین راه برای علاج آن توجه به معارف و دستورات اهل بیت ـ علیهم السلام ـ است که شامل:

1- سه مرتبه بگویید: «ماشاءالله لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم.»  (بحار الانوار، ج۹۲، ص ۱۲۸)
2 - خواندن آیه ۵۱ سوره قلم: وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ  (بحار الانوار، ج۹۲، ص۱۲۸)

3 - دست ها را مقابل صورت بگیرد و سوره حمد و توحید و سوره های معوذتین را بخواند و دست به صورت بکشد.(بحار الانوار، ج۹۲، ص ۱۲۸)

4 - دعایی که پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ برای امام حسن ـ علیه السلام ـ و امام حسین ـ علیه السلام ـ خواندند و به اصحاب نیز توصیه فرمودند: «اللهم یا ذا السلطان العظیم و المن القدیم و الوجه الکریم ذالکلمات التامات و الدعوات المستجابات عاف فلانا من انفس الجن و اعین الانس.»

منبع : افکار نیوز

پیشنهاد:

چطور از چشم زخم در امان بمونیم؟

حس می‌کنم به قول قدیمی‌ها چشمم شور هست


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)