اولین موضوعی که می‌خوام بگم اینه که فکر می‌کنم دخترانی که میگن عروسی بگیریم، ولی عروسی ساده چندان نمی شه به نظرشون دل بست چون همین ساده بعد از اینکه در فرآیند قرار می‌گیریم تبدیل می شه به همونی که برای همه هست.

در ضمن با توجه به اخلاق‌های بدی که وجود داره و مقایسه و چشم و هم چشمی‌ها، فکر نمی‌کنم اون هایی که میگن عروسی ساده بعداً برای همین سادگی هم به شوهر کنایه نزنند چون بگن عروسی خلوت بود غریب بودیم و... 

یا اصلاً ساده گیر‌ی چطوری؟ آیا دختری که اساساً میگه عروسی بگیریم چون دوستانش رو می بینه حسرت می خوره و چشم و هم چشمی می کنه، حاضره بدون گریم خاص عروس که چند میلیونه با یه آرایش خونگی ساده بره عروس بشه؟ 

چون هیچ آرایشگری ارزون نمی گیره؛ عروس با لباس عروس ببینه هیچ فرقی نمی کنه همون پول ذو می گیره. من پنج تا خواهرم عروسی کردن؛ آرایشگر ارزونش تازه پونصد تومن ارزونتر گرفت. لباس هم همینه. پس اصلاً نمی‌خوام بگم که دختران اینجا مقصرن یا نه‌. قصدم اینه به پسران بگم که فریب عروسی ساده نخورید‌. 

موقع دعوت کردن مهمون ها هم هی حساب می کنن میگن این رو نگین زشته اون رو نگین زشته یکی از دوستات ذو گفتیم اون یکی پس فردا میگه چرا به من نگفتی رابطه دوستی خراب می شه و... این میگه من دوستام ذو دعوت کردم خانواده اون هم میگه پس ما هم دوستانت رو دعوت می‌کنیم و تمام. 

می‌خوام بگم خواهش می‌کنم خواهش می‌کنم این قدر خشمگین نباشید. من خودم عروسی دوست ندارم ولی برای دل زنم می‌گیرم. ولی تو رو به خدا فکر نکنید مرد آدم نیست و احساس نداره و نباید بهش آسون گرفت. بعضی اوقات تفکرات به شدت خطرناک و خشمگینانه ای می بینم که به مرد نباید رحم کرد! به خدا اون هم آدمه انسانه خسته می شه توانش تمام می شه؛ نگید چون دوست تون فلان کرد شما هم بکنید‌. 

من که میگم این حرف ها فریبه که عروسی بگیریم ولی آسون. به وقتش فیلمبردار و میوه و شیرینی و همه چی همونه. عروسی هیچ کسی رو خوشبخت نکرده، این همه دختر که آرزوی عروسی داشتن عروسی گرفتن و چند ماه بعدش طلاق. همین بود این همه آرزوی لباس سفید؟، پس این چیزها اصل نیست.

مطمئن باشید سخت بگیرید هم اون هم پس فردا می‌ره دنبال یه دختر جوون و متفاوت چرا؟، چون میگه این زنم منو اصلاً دوست نداره همه ش بهم سخت گرفته و خودخواه بوده و رعایتم رو نکرد.

گردن پدر و مادر نیاندازیم؛ 

دومین مورد اینه انصافاً بعضی اوقات دیگه زیادی همه چیز رو میندازیم گردن پدر و مادر، پسره کم کاری خودش رو میندازه گردن کمک نکردن‌های پدرش، دختره میگه من مهریه کم می‌گرفتم به پایین رضایت می‌دادم، پدرم بود که مهریه بالا گذاشت اون رو نمی‌شد راضی کرد.

در صورتی که ته دلش خودش از خداست بود که باباش مهریه هر چی می‌تونه بالاتر براش بگیره، و ... بعضی چیزها اون قدر نخ نما شده و کلیشه‌ای که آدم راحت متوجه می شه. 

سومین مورد دختران بالاتر از خود و اعتماد به نفس کاذب پسر هاست.

زیاد دیدم میگن پسر جواب نه شنید یا با شروط سخت مواجه شد چون روی دختر بالاتر از خودش دست گذاشت، والا من هر کسی رو دیدم همه دختران فکر می کنن از پسران بالاتر هستند اساساً دختر ایرانی چون توسط پسر پسند می شه و پسر خواهان و خواستگاره شروط توسط دختر گذاشته می شه و خودش رو بالاتر می‌دونه.

من دو جا رفتم رسمی خواستگاری با چند تا دختر هم خودم مستقیم گفتم باور کنید دختران هیچکدام بالاتر نبودن، مثلاً بابای  من سمند داره اون باباش چهارصد و پنج داشت یکی ماشین نداشت یکی شون پراید بود.

خونه ما صد متری ویلاییه برای اون ها چهل پنجاه متری آپارتمانی، یکی شون فقط باباش کیا داشت و پولدار بودن خب اون ها خیلی بالاتر بودن از نظر مالی از ما، ولی باور بکنید اون دختری که پراید هم داشت باباش فرقی نداشت رفتم خواستگاری همه چی همون بود، دیگه مهریه کم همه عرف هستن، عروسی و خواستگاری و توقعات و همه چی فرق خاصی که نداشت.

الان عروسی فقرا رو می‌بینی با عروسی پولداری شهر فرق نداره انصافاً شما فرق دیدید؟، مگر خیلی پولدارها و افراد خاص که خیلی تجملاتی می شه وگرنه ما خودمون پسر دختران ضعیف فامیل مون عروسی تالار بزرگ و چند هزار مهمون گرفته بودن.

خلاصه می‌خواستم بگم به خدا دختران بالاتر از من نبودن، نه ظاهر نه مالی، فقط یکی شون به جان خودم و به جان مادرم راست میگم خب واقعیت جامعه همینه

این متن رو ارسال کردم تا یه گفتگوی محترمانه بشه و کاربران با هم صحبت کنیم و به یه نتیجه قشنگ با هم برسیم متشکرم


مرتبط با برگزاری مراسم عروسی کم خرج و بدون گناه:

ایده های جالب در مورد مراسم عقد و عروسی کم خرج

مراسم عقد و عروسی بدون گناه

تجربیات شما در برگزاری بهتر مراسم عروسی بدون گناه

در مورد مراسم عروسی با خواستگارم مشکل دارم

چند سوال در مورد مراسم عروسی خانواده های مذهبی

پسر مورد علاقم حاضر به برگزاری مراسم خواستگاری و ... نیست

دلم نمیخواد برای ازدواجم مراسم بزرگ برگزار شه

خواستگاری دارم که میگه هیچ مراسمی برات نمی گیرم

علاقه ای به برگزاری مراسم عروسی ندارم، بچه هم نمی خوام

اگر بخواید مراسم ازدواج بگیرید چطور برگزار میکنید

چی میشه اگه یه زوج مراسم عروسی رو برگزار نکنن ؟

اگه جشن عروسی نگیرم بعدا پشیمون نمیشم ؟

لوازم برگزاری یه عروسی بدون گناه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مراسم عقد و عروسی (۱۰۷ مطلب مشابه) ازدواج آسان (۵۶ مطلب مشابه)