سلام

چند وقتیه که سری چیزها ذهنم رو درگیر کرده و اون هم افرادی هستن که فکر می کنن اکه رل نزنن عقب مونده محسوب میشن. البته نظرشون برای خودشون محترمه و هر کس حق داره هر جور که دوست داره زندگی کنه و این تا جایی می تونه ادامه پیدا کنه که به دیگران آسیب نرسه. جایی که یه نفر به بقیه آسیب برسونه باید به زور جلوش رو گرفت.

بریم سر اصل مطلب... 

چند وقت پیش دختر همسایه روبروییم که متاهل بود و یه بچه هم داشت طلاق گرفت و اون هم به شکل بسیار ناجور. دوست پسر دوران مجردیش عکس های دوتایی شون و پخش کرد و آبروش رو برد.

شوهرش هم تا مرز خودکشی رفت که به خیر گذشت. امّا این وسط یه مرد قربانی شد، یه زن مطلقه شد، و یه آینده نامعلوم و گنگ در انتظار یه طفل معصوم دو ساله خواهد بود و این بچه بالاخره یه روزی حقیقت ماجرا رو خواهد فهمید. این جاست که فرهنگ ما ایرانی ها یه سری چیزها رو نمی پذیره. به مذهبی بودن و کافر بودن و ناحیه جغرافیایی و قومیت هم ربطی نداره.

خیلی اوقات که میگن بهتره نرید سراغ رل زدن و زید بازی یه سری ها همین طوری رو هوا جبهه می گیرن و به آدم میگن اسکل، امل، عقب افتاده و ... .

امّا وقتی فرهنگ ما بین سنت و مدرنیته گیر افتاده و ما ایرانی ها جنبه ش رو نداریم نباید بریم دنبال این کارها.

 وقتی یه سری از دخترهای ایرانی که بعضی هاشون هم احساس روشنفکر بودن دارن پسرها رو می ذارن تو آب نمک و با اومدن یه خواستگار بهتر پسر عاشق پیشه رو رها می کنن و میرن سراغ شوهر "حق نداریم در مورد روشنفکر بودن صحبت کنیم"

 بعضی پسرهای ایرانی که باز هم بعضی هاشون احساس روشنفکر بودن دارن وقتی دوست دخترشون باهاشون بیش از اندازه صمیمی میشه ولش می کنن و بهش برچسب هرزه و آبکش و ... میزنن در حالی که اون کار دختر از روی وابستگی زیاده .پس "حق نداریم در مورد روشنفکر بودن حرف بزنیم"

و خیلی جالبه که تو این موارد خودمون رو خیلی راحت با آمریکایی ها مقایسه می کنیم.

من خودم با ایرانیای ساکن آمریکا که تا حدود زیادی با فرهنگ اون جا آشنا بودن صحبت کردم در این راستا (اکثرشون فامیل هایی بودن که دهه شصت از ایران رفتن).و فیلم آمریکایی هم که خوراک ما جوون های ایرانی شده.

 آیا تاکنون دیدید که دختر آمریکایی دوست پسرش رو بذاره تو آب نمک؟ و همزمان یه خواستگار با گل و شیرینی راه بده تو خونه ش،  آیا تاکنون دیدید که پسر آمریکایی به دوست دخترش بی خود بگه هرزه؟،  آیا تاکنون دیدید آمریکایی ها بعد از کات کردن این قدر احساساتی بازی در بیارن و ** ناله کنن(خودم ستاره دارش کردم). به طوری که حتی روی روابط بعدیشون هم اثرات بد بذاره؟

پ ن:به خدا من آدم مذهبی نیستم. فقط برای بحث و گفتگو و آگاهی دادن این پست رو گذاشتم.و گرنه خودم بدم نمیاد دوست دختر داشته باشم امّا از این که کسی منو تو آب نمک بذاره به شدت بدم میاد. به دخترها هم توصیه می کنم (فقط یه نصیحت برادرانه است) که وارد این وادی ها نشن چون زیاد دیدم پسرهایی که بعد از اینکه دوست دختر سابق شون ازدواج کرد آبروشو بردن.



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) دوستی با جنس مخالف (۱۳۰ مطلب مشابه) مضرات دوستی با جنس مخالف (۴۶ مطلب مشابه)