سلام

دخترم، 19سالمه. مشکلم اینه که هیچ لوازم آرایشی ای رو یپوستم نمیشینه! و این رو هم بهش اضافه کنین که تکنیک های آرایش کردن رو هم بلد نیستم و بخاطر هزینه ها هم نمی تونم کلاس خودآرایی برم.

یادمه 15,16 سالم که بود اگه شب, مهمونی داشتیم یه کرم ضد آفتاب شدیدا براق که رنگ پوستم نبود میزدم، حالا تصور کنین پوستم چرب بود و جوش فراوون تو نور شب چی میشد! تازه احساس خود قشنگ پنداری هم میکردم اون لحظه! یعنی یادم که میافته دلم میخواد آب بشم از خجالت، این گذشت ...

یک سال پیش یک کرم پودر که ضد آفتاب هم داشت خریدم با پوشانندگی بالا و اون رو هم شب ها واسه مهمونی ها میزدم! تعریفش زیادشنیده بودم ولی وقتی میزدم کرم رو صورتم میماسید و اصلا جالب نبود واسم و حتی پوستم رو بعد مدتی خراب کرد! و خیلی هم سنگین بود طوری که احساس میکردم پوستم داره خفه میشه!

امسال از پنکک استفاده میکنم که اون باز هم واسم قابل قبوله سبکه ولی یه چیزی که فهمیدم پن کک چون خشکه و براقی صورت رو میبره چین و چروک ها رو بیشتر نشون میده و آدم رو پیر تر میکنه و درستم هست ... 

تازگی ها وقتی صورتم رو میشورم با خودم میگم بدون پن کک خیلی بهتره! ولی چه کنم صورتم جای جوش و جوش سر سیاه و لک و تیرگی دور دهن و ... داره. یکی از دوستام حقیقتا آرایش به پوستش میشینه و اونم از پنکک استفاده میکنه ، ولی با این حال اون هم  بعد استفاده از پنکک چهره ش پیرتر نشون میده.

یعنی میخوام بگم کلا پنکک مناسب این سن نیست بالاخره پوست باید یه کم براقی و شادابی رو داشته باشه. الانم نه میدونم پوستم چه نوعیه, چه رنگیه که بخوام لوازم آرایشی مناسب اون رو پیدا کنم !!!

چندسال پیش چرب بود و با جوش, ولی الان نمیدونم چون مثلا بعدحمام بشدت پوستم خشک میشه و تا مرطوب کننده نزنم فکر کنم از خشکی پوست بمیرم (جهت شوخی) یا مثلا قبل آرایش باید مرطوب کننده بزنم دیگه اگه قبلش حمام برم که خیلی بهتر میشه ولی با این حال جوش هم میزنم , حالا اگه کسی فهمید پوستم چه نوعیه (چربه،خشکه) بهم بگه ممنون میشم.

رنگشم خودم میگم سبزه ام , ولی تو اینترنت پوست سبزه سرچ میکنم همه رنگ هاشون برنزه است تا سبزه! دستم رنگش سبزه هست ولی پوست صورتم و واقعا نمیتونم تشخیص بدم از بس که جای جوش و لک و اینا داره !!!

و در آخر با این اوصاف پوستم یه مارک خوب کرم پودر پیشنهاد بدین و یه چیزی من خط چشم میکشم اما بعد مدتی میبینم  بالای چشمم پخش شده و هی باید با دست پاک کنم! خط چشم که این جور نشه هم معرفی کنین.

ممنون


مرتبط:

تجربه شما از محصولات لوازم آرایشی بهداشتی

آیا کرم روشن کننده ای هست که رنگ ملایم داشته باشه؟

معرفی مارک خوب لوازم آرایش صورت

معرفی کرمی که مثل پنکیک پوشانندگی داشته باشه

مشورت در خرید مواد آرایشی

اصول آرایش کردن رو بلد نیستم

معرفی محصولات آرایشی خارجی با کیفیت


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) آرایش کردن (۸ مطلب مشابه)