سلام به همگی, حدوداً یک سال هست که یک موضوعی فکر من رو درگیر کرده با دلایل مختلف خواستم خودم رو توجیه کنم امّا واقعاً قانع نشدم.

از اون جایی که آقای نجفی سن رو سانسور می‌کنند، من دختری هستم تو بازه سنی ۲۲ تا ۲۵ و مذهبی. تا یک سنی اصلاً مسئله ازدواج برای من توی اولویت نبود و توجهی بهش نمی‌کردم امّا به یه نقطه‌ای رسیدم دیدم ای بابا سن من همین طور داره بالا می‌ره و مثل دوستانم و دخترهای فامیل خواستگار ندارم با اینکه از خانواده تحصیل کرده و متوسط رو به بالایی هستم و چه من و چه خانواده توی اجتماع فعالیت داریم. 

شروع کردم به واکاوی رفتارم و طرز برخوردم که شاید مشکلی از من هست امّا بعد از بالا و پایین کردن مسئله فقط یک تفاوت بین من و سایر دوستان و دخترهای فامیل پیدا کردم که اون هم مربوط شد به اعتقادات مذهبی مون. 

راستش رو بخوای این روز سلیقه‌ی بعضی از پسرها عوض شده و دوست دارن همسرشون وقتی کنارشون راه می‌ره یه خانم آرایش کرده و تیپ به روزی داشته باشه، وقتی عروسی و تولد مختلط میرن با هم پاشن برقصن و بعضی هاشون اذعان داشتن که یه جورایی می‌خوان از بقیه آقایون کم نیارن و به خاطر تبلیغات منفی هم که علیه مذهبی‌ها و حجاب شده این طرز تفکر به وجود اومده که مذهبی‌ها خیلی خشک هستن. 

مثل اینکه یک بار یه خانمی من رو به یه خانواده معرفی کرده بود گفته بود ما یه دختر به روز می خوایم انگار ما از عهد قدیم اومدیم و این‌جوری که من فهمیدم واقعاً پسرهای فامیل دنبال چنین گزینه ای هستن. 

من خودم محجبه مانتویی هستم و پوشیده‌ترین و بلند ترین لباس‌ها رو در عین آراستگی می‌پوشم. تقریباً مثل این پیراهن‌های بلند و عباهایی که این روزها مد شده. این‌قدری که شاید من خرج کیف و کفش لوازم آرایش مارک می‌کنم و سعی می‌کنم بهترین لباس‌ها رو در عین پوشیدگی بپوشم خیلی از اون غیر مذهبی هاش نمی کنن. 

امّا این قدر این روزها توی جامعه دخترها خودشون رو به راحتی عرضه می‌کنند که هیچ وقت یه پسر نمی تونه بفهمه یه دختر محجبه هم می‌تونه زیبا باشه. ولی من دوست ندارم به خاطر رضای خدا تمامم رو به رخ هر کس و ناکسی بکشم تا حالا به خودم اجازه ندادم یه آرایش ملیح هم توی خیابون داشته باشم و حتی یه مانتو بالای زانو بپوشم و از شرکت تو مراسم گناه مثل عروسی مختلط هم خودداری می‌کنم.

می‌دونم هر کسی مثل خودش رو جذب می‌کنه ولی برای منی که تو یه محیط غیر مذهبی هستم صادق نیست. امّا سوال از آقایون اینجاست واقعاً چرا؟ آیا دخترهای غیرمذهبی به دلیل ظاهرشون براتون جذاب هستن یا یک سری فاکتورهای دیگه برای انتخاب همسر دارید؟ 


پیشنهاد:

ظهور چادری های آنچنانی پولدار با آرایش غلیظ و موی نمایان

یه دختر چادری میتونه خوشتیپ و شیک باشه؟!

دیدگاه شما در مورد دخترای چادری ساده، شیک و معصوم

استفاده از شال و روسری رنگی به همراه چادر

چطور می تونم با مانتو یا چادر هم محجبه باشم و هم شیک ؟

یه دختر چادری میتونه خوشتیپ و شیک باشه؟!

چادر پوشیدن و آرایش کردن

آرایش یه دختر چادری چه مشکلی داره ؟!

روسری و لباس رنگی با چادر تحریک کننده است ؟

استفاده از شال و روسری رنگی به همراه چادر

نقش تیپ و ظاهر، چادر بعنوان تفکر و تفاوت فرهنگی در ازدواج

چه مدل چادری بهم میاد ؟

چه جوری قشنگ تر چادر معمولی سرم کنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه)