سلام

دختری ۱۹ ساله هستم و دانشجوی ترم ۳ رشته کارشناسی علوم تربیتی، من فوق العاده درس و هنر رو دوست دارم، در حال حاضر، به کلاس هنری میرم.

به رشته م علاقه ی خاصی دارم و قصد اینکه سر کار برم رو ندارم، قصد دارم تعداد واحد لازم برای گرفتن مدرک کاردانی را در طول ۳ ترم اخذ کنم و قبول بشم تا مدرک کاردانیم رو به جای کارشناسی بگیرم. این جوری هم درسم زودی تموم میشه و هم به کارهای هنری دیگه می پردازم و اگه خدا بخواد، با یه پسر با ایمان و خوب ازدواج کنم، البته اگه تا اون وقت قسمتم بشه.

میخوام بعد از فارغ التحصیلی از زندگی بیشتر لذت ببرم، اوقات فراغتم بیشتر باشه، ولی اکثر افراد لیسانس یا فوق و دکتری دارند. البته تو این جامعه ای که ما داریم، کار برای بعصی از فارغ التحصیلان محترم نیست و اگه هم باشه حقوق ناچیزی داره.

بنده، تحصیلات دانشگاهی رو دوست دارم، البته نه فقط به خاطر مدرک، مثلا من بعضی دروس رو دوست ندارم مثل زبان خارجه عمومی یا زبان تخصصی.‌‌‌.‌‌.‌‌، زبان رو دوست دارم، و علاقه دارم که تا یه حدی بلد باشم ولی دوست ندارم کتاب زبان در دانشگاه بخونم، چون عمومیش هم سخته و هم وقتی به آینده نگاه میکنم و میبینم از ۱۴۰ واحد، فقط ۳۰ واحد پاس کردم، میگم من باید تا ۳ الی ۳ و سال و نیم دیگه درس بخونم؟! انگار واسم خسته کننده ست.

میترسم، در آینده که من بچه دار میشم و بچه های گلم میرن مدرسه وقتی به معلمان و دوستان شون بگن مامان مون فوق دیپلم داره خجالت زده بشن، چون همه مامان ها الان یا لیسانس دارن یا فوق و دکتری و ...

من تلاش و پشتکار دارم، لاغرم هستم، وقتی زمان امتحانات میشه یا وزنم پایین میاد یا ثابت میمونه (ولی بیشتر اوقات پایین میاد). میخوام بعد از فارغ التحصیلی به اندام و تغذیه م بیشتر از قبل رسیدگی کنم. الان هم رسیدگی میکنم ولی خب همه ش میسوزه به خاطر درس و امتحانات.

من اگه قصد داشتم بچه دار نشم، البته خدا نکنه، تا لیسانس نمیخوندم‌. و اینکه دیگران من رو به خاطر مدرکم تحقیر نکنن.

من حرف دیگران واسم مهم نیست، به غیر از افراد خیرخواه، اعتماد به نفس کافی هم دارم و در حال پرورش این صفت هستم‌ ولی میخواستم ببینم دیگران چه دیدگاهی دارن؟

بعد که ازدواج کردم، دختران و یا خانم های فامیل شوهرم، به من فخر نفروشن به خاطر لیسانس و این چیزها !

دوستام که درس هاشون متوسط و یا خوب نبوده الان دارن برای لیسانس میخونن، اون وقت حیف نیست من نخونم؟، این فکرها منو درگیر خودش کرده‌، میخواستم اول مشورت و تعقل کنم و بعد استخاره بگیرم.

اگه راهنماییم کنین، دعاتون میکنم، اجرتون با امام حسین(ع)


مرتبط:

دخترم، دو دلم که ادامه تحصیل بدم یا ترک تحصیل کنم؟

از وقتی ترک تحصیل کردم زندگیم به پوچی میگذره

بعد از چند سال ترک تحصیل ، الان دوباره میخوام ادامه تحصیل بدم

می خوام ترک تحصیل بکنم

ادامه تحصیل شانس ازدواج یک دختر رو کم می کنه یا زیاد ؟

تحصیلات بالای دخترها یه مانع برای ازدواجشون حساب میشه ؟

انگیزه ی دخترانی که ادامه تحصیل رو به ازدواج ترجیح میدن چیه ؟

دختر تحصیل کرده ای هست که خونه داری رو ترجیح بده ؟

بحث در مورد تحصیلات خانم ها و آثار آن در جامعه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه) تحصیل دختران (۹ مطلب مشابه)