سلام 

من دختری 20 ساله هستم. امسال سال سومی هست که میخوام کنکور شرکت کنم. متاسفانه کپی سال های گذشته بودم هیچ فرق چندانی نکردم. بخاطر همین تصمیم جدی گرفتم که امسال حتما برم دانشگاه.

تقریبا 8 ساله که دارم تو شهرمون (شهر نسبتا کوچیک) آموزشگاه علمی و زبان داره و خوب جا افتاده و استقبال خوبی ازش میشه. پدرم میگه برم کارشناسی زبان بگیرم و بیام تو آموزشگاه خودمون مشغول شم و تو کارهای اموزشگاه کمکش کنم، یه درصدی هم از درآمد کل آموزشگاه رو بهم میده. پدرم میگه این جوری خیالت راحته بعدا از اینکه درست رو تموم میکنی میری سرکار. 

من با این نظر بابام موافقم ولی من دلم نمیخواد تو این شهر کوچیک تا آخر عمرم بمونم، همیشه فکر میکردم به بهونه درس و شغل میتونم برم یه شهر بزرگ تر با امکانات بیشتر، ولی این جوری مجبورم همین جا بمونم و اگه بخوام برم جایی دیگه با رشته زبان برام کاری نیست که انجام بدم.

خودم دوست دارم برم روانشناسی بخونم، میدونم برای لیسانس روانشناسی کار نیست، ولی فکر میکنم اگه برم لیسانس روانشناسی بخونم بعد برای ارشد تمام تلاشم رو بکنم که یه دانشگاه عالی قبول بشم و هدقم روانشناسی بالینی باشه و بعدا بتونم تو یه شهر خوب مطب بزنم. چون شنیدم درآمد خوبی هم دارن.

حالا موندم چیکار کنم ...

برم زبان بخونم و با یه درآمد خوب (ولی تا آخر عمرم تو همین شهر کوچیک و کم امکانات بمونم)، یا اینکه ریسک کنم و برم روانشناسی (ولی اگه موفق بشم هم درآمد عالی دارم هم تو یه شهر خوب زندگی میکنم)

خواهش میکنم خیلی دلسوزانه راهنماییم کنید که اگه شما بودید چیکار میکردید، اینم بگم که پدرم یه خورده خسته شده از کار آموزشگاه، هیچ کسی هم نیست کمکش کنه، ما هم فقط دو تا دختریم ،خواهرم قصد داره از ایران بره بخاطر همین مامانم و بابام میگن آموزشگاه رو میدیم به تو، وقتی فکر میکنم که خواهرم داره از ایران میره اون وقت من تو همین شهر کوچیک بی امکانات بمونم بغض میکنم.


مرتبط:

برای پیشرفت و مستقل شدن، می خوام به یه شهر بزرگ مهاجرت کنم

مقایسه زندگی در شهرهای بزرگ با شهرهای کوچک



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه) آموزش کسب درآمد برای دختران (۹۶ مطلب مشابه)