عزیزان سلام و وقت بخیر

من قبلا هم پست گذاشتم الآن هم می خوام تجربه خودم در رابطه با شخص مناسب ازدواج را باهاتون در میان بگذارم شاید به دردتون بخوره.

اول مختصر بگم هیچ وقت توی ابراز عقاید و خواسته هاتون از همسرتون خجالت و یا ملاحظه به خرج ندید چون بحث یک عمر زندگی هست و شوخی بردار نیست.

من در ارتباط با مورد خودم به این نتیجه رسیدم واقعاً دختر و پسر هایی که ملاکشون اصل زندگی مشترک و ارزش های اون باشه و به بلوغ فکری لازم برای ازدواج رسیده باشن، هر مورد جانبی و فرعی دیگری که بخواد در زندگی خللی ایجاد کنه را کنار می زنن. و مطمئن باشید اگر شخصی انعطاف لازم را در این زمینه نداره مناسب ازدواج نیست. من دختر خانمی که باهاش در حال آشنایی بودم را در رابطه با یکسری از موضوعات محک زدم.

مثلا عدم تمایل خودم برای اینکه همسرم در صفحات مجازی فعالیت داشته باشه و عکس از خودش بذاره را خیلی واضح گفتم.

یا اینکه مایل نیستم بعد از ازدواج ارتباط زیادی با دوست و رفیق وجود داشته باشه

یا مسائل مربوط به حجاب و حضور در گروه های هنری که معمولاً ارتباطات باز و راحت تری با هم دارند را مستقیما بیان کردم (مسائل مربوط به حضور زنان در جامعه) چیزی که در نتیجه حاصل شد این بود که ایشون دغدغه ها و عمق صحبت های من را درک و موافقت خودشون را عنوان کردند.

(البته برای هر توافقی نباید به تعهد لسانی اکتفا کرد و بهتره مکتوب بشه)

امّا قطعا به خاطر اینکه ایشون نسبت به مسائلی از این قبیل با دید باز برخورد کردن من هم اگر قسمت باشه توی زندگی انعطاف هایی را در موارد مربوط به خودم خواهم داشت. خواستم به جوون ها بگم سعی کنید هدف از زندگی مشترک را بدونید و سر مسائل فرعی با آینده تون بازی نکنید. اگر دلبستگی و یا وابستگی نسبت به موضوعات و اشخاص دوران تجردتون دارید بهتره کلا ازدواج نکنید. چرا که در زندگی مشترک باید به نظر طرف مقابل احترام بگذارید و همیشه همسرتون اولویت شما باشه. مطمئن باشید در این حالت میزان اختلافات به حداقل می رسه. فقط کافیه کمی یکدیگر را بیشتر درک کنیم.

با آرزوی کامیابی برای تمامی جوانان این سرزمین.



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)