به نام‌ خدا

سلام

من‌ دختری‌ هستم‌ دم‌ بخت، از بچگی در خانواده‌ای بزرگ شدم که پدر و مادرم خیلی زندگی سختی داشتند خدا را شکر الان وضع نسبتا بهتری داریم، خودم شاغلم، در روز با دو شیفت کار میتونم پنج میلیون در ماه در بیارم، شرایطی برای خواستگارانم در نظر گرفتم که به نظرم منطقی و عادلانه است با توجه به شرایط فعلی جامعه می‌خواستم نظر شما را در رابطه با آن شرایط بپرسم و اگر لازم شد تغییراتی در آن بدم.

با فرض اینکه خود اقا پسر و خانواده شون مورد تایید ما قرار بگیرن من شرایط زیر را از آقا داماد می خوام؛

عروسی نمی خوام، یه عقد محضری ساده، و سفر مشهد(ماه عسل)، هر چقدر خواستند طلا بگیرن  و این طلا مال من باشه و در شرایط بحرانی زندگی به کار می گیرمش و قسمتی اش هم مال خودم،  جهیزیه نمیدم، تامین جهیزیه و خانه زندگی بر عهده آقا داماده، مهریه آقا داماد موظف  هستن خانه ای که در آن قراره زندگی کنیم را قبل عقد به نام من کنن، (در صورتی که خود آقا پسر خونه داشته باشن) و بعدش عقد کنیم، در صورتی که آقا پسر خونه نداشتن خانه پدری خود را قبل عقد به نام من کنن به انضمام چهارده سکه.

حق تحصیل و حق کار را هم می‌خوام، و بعد ازدواج حقوقم مال خودمه و نیمی از آن را به پدر و مادرم میدم و در هزینه های زندگی مشارکت نمی‌کنم‌ مگر به وقت بحران اقتصادی آن هم بصورت قرض، هر چیز هم شریکی خریدیم (ملک، ماشین‌‌ و ...)، سند میگیریم به اسم من و آقا داماد هر کس دونگ خودش را متناسب با پولی که داده میگیره.

شیر بها هم در صورتی نمی‌خوام که آقا پسر در عقد نامه ذکر کنن تا وقتی که همسر بنده هستن حق تعدد زوجات ندارن، خودم دختری محجبه و قد بلندم و در صورت ازدواج فقط یه شیفت کار میکنم، با حقوق دو و نیم، خونه داری من هم عالیه، خواستگاری دارم که قراره شهریور بیان به نظرتون شرایطی که برای آقا نوشتم خوبه یا بد؟ و کجاش نیاز به اصلاح داره؟

۲۳ ساله (بی تجربه) راهنمایی کنین چون اولین تجربه خواستگاریمه، فقط این را هم اضافه کنم که آزمایش اعتیاد، و بیماری های مقاربتی را از خواستگارم میخوام و خودم این آزمایش‌ها را به همراه گواهی بکارت میگیرم و بهشون میدم.

فعلا همین ها یادم اومد اگه چیز دیگه ای هم جا انداختم لطفا بگین توضیح بدم.


مرتبط با تعیین مهریه بالا:

مهریه رو در حدی باید تعیین کرد که آقا توان پرداخت نداشته باشه!

چرا خانواده ها بر مهریه زیاد اصرار دارند ؟

3 واکنش مردان در مقابل زنان دارای مهریه سنگین

ضررهای مهریه سنگین

توقع بالاست؟ مهریه زیاده ؟ پاشو برو یه جا دیگه خواستگاری

پدرم شرط گذاشته مهریه من باید بالای 1000 سکه باشه

هفته دیگه عقدمه و از قبول مهریه بالا می ترسم

حتی اگه بمیرم مهریه بالا قبول نمی کنم

مهریه رو بالا میگید که دستش بسته باشه ازتون پیروی کنه؟

واقعا مهریه بالا می تونه جلوی یک مرد مریض رو بگیره

کوتاهی در تحقیق رو نمیشه با تعیین مهریه بالا جبران کرد

باورهای غلط در مورد مهریه

تفکرات غلط در مورد مهریه

مادرم به مهریه کم رضایت نمیده


مرتبط 2:

مهریه می خوام، شروط ضمن عقد و تنصیف اموال هم باید باشه

دلایل مخالفت بعضی از آقایون با دادن حق طلاق به خانم ها چیه ؟

ماجرای نصف شدن اموال در عقدنامه

بحث در مورد تقسیم اموال موقع طلاق

چگونگی تنصیف اموال در ازدواج به سبک غربی

حق طلاق رو به زن میدید ؟

ما پسرها چطور در بحث مهریه به شما دخترها اعتماد کنیم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) جهیزیه (۳۶ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه)