سلام محضر دوستان خانواده برتر

زنی ۳۰ ساله هستم که چند ساله ازدواج کردم. در مورد همسرم میخاستم یه مطالبی بگم و ازتون میخوام اگر کمکی به ذهن تون میرسه راهنماییم کنید.

همسر من وقتی باهاشون مزدوج شدم فهمیدم که انسان مذهبی هستن و همه از اخلاق شون تعریف میکردن و خلاصه با یک سری رفت و آمدهای ظاهری و خواستگاری های متعدد رفتیم سر خونه زندگی مون.

ایشون توی زندگی مون واقعا از نظر مالی کم نمیذارن. ولی خب مشکل من شاید ایده آل های دینیم هستش و ایشون خیلی فاصله دارن، گر چه خودم هم انسان کاملی نیستم. در واقع فهمیدم که ایشون با اون چیزی که ادعا میکردن خیلی فرق دارن.

بسیار آدم کم توجه و بی دقتی هستن. اینی که میگم بسیار زیاد واقعا زیاده ها، آدم مذهبی هر جایی نمیره، هر کاری نمیکنه و خلاصه بگم انجام واجبات و ترک محرمات داره. نسبت به من که بماند اصلا دیگه خودم رو فراموش کردم. بیشتر نسبت به بچه مون کم توجه و بی دقت هستن. انگار نه انگار که خدا این بچه رو به ما داده.  در طول روز شاید یک بار هم سمتش نره، خیلی خیلی اخلاقیات شون هم که تند هست و سریع موضع میگیرن و متاسفانه چند باری هم دست شون رو من بلند شده. این کجاش به مذهب میخوره؟ 

رفتارشون با خانواده م که بماند، یک سلام خشک و خالی رو هم به زور میدن و وقتی میریم منزل پدری م، میشینن یه گوشه و سرشون تو گوشی و تلویزیون هست و کلا دوست ندارن من با خانوادم رفت و آمد کنم.

در عوض به خاطر یک سری تشریفات الکی منو مجبور به حضور تو مراسماتی میکنن که من از اول گفتم که اهلش نیستم و از آهنگ های مبتذل خوشم نمیاد، ولی خب مجبور میکنن و میریم و هزار تا عواقب مثل قضا شدن نمازها و به منجر به درگیر شدن ذهن آدم با حواشی که تو اون مراسم ها هست میشه.

ایشون بسیار آدم غدی هستن و حرف حرف خودشونه. من با این اخلاق مشکلی ندارم، مشکلم انتخاب های غلط و بدون فکری هست که پشت این ماجراست. وگرنه من از اول هم دوست داشتم که تو خونه مون مردسالاری و البته بهتر بگم شایسته سالاری باشه.

خوراک ذهنی انسان همون قدر مهمه که خوراک روزمره آدم مهمه، ایشون اصلا هم اهل گفتگو نیستن و در واقع هیج وقت نمیشه دو کلمه حرف حساب باهاشون بزنیم. و همیشه صداشون بلنده، زندگی آدم گاهی اوقات مثل دریایی که پر از تلاطمه و فقط خدا میتونه کمک کنه و البته شما که ان شاء الله به دور از هرگونه برداشت نابجایی به من تو حل مساله ام کمک میکنید.


مرتبط با کسب شناخت قبل از ازدواج:

پیش از ازدواج، حتما چند جلسه مشاور برید و خوب تحقیق کنید

کمکم کنید کسی که عاشقش شدم رو بشناسم

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

مخالفت والدین با دوران شناخت طولانی مدت قبل از ازدواج

برای شناخت، یک جلسه خواستگاری بهتره از چند سال دوستی است

روش افزایش شناخت از دختر در یک جلسه خواستگاری

روش شناختن افراد خودخواه قبل از ازدواج

برای کسب شناخت در ازدواج های فامیلی چکار باید کرد ؟

جلسات خواستگاری رو برای شناخت کافی نمی دونم

در خواستگاری بهتر میشه طرف رو شناخت یا در دوستی؟

میخوام با شناخت، شوهر کنم؟

رفت آمد خانواده ها برای شناخت بیشتر در قبل از عقد

جلسه دوم خواستگاری - شناساندن نه شناختن

خواستگاری راهی درست برای شناخت



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه)