سلام

نمی دونم اعتقاد دارید به چشم زدن یا نه، امّا من حس می‌کنم به قول قدیمی‌ها چشمم شور هست... چندین موارد پی در پی پیش اومده که من هر چی فکر می‌کردم برعکسش شده نه تنها در مورد اطرافیان بلکه در مورد خودم ... 

مثلاً همه ش فکر می‌کردم فلان دختر فامیل مون که این قدر پولداره خوشگله و سرزبون داره وبلاست و دختر آخریه و کلی محبوب خانواده و با شوهرش خیلی با هم خوبن دیگه هر مشکلی باشه براش خیانت پیش نمیاد. امّا دقیقاً تو همون روزها که من گاهی بهش فکر می‌کردم خوش به حالش می‌گفتم.. انگار شوهره دوست دخترش آورده بوده تو خونه و چند ماه قهر بودن و رسیدن به مرز طلاق که بعداً با واسطه بزرگان و تعهد تازه آشتی کردن به خاطر بچه هاشون... 

در مورد خودم هم وقتی یک اتفاق و موضوع بوده و نشستم رؤیا پردازی کردم که آره فلان می شه کاملاً برعکسش گند خورده بهش... 

یا مورد دیگه برادرزاده ام یک بچه با نمک و خوردنی بود رو گفتم تو ذهنم خدا رو شکر زردی نگرفت مثل بقیه نوزادها وقت تولد.. که دقیقاً او همون زمان عفونت گرفت و چند روز بستری شد و کلی وزن کم کرد.

و یا پدر شوهر خواهرم موقع عقد باهاشون رفت و آمد می‌کردیم من قبلش نمی شناختم شون، یک دفعه تو ذهنم می‌گفتم با این سن چه خوب مونده و هیچ مریضی نداره (در صورتی که قند داشت و من نمیدونستم (دقیقاً او همون بازه زمانی که من این رو تو ذهنم می‌گفتم بیچاره مریض شد و افتاد طوری که همه فکر کردن می میره و عروسی خواهرم هم عقب میافته. خانواده ش می‌گفتند قند داشته ولی تحت کنترل و اولین باره کارش به بستری و مراقبت ویژه می کشه...، به خاطر این دو تا موضوع بیماری برادرزاده ام و پدر شوهر خواهرم، صد بار خودم رو لعنت کردم... و گریه کردم خیلی از خودم بدم اومد... این قدر نماز خوندم و نذر کردم حال شون خوب شه...

نمی دونم این موارد که حتی ذهنی من بهش می‌پردازم اونم غیر عمد و یک دفعه بر عکس فکر و تحلیل من اتفاق میفته اسمش چشم زدنه یا نه خیلی تصادفی هست و من حساس شدم؟!، و اینکه اگر واقعاً من جزء گروهی باشم که چشم میزنم باید چکار کنم؟، جدیداً هر چیز خوبی که می بینم از اطرافیان صد بار آیه می خونم و دعا می‌کنم تا ذهنم نره طرف شون... 

لطفاً بگید چکار کنم من خودم اعتقادی نداشتم و خرافات می دونستم ولی یکی دو ساله دقیقاً حس می‌کنم قدرت ذهنی و چشمم می گیره حتی خودم رو.


پیشنهاد:

چطور از چشم زخم در امان بمونیم؟

روش های مقابله با چشم زخم در کلام ائمه علیهم السلام



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)