سلام وقت تون بخیر

دختری هستم ۱۸ ساله. پنجم دبستان بودم برام گوشی خریدن. اون موقع ها بین دخترها باب بود که رمان عاشقانه میخوندن. یه جورایی انگار هر کس بیشتر و سریعتر رمان میخوند برنده بود. من نمیدونستم چه تاثیر بدی داره. یه مدت تا امتحان ورودی مدارس گوشیم رو ازم گرفتن. تو دوران راهنمایی تو اپلیکیشن های بی در و پیکر میرفتم. اطلاعات دروغ میدادم. تو اون برنامه، دو نفر بودن که من خیلی باهاشون صبحت میکردم. 

به مسائل جنسی نکشید ولی میگفتن که به لحاظ عاطفی به من وابسته شدن و ...، همین دری وری هایی که بعضی از پسرها تو اپلیکیشن ها واسه مخ زنی میگن... گذشت تا دبیرستان که یه ارتباط مجازی دیگه داشتم. صمیمی بودیم و اعتماد داشتیم به هم. از مشکلات مون حرف میزدیم راه کار پیدا میکردیم سوالات درسی همدیگه رو جواب میدادیم. تا اینکه به مدت شش ماه این رابطه حالت عاطفی بدون هیچ ابراز علاقه ای به خودش گرفت. در نهایت ابراز علاقه کردیم و یک روز بعد طی جریانات مضحکی فرو پاشید. چه بهتر البته.

حالا که بزرگتر شدم، توبه کردم. ارتباطم رو با تک تک شون قطع کردم. دیگه دلم با حرف هاشون نلرزید. جمع کردم خودم رو. فقط یه درگیری بزرگی برام موند.

پدرم همیشه بهم میگفت حق الناس آخر عاقبت نداره. و یه سری داستان هایی تعریف میکرد که من به شخصه میترسیدم از این حجم عدالت خدا. من هدفم ازدواج یا دوستی نبود از اون روابط. ولی میترسم دلبسته شده باشن اون پسرها. و بعد تاوانش رو خدا ازم به نحوی بگیره. 

من الان خودم کس دیگه ای رو دوست دارم، هنوز کاملا تو شرایط ازدواج قرار ندارم ولی حداقل همین الان ده نفر منتظر یه علامت هستند که پا پیش بذارن. ولی من میترسم خدا بخاطر جاهلیت اون دورانم منو نبخشه. نبخشه و تو زندگیم اثر بد بذاره. چه گناهی کرده اون پسری که میاد خواستگاری من به چشم یه دختر که قبلا با کسی دوست نبوده؟

 اصلا آیا لازمه اگه اومدن خواستگاری من بهشون بگم که قبلا تو فضای مجازی چنین کارهایی کردم؟ 

میترسم یه روز سر راهم قرار بگیره. زندگیم بپاشه... خدا شاهده خیلی پشیمونم. عوض شدم اصلا من دیگه اون آدم قبلی نیستم. ولی میترسم! 

کمکم کنید. الان برای حق الناسش هر وقت یادم افتاد ذکر بگم؟، مطرح کنم با کسی که اومد خواستگاری؟، برم دنبال شون بگردم (هیچی از بعضی هاشون ندارم حتی شماره) و حلالیت بطلبم؟ یا الکی خودم رو درگیر کردم و بیشتر از این ها به بخشش خدا امید ببندم؟


مرتبط:

حق الناس از حق الله هم خطرناک تره

توضیح در مورد موقف حق الناس در قیامت

با توبه، خدا هر گناهی به غیر از حق الناس رو میبخشه؟

چون از حق الناس نمی گذرم آدم بدی هستم؟

سوال در مورد حق الناس تجرد و استحباب ازدواج

گناه اعتراف به گناه زیاد تره یا حق الناس؟

حق الناس شکستن دل (1)

حق الناس شکستن دل (2)

حق الناس دل شکستن (3)



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مضرات دوستی با جنس مخالف (۴۶ مطلب مشابه)