سلام

من بعد از سال‌ها بیکاری در ۳۴ سالگی شاغل شدم. چندین ماهی حقوق ندادن به خاطر روند کارگزینی و ...، تا اخیراً که بالاخره معوقات چند ماه که حدوداً سی میلیونه یک جا پرداخت کردن. موندم آیا به خانواده م بگم یا نه؟ 

چون همه شون چشم داشت کمک دارن ازم و از قبل برنامه ریزی کردن. یکی میگه قسطم رو بده یکی میگه حقوق گرفتی به من اینقدر قرض بده و ... یکی می خواد وام بگیره من ضامنش بشم، یکی می خواد من واسه ش وام بگیرم و بدم! و ...

من تا به این سن رسیدم هیچ پس اندازی ندارم، چون همه ش یا بیکار بودم یا کارم پاره وقت بود که درآمد ناچیزی داشت و خرج حداقل‌های روزانه ام می‌شد ... سطح خانواده مون هم متوسط رو به پایین (یک خانواده بازنشسته) 

در صورتی که هم سن سال های من در فامیل و ... در سن کمتر شاغل شدن و همه چی دارن، از این نظر از خانواده م سرکوفت هم زیاد شنیدم و یا با اون ها مقایسه می‌شدم، اما هیچ وقت رتبه،  درس و دانشگاهی خوبی که خونده بودم به چشم نیومد که نیومد ...

گذشته ها گذشت اما ...

حالا که شاغل شدم سوالم اینه که؛

چطور می تونم این عقب افتادگی مالی سال های قبل رو در زمان کوتاهی جبران کنم؟، تنها چیزی که به ذهنم میاد اینه که همه این پول رو تبدیل به طلا کنم تا سرمایه ام حفظ بشه، هم اینکه وسوسه نشم هی خرید کنم، چون به علت نداشتن درآمد در سال های گذشته خیلی چیزها تو دلم مونده بخرم تا همین یک ماه قبل هم می‌خواستم کلی خرید کنم از پوشاک گرفته تا وسیله و کالا همه چی ... 

ولی الان نظرم عوض شده و میگم باید بلند مدت فکر کنم و بخش اعظم حقوقم رو بذارم روی هم که ارزش داشته باشه ... (بورس هم تخصص ندارم و فعلاً نمی خوام وارد بشم) 

اول گفتم جهیزیه، بعد با دیدن قیمت وسایل، دیدم به صرفه نیست. هر چند خواستگاری هم نیست، اما خوب مشکل بعدیم اینه که موندم چه کار کنم بقیه از مسائل مالی من و کارهای من باخبر نشن و نپرسن و ...، چطور بقیه رو از سرم وا کنم و کار خودم رو بکنم؟

دوستان راهنمایی بفرمایید، مرسی


مرتبط با سرمایه گذاری:

با حقوق ماهیانه م چکار کنم که سودآور باشه

بررسی ایده کسب درآمد از فروش جوجه به مرغداری ها

سودآوری با 30 میلیون سرمایه در عرض 3 ماه

معرفی مشاغل بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهی در اصفهان

چطور با 100 میلیون سرمایه، ماهی 5 میلیون درآمد داشته باشم ؟

مشورت در مورد تحصیل، کار و سرمایه گذاری با 20 میلیون

با 160 میلیون چه کار و کاسبی میشه راه انداخت ؟

با 30 میلیون چه کار و کاسبی میشه راه انداخت

با 7 میلیون چه کاری می تونم برای درآمدزایی انجام بدم ؟

با 30 میلیون بهتره که ماشین بخرم یا بذارم بانک سودش رو بگیرم ؟

یه دختر با 5 میلیون سرمایه ، چه کسبی رو شروع کنه بهتره ؟

یه دختر مجرد با 30 میلیون در چه زمینه ای سرمایه گذاری کنه بهتره ؟

چه زمینه ای سرمایه گذاری بکنم ؟

راهنمایی در مورد سرمایه گذاری


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل زنان شاغل (۳۵ مطلب مشابه) مشورت در سرمایه گذاری (۵۰ مطلب مشابه)