سلام

مطلبی که امروز میخوام ارائه بدم، مشکل جمعیت قابل توجهی از جهان ماست، چیزی که توی پسر ها بیشتر وجود داره اما تو دخترها هم دیده میشه و به سرعت در حال رشد هست، بریم ببینیم چیه؛

دیدید یه عده هستن، قبل اینکه با شما وارد رابطه بشن، خودشون رو عاشق تون جا میزنن؟، یا اگه دختر باشن، وانمود میکنن که خیلی بهتون میل دارن؟، هر کاری برای جلب توجه شما میکنن و در اغلب موارد هم انصافا جذابن. جذاب رفتاری، که ناخواسته روی ظاهر هم تاثیر میذاره. خلاصه یه دل میگه آره و یه دل میگه نه.

آخر سر، اون دختر یا پسر ساده، فریب این عشوه ها و ناز کشیدن ها رو میخوره و وارد رابطه ای میشه که دو هفته بعدش، اون طرف برای شما قیافه میگیره!، البته مدتش توی بعضی روابط امکان داره طولانی تر بشه.

ولی تا زمانی که شما به طرف ابراز علاقه نکردید یا خودتون رو وا ندادید (با عرض معذرت از به کار بردن این اصطلاح) ، طرف با شما هست و به محض اینکه بفهمه اسیر و دل بستش شدید، با شما سرد میشه.

گرچه اینم بگم، این خصلت توی همه انسان ها هست، یعنی بعد از وصال، از اون آتیش اولیه کاسته میشه و طبیعیه، ولی توی این مورد از حضرات، نه تنها سرد میشه، بلکه ترک تون میکنه، و به شکل بد دل تون رو میشکنه و به کل، پایه های اعتماد و احساس و حتی نگاه تون به زندگی رو بر هم میزنه.

خوشبختانه بر خلاف تصور غالب، دختر و پسرهای امروزی، یعنی از سال ۷۵ به بعد، خیلی اهل دوستی نیستن، اگر هم اهل دوستی باشن، در حد روابط اجتماعی و اکیپ و حالا شاید در موارد بدتر ، در حد بگو بخند و مسخره بازی باشه. ولی مسئله دل بستن خیلی کمتر شده که این هم جای نگرانی داره هم جای شادی.

از بحث منحرف نشیم، قصد طولانی کردن مطلب رو هم ندارم، اما بدونید که خیلی ها، از اینکه با شما وارد رابطه میشن، قصد ازدواج و عشق حتی قصد ارتباط جنسی هم ندارن، فقط قصد شون اینه که اون حس سلطه طلبی شون رو ارضا کنند تا حس حقارت درونی شون برای مدتی التیام پیدا کنه. و بعد ، به راحتی آب خوردن طرف شون رو ترک میکنن.

این دسته از افراد، رفته رفته تنها تر میشن و تنها تا زمانی میتونن به این بازی شون ادامه بدن، که یا نصیب یه آدم مثل خودشون بشن یا زیبایی شون رو هنوز از دست نداده باشن، دلی که توی این موارد میشکنه، صدای شکستنش خیلی بلنده و تا مدت های طولانی، قلب آدم رو اذیت میکنه و حتی شاید تا چند سال طرف قید هر چی ازدواج و خواستگاری و ... رو بزنه.

چون فقط بحث، بحث عشق نیست، اصلا عشقی وسط نیست، بحث سر اینه که شخص دوم رابطه، احساس میکنه بازی خورده و مثل کیسه زباله باهاش رفتار شده.

گاهی وقت ها، حتی اونی که توی این چنین رابطه ای آسیب دیده، خودش به جرگه ی این افراد شریف! می پیونده و برای تلافی ، دست به رفتار مشابه میزنه.

حالا چرا بعضی ها اینجورین؟

خوب، من روانشناس نیستم، ولی بر پایه اندک اطلاعات روان شناسی و کتاب هایی که بر حسب علاقه ام خوندم، و واکاوی فکری ام، به نتایجی رسیدم که خدمت شما بیان میکنم؛

افرادی که ازشون یاد کردیم، در دوران اولیه زندگی شون، عمدتا قبل از ۲۰ سالگی، یا توسط اشخاصی به دفعات تحقیر شدن، و یا اینکه در یک رابطه عاطفی شکست سنگینی خوردن، همین هم باعث شده تا به اون اعتمادشون، در ضمیر ناخود آگاه شون آسیب وارد بشه و علاوه بر خدشه دار شدن حس اعتماد شون، حالت هایی از خشم هم در وجود شون نهادینه بشه.

این افراد اعتماد به نفس کافی رو - بر خلاف  رفتار ظاهرشون - ندارن ، و همیشه احساس تنهایی درونی میکنند، جالبه بدونید خودشون هم دوست دارن که عشق همیشگی و دو طرفه پیدا کنند ، اما متاسفانه به این خواسته (تا زمانی که درمان نشن) نمیرسن.

شایان ذکر هست که این رفتار، در وجود شون تبدیل به اعتیاد شده و بیرون اومدن از اون، براشون سخته، تنوع طلبی، شاید اسمی باشه که شما روی این میذارید، ولی تنوع طلبی تفاوت هایی با این رفتار داره.

در واقع، عادتی که ازش یاد کردیم، حالت هایی از خشم - حقارت و اعتیاد آوری داره و ارتباط هایی بسیار سست و کوتاه مدت، اما آسیب زننده به روان شخص دوم هست.

جالبه بدونید که خود این اشخاص، از پارتنری ( شریک عاطفی و جنسی ) خوش شون میاد، که به اون ها محل نده و حتی تحقیر شون کنه، حتی عده ای، تحت باور "پیک آپ آرتیست" شدیدا در حال تبلیغ این رفتار های دور از شخصیت هستن و معتقدن که واسه اینکه مخ یکی رو بزنی! نباید بهش دل ببندی و باید اندکی با خشونت باهاش رفتار کنی. به هر حال، وقتی ارزش ها عوض بشن، عوضی ها با ارزش میشن.

در پایان سخنی با افرادی که اختصاص به گروه بالا دارن:

شما نیاز به درمان دارید، باور کنید نه جذاب هستید، و نه با ادامه دادن این رفتار تون، آینده جالبی دارید.

کم ندیدم تو زندگیم، پسرهای دختر بازی که بدبخت شدن‌، و دخترهای پسر بازی که نصیب یک شوهر بسیار بد شدن، تنها هم نمی تونید بمونید، چون هر انسانی نیاز به شریک داره، میدونم که این پست رو میخونید و میدونم جرات ندارید با اسم تون بیایید و نظر بذارید، اما، ازتون این درخواست رو دارم، که اگه از گذشته شکست عاطفی دارید، به جای اینکه به همه با دید بد نگاه کنید، از اون شکست تجربه گرفته، و با آدمی که پایبند به زندگی هست وارد رابطه بشید. البته! بعد از درمان کامل خودتون، باور کنید همه مثل شما نیستن!

خود من، داشتم تو دام چنین آدمی میفتادم، به هر بهونه به من پیام میداد، اما به خودم اومدم و ازش خداحافظی کردم و حتی بلاکش کردم، این افراد واقعا ترسناک و خطرناکن.

فریب ظاهر کسی رو نخورید، منظورم از ظاهر، زیبایی ظاهر نیست، اتفاقا حق همه شماست که با کسی ازدواج کنید که ظاهرش رو دوست دارید، منظورم رفتار های ظاهری هست، اجازه ندید مد بشه ، پسری که چرب زبونه یا دختری که عشوه میریزه، به عنوان الگو های جذابیت، بولد بشن.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)