اگه یک نفری تو مشهد به شما بگه پولم رو دزد زده، چطوری بهش اعتماد می کنید؟

برای من که تو مشهد زندگی می کنم بارها به این جور افراد برخورد کردم، یک خاطره از دو هفته پیش براتون تعریف می کنم؛

پنج شنبه ساعت حدود ۱۴ بود که تو خیابان داشتم می رفتم یک آقای از تو ماشین به سمتم اشاره کرد و ازم آدرس پرسید، بعد که جواب شون رو دادم رو کرد به من گفت:ما زوار امام رضا علیه السلام هستیم، کل پول مون رو دزد برد، الان هیچ پولی نداریم.

من به سر و وضع اینها نگاه کردم دیدم آقا با سن حدودا ۵۰ تا ۶۰ و خانمه هم همین حدود، با لباس های مرتب، همین طور ماشین شون حداقل ۱۵۰ میلیون قیمتشه، گفتم با چقدر کارتون راه می افته؟ گفتند که ما از تهران اومدیم فقط یه مبلغی که بشه برگردیم.

گفتم پول زیادی همراهم نیست بیان سر کوچه بعدی اون جا یه بانک هست تا پول بریزم به کارت تون،  گفتند که کارت هم نداریم، رفتم براشون دویست هزار تومان پول گرفتم، (آخه فقط یک کارت همرام بود) و صد تومان پول، تو جیبم بود تقدیم شون کردم، اول تشکر کردن بعد گفتن کمه!

گفتم پس بریم خونه هم نهار در خدمت باشیم هم بتونم پول بیشتری تهیه کنم هم با کارت سوخت توی خونه، برای ماشین شون بنزین هم تهیه کنم، که قبول نکردن و با کلی اصرار، ازم شماره کارت خواستن تا بعدا برام کارت به کارت کنند و بعدش رفتن.

حالا من قصدم از تعریف این خاطره، خدای نکرده ریا نیست فقط موندم که چرا قضیه مشکوکه، من خودم بارها با ماشین شخصی اون هم تو فصل گرما با کولر از مشهد تا تهران رو رفتم، ۷۰ تا ۸۰ لیتر بیشتر بنزین نیاز نیست که اون هم با بنزین آزاد میشه دویست و چهل هزار تومان، بازم هم شصت تا برای وعده غذایی و تنقالت بین راهی برای دو نفر می مونه، چرا اینها میگفتن کمه؟

من هم گفتم بفرمایید منزل تا بتونم پول بیشتری جور کنم ولی قبول نکردن، از طرفی به اصرار خودشون از من شماره کارت خواستن که من قبول نکردم ولی اون ها با قبول نکردن پول به زور از من شماره کارت خواستن ولی بعد از دو هفته هیچ پولی نریختن، هر چند که من فقط به احترام ولی نعمتون این اقدام کوچک رو انجام دادم، از طرفی به اصرار خودشون ازم شماره کارت گرفتن.

آخه مشابه این افراد رو بارها مواجه میشم که این جوری التماس دعا دارن و همه شون هم میگن که ما زوار امام رضا علیه السلام هستیم، نمی دونم به کی میشه اعتماد کرد ولی از یه طرف دوست ندارم رسم جوانمردی از بین بره.

شاید یک روزی  من هم تو شهر غریب با چنین اتفاقی روبرو بشم، ممنونم از اینکه حوصله به خرج دادین و این پست رو مطالعه کردین، خوشحال میشم اگه شما هم از خاطرات خود وقتی که مشابه من با یه بنده خدایی که این جوری التماس دعا داره مواجه میشین، حالا تو هر جای ایران، چه جوری به حرف طرف اعتماد می کنید؟

یا حق


مرتبط:

اشتراک گذاری کلاه برداریهای متداول در فضای مجازی!

به یه خانواده در راه مانده کمک کردم، نکنه کلاهبردار بودن؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) تقویت روابط اجتماعی (۸۶ مطلب مشابه)