سلام به تموم خانواده برتری ها

دختری ۱۸ ساله هستم. دانشگاه پیام نور رشته علوم تربیتی قبول شدم. فعلا ترم ۲ هستم. عاشق درس خوندنم و همیشه چه تو دوران مدرسه و چه دانشگاه نمرات و معدلم بالا بوده.

با عشق و علاقه رشته م رو میخونم. قصد اینکه در آینده برم سرکار (در رابطه با رشته م) رو ندارم. قصد داشته باشم کار کنم دوست دارم کارهای هنری کنم‌. اول واسه عشق و علاقه و دوم اگه خواستم باهاش کسب درآمد کنم.

دلم میخواد کلی کلاس های هنری برم، باشگاه رشته های مختلف ورزشی برم ولی امتحانات و کلاس های دانشگاه اجازه نمیده. بیشتر رشته هایی که وجود داره؛ تمام درس هاشون کاربردی نیستند. مثل رشته ی من.

به همین خاطر دو دلم که ادامه تحصیل بدم یا ترک تحصیل کنم؟ فکر میکنم عمرم داره هدر میره واسه تحصیل. تو فامیل ما خیلی زشته دختری ترک تحصیل کنه‌. می ترسم ترک تحصیل کنم بعد پشیمون بشم.

بعدم که بچه دار میشم بچه هام شاید شاید خجالت زده بشن که بگن تحصیلات مامانم دیپلمه و نتونم تو درس هاشون زیاد کمک کنم یا اگه سوالی داشته باشن نتونم جواب شون رو بدم. یا شوهر آیندم تحصیلات داشته باشه و طرز تفکرات مون به خاطر تفاوت سطح تحصیلی فرق بکنه.

در ترم گذشته روابط اجتماعیم بالا رفت، خجالتم از بین رفت، چی کار کنم؟


مرتبط:

از وقتی ترک تحصیل کردم زندگیم به پوچی میگذره

بعد از چند سال ترک تحصیل ، الان دوباره میخوام ادامه تحصیل بدم

می خوام ترک تحصیل بکنم

ادامه تحصیل شانس ازدواج یک دختر رو کم می کنه یا زیاد ؟

تحصیلات بالای دخترها یه مانع برای ازدواجشون حساب میشه ؟

انگیزه ی دخترانی که ادامه تحصیل رو به ازدواج ترجیح میدن چیه ؟

دختر تحصیل کرده ای هست که خونه داری رو ترجیح بده ؟

بحث در مورد تحصیلات خانم ها و آثار آن در جامعه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه) تحصیل دختران (۹ مطلب مشابه)