سلام دوستان

تصمیم دارم یکی دو سال آینده کنکور تجربی شرکت کنم منتهی اطلاعات زیادی از شرایط و منابع لازم برای کنکور نظام جدید علی الخصوص رشته‌ی تجربی ندارم. چند پست قبل یکی از کاربران درخواست معرفی منابع برای کنکور نظام جدید داده بود. من از شما خواهشمندم در صورت داشتن اطلاعات کافی از کنکور نظام جدید (خودتون در کنکورهای تجربی ۹۸ و ۹۹ شرکت کرده باشید یا دبیر و مشاور کنکور باشید) کمی راجع به شرایط موفقیت در کنکور نظام جدید تجربی صحبت کنید و هم چنین درصورت داشتن احاطه کامل به منابع کنکور، ترجیحاً *دشوارترین* منابع رو معرفی کنید چه کتاب‌های کمک درسی و چه فیلم آموزشی اگر به نظرتون بدرد می خوره توصیه‌های لازم رو لطفاً داشته باشید. 

فکر کنم بهتر باشه یک اطلاعاتی هم از خودم بدم. رفتم تو ۲۳ سال و کارشناسی عمران دارم. هیچ گونه سهمیه ندارم امّا در دروس محاسباتی ریاضی فیزیک مسلط هستم البته نمی دونم این دروس در دبیرستان چقدر به مباحث رشته ما نزدیک بوده مباحثش و نظام جدید چه مباحث و فصولی براشون حذف شده. هدفم رتبه‌ی زیر ۱۰۰ هست. 

یک اعترافی هم بکنم که به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی علاقه‌ای ندارم و امکان داره که انتخاب رشته هم نکنم چون سنم هم داره بالا میره و حقیقتش حوصله ندارم تا ۳۰ و اندی سالگی فقط درس بخونم. باز هم باید ببینم تا اون موقع شرایط چه طور میشه امّا این رتبه رو به دلایل دیگری لازم دارم تصمیم دارم در حیطه کنکور و تدریس کار کنم بخصوص دروس ریاضی فیزیک کنکور تجربی رو و فکر می‌کنم رتبه‌ی خفن در کنکور تجربی خیلی به این هدف نزدیک ترم می کنه و اطلاعاتم در زمینه کنکور رو بالا می بره، دانش آموزان بیشتری هم میشه جذب کرد و بیشتر هم میشه مورد اعتماد بود و سرعت و روند پیشرفتم رو سریع‌تر می کنه. 

علاوه بر این صداقت برای من مقوله‌ی مهمیه. دیدم افرادی نسبتاً جوان سال که در حیطه کنکور مشاوره و تدریس کار می‌کنند امّا با رتبه‌های نجومی و به دروغ میگن رتبه سه رقمی بودم و چه می دونم داروسازی فلان دانشگاه معتبر خوندم و حتی یکی رو می‌شناسم کارت دانشجویی جعلی از دندانپزشکی یک کلانشهر برای خودش درست کرده بود در حالی که دانشجو پرستاری همون جا و موسسه کنکور زده داره با دروغ پول در میاره. بگذریم. 

علاوه بر اینکه دوست دارم نظرتون رو در خصوص این تصمیم بدونم خواستم خواهش کنم دشوارترین و سخت‌ترین منابع تستی و آموزشی برای کنکور تجربی نظام جدید رو هم معرفی کنید البته در صورت داشتن اطلاعات کافی. لطفاً اگر کنکور نظام قدیم شرکت کردید در خصوص نظام جدید نظر کارشناسی ندید اینجا به این دلیل که طبق تحقیقاتی که داشتم منابع خوب و دشوار نظام جدید انتشارات متفاوتی دارن نسبت به قدیم. 

مثلاً بچه‌های نظام قدیم می‌گفتند برای درس زیست شناسی کتاب‌های الگو و گاج IQ منابع سختی هستند امّا بچه‌های جدید میگن زیست خیلی سبز برای نظام ما قوی‌تر کار کرده درحالیکه همین انتشارات (خیلی سبز) برای نظام قدیم ضعیف کار کرده بود. 

سپاس فراوان


پیشنهاد:

در مورد روش درس خوندن برای کنکور تجربی راهنمایی می خوام

توصیه به یه پشت کنکوری رشته تجربی

عدم موفقیت چندین باره در کنکور تجربی سرگردونم کرده

چطور برای کنکور تجربی برنامه ریزی کنم ؟

پست بچه های کنکوری تجربی

کدوم شاخه های رشته تجربی آینده شغلی خوبی دارن ؟

بازار کار کدام رشته تجربی بهتر است ؟

چکار کنم از شیمی خوندن لذت ببرم ؟

در فهم دروس فیزیک و شیمی مشکل دارم

نــــگــــاهــے به فصول شیمی ۲ و ۳ برای کنکوریهاے ۹۷

برای کنکور چه طور شیمی رو بخونیم ؟

می خوام پزشکی قبول بشم اما در ریاضی و فیزیک مشکل دارم

برنامه ریزی برای مطالعه دروس ریاضی و فیزیک برای کنکور

ریاضی و فیزیکم ضعیفه

اگه در کنکور تجربی موفق نشدم می خوام روانشناسی رو ادامه بدم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
پشت کنکوری ها (۱۳۳ مطلب مشابه)