سلام 

سؤالی که از کاربران دارم اینکه ما در رابطه با ازدواج از جوانب مختلف صحبت کردیم. امّا کمتر در رابطه با ازدواج افراد با محدودیت جسمی صحبت کردیم. من چند تا سوال دارم که بیشتر جنبه نظرسنجی داره.

آقایون و خانم ها تا حالا عاشق یه فرد با محدودیت جسمی شدید؟ مثلاً یه نابینا یا ناشنوا یا هر شخص با محدودیت جسمی؟ از کجا می‌فهمید این حس ترحم نیست و واقعاً اون شخص رو دوست دارید؟ از کجا می‌فهمید اون شخص به عنوان یه زن یا مرد توانایی و صلاحیت‌های همسری رو داره؟ اگه خانواده اون شخص رو به عنوان همسر آینده نپذیرن چه کار می‌کنید؟ اگه ده سال بعد بچه تون از شما بپرسه چرا مامان / بابا رو با وجود مشکلش انتخاب کردید چی می گید؟ فکر می‌کنید زندگی با یه فرد نابینا و یا ناشنوا یا محدودیت جسمی چه شیرینی‌هایی داره؟ سختی هاش چیه؟ 

اگر کسی تو خیابون وقتی دارید با هم میرید با نگاه ترحم یا تعجب نگاه تون کرد چه واکنشی نشون می‌دید؟ لطفاً واقع بینانه و بدون ترحم و مقدس سازی افراد با محدودیت جسمی جواب بدید. 

پیشاپیش از وقتی که برای خوندن پستم می ذارید صمیمانه تشکر می‌کنم. و بدونید نظر شما حتی یه جمله ساده هم باشه می تونه در تغییر دیدگاه حتی یک نفر هم مفید باشه.


مرتبط:

تنهایی شیرین من

کی قراره بعضی از مردم دید شون رو نسبت به معلولان عوض کنن؟

به خاطر معلولیتم اعتماد به نفس کمی دارم

چرا ما معلولان رو دست کم میگیرن ؟

من با کاستی ام چگونه میتونم کار پیدا کنم

من همون ماهم که کسی یارای رسیدن بهش رو نداره

اعتماد به نفس چیست؟

با معلولیت پای خواستگارم مشکل دارم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل و ازدواج توانمندان خاص (۲۸ مطلب مشابه)