با سلام خدمت تمام خانواده برتری‌های عزیز؛ از اون جایی که خودم به عینه مواردی را دیدم یا شنیدم امروز می خوام مطلبی را بگم که امیدوارم کمی به فرهنگ سازی در مبحث ازدواج کمک کنه. 

 اینکه هر چیزی حدی داره مثلاً بعضی از دخترها و خانواده شون به اندازه‌ای به اصطلاح ناز می کنن که کلاً خواستگار را فراری میدن!  

مدتی پیش یکی از دوستان تعریف می‌کرد و می‌گفت ایشون به خواستگاری دختر خانمی رفته بوده امّا پس از مدتی زمانی که خانواده شون برای ادامه آشنایی و صحبت‌های بیشتر درخواست گرفتن شماره همراه را کردن دختر امتناع کرده و گفته اگر شماره بدم فکر می کنن که راحت همیشه به همه شماره دادم! 

 با اینکه طبق گفته دوستم این مورد تنها دلیل رد شدن این خانم توسط ایشون نبوده امّا وقتی شنیدم گفتم واقعاً بعضی‌ها ارزش صحبت بیشتر رو هم ندارن به نظرم چرا که درکی از تفاوت خواستگاری رسمی و سنتی با آشنایی خیابانی ندارن. دختر بالغی که هنوز تفاوت خواستگار رسمی که از طریق خانواده برای آشنایی اقدام کرده با یک پسری که توی خیابون شماره می خواد را درک نکرده آیا برای ازدواج مناسبه؟ 

می خوام بگم حتی نباید به بهانه مذهبی بودن و یا موارد دیگه دچار افراط و تفریط بشیم. کمی از کلیشه‌هایی که توی مغزمونه فاصله بگیریم و شرایط رو ببینیم. کار سختی نیست فهمیدن اینکه چطور باید با افراد دیگه برخورد درست کرد. در پایان روی سخنم با دختر خانم‌ها و خانواده شون هست: لطفاً اگر خوشبختی خودتون براتون مهمه با رفتارهای نادرست که به اشتباه شاید اسمش رو احتیاط و یا حفظ پرستیژ میذارید، شانس یک ازدواج خوب را از خودتون سلب نکنید.

ضمن اینکه اگر به پختگی لازم برای ازدواج نرسیدید و عادت خاص دخترونه مثل ارتباط بیش از حد با دوستان صمیمی را در خودتون سراغ دارید، تا زمان ترک عادت به ازدواج فکر نکنید و وقت بقیه را هم نگیرید.  چرا که زندگی مشترک نیاز به مسئولیت پذیری داره و نمی شه با حفظ عادات دوران مجردی ازدواج کرد.

ممنون از توجه تون عزیزان. خوشحال میشم نظرات خوب تون را بدونم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)