یک فرد مذهبی خوب چه ویژگی‌هایی داره؟ من فکر می‌کردم همین که میگن فلانی مقیده کافیه، ولی خب اشتباه می‌کردم. کسی رو دیدم نماز میخوند حق یتیم رو هم می‌خورد، در واقع فهمیدم نمی شه حساس بود شاید من با کسی ازدواج کنم اولش فوق مذهبی باشه بعدش معمولی بشه. انسان تغییر می کنه. شاید با فرد مذهبی معمولی ازدواج کنم بعدش بشه مومن مقید. بعضی‌ها میگن پدر و مادر اختلاف اعتقادی داشته باشن، فرزند درست تربیت نمی شه. به نظرم درست نیست چون تو خانواده ما هیچکس به جز من اهل واجبات نیست. نه پدر نه مادر

از بچگی به خدا نزدیک بودم. دلیلی نمی بینم برای انتخاب دینم از بقیه تقلید کنم. به نظرم مال حلال که به خورد بچه بدی خیلی مهمه. این رو افکار و رفتار من تاثیر داشته.

به نظرم کسی که از راه حلال پول در بیاره، راستگو و امانت دار و صبور باشه، برای دیگران همون رو بپسنده که برای خودش می پسنده، فرد مسئولیت پذیری باشه، متعهد باشه به همسرش، ارزش زن رو بدونه و بهش احترام بذاره، به آینده امیدوار و از امروزش راضی و شکر گزار باشه، آدم مذهبی خوبیه. حالا اگه فردی این ویژگی ها رو داشت ولی کاهل در نماز قرآن و خمس بود باید رد کرد؟ 


پیشنهاد:

چطور باید با افرادی که تظاهر به دینداری می کنند رفتار کرد

مذهبی نماهایی که ادعای پاکی شون میشه خیلی خطرناکن

خودنمایی بعضی از دختران مذهبی و چادری

با یه مذهبی نما که گناه می کنه ، چه طور برخورد کنیم ؟

کسی که ظاهر مذهبی داره ، باید رفتار بهتری داشته باشه

من که نفهمیدم مذهبی به کی میگن

هر آدم مذهبی که مومن واقعی نیست

حد بین مذهبی بودن یا نبودن کجاست؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه)