سلام

پسری هستم ۲۰ ساله، دانشجوی رشته حقوق، و همچنین مسلط به زبان انگلیسی، خوب یا بد اینکه در جامعه ما باید حتما ۲ - ۳ حرفه بلد بود تا کاری داشت، به همین جهت اندکی بیوگرافی از خودم خدمت شما دادم.

من بیکارم و از بیکاری خیلی خسته شدم. درسته درس میخونم اما نمیخوام به این بهونه خودم رو فریب بدم تا از زیر کار در برم، خیلی دنبال کارهای مختلف گشتم، از کشاورزی و دامپروری و تعمیرات و طراحی و غیره.

تیپ شخصیتی ام intj هست و علاقه مند به مشاغل حوزه فکر و استراتژیک هستم و اتفاقا قابلیت این رو دارم که در اسرع زمان، عیب ها رو ببینم و راهکار ارائه بدم، اما در کشور ما برای این مشاغل ارزشی قائل نیستند، به این فکر هستم شغل فنی، یعنی برق خودرو یاد بگیرم اما این وسط دو مسئله دارم؛

مسئله اول اینکه من با توجه به تیپ شخصیتی ام، خیلی خیلی برام سخته جایی شاگردی کنم و خدای ناکرده تحقیر بشم، به شدت برام سخت و یا به عبارتی غیر قابل تحمل هست.

چون در جامعه ما متاسفانه استاد مشاغل فنی رفتار خوبی با شاگرد ها ندارن و اصطلاحا طلبکار هستند، پس مجبورم برم سراغ گزینه آموزشگاه.

ولی پدرم میگه آموزشگاه به درد نمیخوره. تئوری یاد میدن و استاد نمیشی، به نظر خودم پدرم راست میگه، آخه مگه میشه برق خودروی بنز و بی ام و رو ظرف ۱ ماه یاد گرفت؟ حالا چه عملی یاد بدن چه تئوری، ولی برای منم نشدنی هست که بخوام برم شاگردی کنم. اصلا انگار برام مثل فحش به عزیز ترین کس من هست، دوستان خواهشمندم کمک کنید

من نمیدونم وارد چه شغلی باید بشم، از اهدافم دورم و بسیار گرفته و عصبی شدم، سوالم از شما دو مورد است؛

مورد اول، اینکه آیا آموزشگاه های فنی برای یادگیری قابل اعتماد و معتبر هستن؟، یعنی بین این همه آموزشگاه، یه درست کار و مسلمون بین شون پیدا نمیشه؟

سوال دوم هم اینکه از شما میخوام مشاغل با درآمد مناسب رو معرفی کنید، واقعا گیج شدم.

ممنونم از همه شما


مرتبط:

تفاوت اوضاع کار و اشتغال دهه 80 با دهه 90 چیه؟

با کارهای روزمزدی و پروژه ای میشه زندگی کرد؟

چطوری یه کار خوب با درآمد مناسب پیدا کنم ؟

حداقل درآمد لازم برای شروع یک زندگی معمولی

میزان درآمد مناسب مرد از دید دختران دم بخت

چه درآمدی از شغل تون دارید ؟

حداقل درآمد خواستگار برای تشکیل زندگی مشترک مستقل

شان اجتماعی شغل مهمه یا درآمدش ؟

چطوری یه کاسبی ساده، بدون هزینه و با درآمد قابل قبول داشته باشیم ؟

معرفی کتاب شغل مناسب شما

برای انتخاب شغل علاقه مهمتر هست یا درآمد ؟

دختران چقدر روی پرستیژ شغلی خواستگاراشون فکر میکنن؟

در مورد حل مشکل بیکاری چه کارهایی میشه کرد ؟

بیایید علل بیکاری رو به چالش بکشیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)