سلام

می خوام طی یک سلسله بحث در مورد بهبود بازخورد گفتار، اعمال، رفتار و ظاهرمون در اجتماع صحبت کنیم. واقعیت اینه برخورد دیگران تا حد زیادی به نوع رفتار خودمون بستگی داره. 

این همه آدم دیدیم که از بی خواستکاری نالیدن یا طرف گفته چرا هیچ دختری من رو نمی بینه. خب واقعیت اینه باید یه جذابیتی داشته باشیم دیگه. نمی شه تیپت مثل همه باشه، بیانت مثل همه، برخوردت مثل همه حالا این وسط پول هم نداشته باشی امّا توقع داشته باشی بین این همه دیده بشیم!!! 

حالا جدای از این انتخاب شدن که اصلاً بحثم نیست تو خیلی زمینه‌های دیگه هم تاثیر داره، مثلاً مصاحبه شغلی، تو جمع دیده شدن، افزایش اعتماد به نفس و ... 

شما تصور کنید دو تا آدم کاملاً مشابه اصلاً دوقلوی همسان دو تا مسیر متفاوت رو انجام بدن یکی به این جنبه‌های شخصیش اهمیت بده یعنی روی گفتارش کار کنه.  بین حرف هاش ضرب المثل بکار ببره، متناسب با موضوع در کلامش شعر استفاده کنه، حرف هاش رو ارجاع بده به یه کتاب. خب این آدم چقدر می تونه جذاب باشه.

از اون طرف لباس متناسب هم بپوشه.  به واسطه گفتار و پوشش تو جمع‌ها دیده بشه احترام دریافت کنه و اعتماد به نفسش بیشتر بشه.  همه این عوامل باعث میشه این فرد بتونه با دیگران راحت تر ارتباط برقرار کنه تا جایی که چشم باز می کنه می بینه چه موفقیت‌های که بدست نیاورده و چه احساس رضایتی که از زندگی خودش نداره. 

امّا از اون طرف داداشش که دوقلوی همسان هست و از نظر استعداد هم کاملاً مشابه راه دیگه ای انتخاب می کنه. می بینه تو جمع‌ها حرف هاش معمولیه و چیز خاصی برای گفتن نداره. گاهی موقع حرف زدن متوجه میشه دیگران به حرف هاش توجه نمی کنن. تو دلش حس می کنه دوست داشتنی نیست. کسی هم از تیپش تعریفی نکرده هیچ کسی نگفته چه لباس قشنگی چقدر بهت میاد. هیچ چیزی نداشته که دیگران بهش افتخار کنن، این آدم کم کم واقعاً باورش میشه که دوست داشتنی نیست و باید بپذیره جذابیتی نداره. 

خیلی دیر نیست برای اینکه از قضاوت دیگران فرار کنه، برای اینکه از دوست داشته نشدن فرار کنه انزوا رو در پیش می گیره و چشم بهم میزنه می بینه کلی فرصت شغلی و کاری رو از دست داده استعدادهای خودش رو خاک کرده، فقط به خاطر اینکه حس کرده دیده نمی شه. 

به همین راحتی دو تا آدم که مثل هم بودن دو سرنوشت متفاوت براشون رقم می خوره (برای اینکه تاثیر کارهای کوچک در زندگی رو ببینید توصیه می کنم کتاب اثر مرکب رو بخونید). 

یگی از موردهایی که می تونه تو جلب نظر دیگران اهمیت داشته باشه نوع لباس پوشیدن هست. نوع لباس و تیپ هم بیانگر شخصیت ماست و هم ذهنیت اولیه دیگران رو نسبت به ما شکل میده و هم اینکه اگر مثبت باشه می تونه اعتماد به نفس ما رو بالا ببره. من پسرم و اخیراً لباسی پوشیدم که از نظر دیگران خیلی ست هست و خیلی هم بهم میاد. کاملاً حس کردم که توجه خانم‌ها رو جلب می کنه. 

حالا نه اینکه جلف باشه و جلب توجه منفی باشه. اتفاقاً چون مردونه لباس می پوشم کاملاً مثبت هست. یکی از این خانم‌ها که متاهل هست و خب ترس این رو نداره کسی قضاوتش کنه به صراحت گفت چقدر لباست بهت میاد. حالا دخترهای مجرد که نمیان این حرف رو بزنن امّا با نگاه شون آدم می فهمه. 

این حرف ها رو گفتم که اهمیت برخورد و پوشش مون رو بدونیم. امروز دوست دارم با مشورت هم یه راه عملی برای بهتر دیده شدن از نظر پوشش پیدا کنیم. هر کی هر نظر و تجربه عملی داره بیان کنه. به نظرتون چه جوری میشه نوع لباسی که بهمون میاد یا مدل مو یا ... رو فهمید. من خودم فکر می‌کردم لباس های تیره و سنگین برام جذابه، اخیراً فهمیدم یه کمی اسپورت باشه بیشتر جذابم می کنه. 

به هر حال ما که داریم پول می دیم چرا چیزی رو نخریم که برای ما ساخته شده، شاید با 20% هزینه سالانه بیشتر برای لباس مون یا موهامون خیلی متفاوت‌تر تو جامعه باشیم. مثلاً یکی تیپ اسپورت با شلوار جین بهش میاد یکی کت و شلوار، یکی تیپ مردونه، با عینک بی عینک. حتی مدل مو... .

خب آدمی که یه عمر یه جور لباس پوشیده هم سخته براش لباسش رو عوض کنه و هم چون تو اجتماع هستیم نمیتونیم هر روز با یه تیپ بریم که کلی با هم فرق دارن. همه هم که پول ندارن که با یه طراح لباس صحبت کنن. برای همین می خوام یه راه عملی پیدا کنم.  آیا شما سایتی چیزی می شناسید که با توجه به قد، مو، نوع اندام و ... تیپ‌های متناسب ما رو بهمون پیشنهاد بده؟ یا عکس مون رو لود کنیم و بهمون بگه تیپ‌های متناسب ما چیه؟ 

در کل بحث کنیم شما چه جوری تیپ متناسب تون رو پیدا می‌کنید؟، اصلاً ازش راضی هستید؟، اگر نیستین تا حالا فکر کردین لازمه عوضش کرد؟، به نظرم بیشتر جامعه بی توجه هست دقت کنید تیپ به قد و زشتی و زیبایی ربطی نداره. آدم دیدم قد گوتاه امّا تیپی زده که واقعاً نظر آدم رو جلب می کرده امّا برعکسش هم بوده. 

کلاً آدمی که به تیپش و ظاهرش می رسه داره به دیگران این پیام رو میده که من برای خودم مهمم. همین جدای از زیباییش باعث جذب شدن دیگران میشه. پس امروز بیایید در مورد راه های بهتر دیده شدن از نظر ظاهر صحبت کنید. دفعه بعد روی بقیه جنبه‌ها کار می‌کنیم. 

پیشاپیش ممنون از نظرات تون


پیشنهاد:

اطرافیان و حتی دوستانم به خاطر پوششم بهم میگن بابا بزرگ!

تو خانواده ما کسی حرمت ها رو نگه نمیداره

علت بی حجابی مردهای نسل جدید چیه؟

پوشش آقا پسرها تو خانواده چطور باید باشه؟

هر وقت مردها مثل زمان قدیم لباس پوشیدند منم چادر می پوشم

مضرات پوشیدن شلوار های فاق کوتاه و تنگ برای آقایان

آیا پوشیدن شلوار تنگ برای پسران ایرادی دارد؟

ممنوعیت پوشیدن لباس آستین کوتاه توسط رانندگان تاکسی

مواجهه با پدیده ای جدید به نام ساپورت پوشی پسران


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تقویت روابط اجتماعی (۸۶ مطلب مشابه)