سلام

اخیرا موضوع ازدواج افراد زیر هجده سال بولد شده، من قصد پرداختن دوباره به اینکه چنین چیزی خوبه یا بده رو ندارم، اگر هم کسی نظری درباره درست و غلط بودن این موضوع داره بهتره در اون دو پستی که به تازگی در رابطه با این موضوع گذاشته شده کامنت بذاره . 

اما هدف من از این مطلب پاسخگویی به سوالات اون دسته از کاربرانی هستش که درباره قشر مذهبی ( یا طرفدار حکومت یا هر چی که اسمش هست ) صحبت هایی رو مطرح میکنن، این دوستان به گمان خودشون دست رو تناقض بزرگی گذاشتن !

یکی از صحبتاشون اینه که میگن، چطور مذهبی ها با آموزش جنسی و سند 2030 مخالفن، ولی اگه همون آموزش ها و روابط در چارچوب ازدواج باشه مشکلی ندارن ؟!

اولا افراد مذهبی با آموزش جنسی مخالف نیستن، با آموزش جنسی به شیوه سند 2030 مخالفن، که این مخالفتشون نشونه بینش و درک بالاشونه، چون اگر آموزش جنسی به اون شیوه خوب بود، الان نمی بایست خروجیش در کشورهای غربی که سال هاست دارن چنین آموزشی در مدارس و مهد کودک ها میبینن اونقدر افتضاح باشه . 

یه نمونه از این خروجی:

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، طی یک سال بیش از 17 هزار مورد تجاوز ثبت شده، حالا منظور از اون 17 هزار تا چه جور تجاوزیه ؟! منظور تجاوز کودکان به کودکانه ! که عمدتا در مدرسه رخ داده و بچه های بزرگتر به بچه های کوچکتر تجاوز جنسی کردن، ( دقت کنید نگفتم تجاوز بزرگسالان به کودکان )، به گفته کارشناسان تعداد واقعی این تجاوزات بسیار بیشتره، حالا از آمار تجاوزهایی که توسط بزرگسالان صورت میگیره کلا میگذریم و کاری بهش نداریم . 

حالا سوال من اینه که آموزش جنسی به این شیوه اگر خوبه، پس چرا خروجیش اینقدر افتضاحه ؟ ، همه ما در ایران مدرسه رفتیم آموزش جنسی هم ندیدیم ، و تجاوز کودکان به کودکان در کشور ما واقعا نادره نمیگم نیست میگم نادره، من که در دوران مدرسم نه به هیچ کدوم از بچه های مدرسه تجاوز جنسی کردم نه هیچ کدوم به من تجاوز کردن ، و نه حتی چنین چیزی دیدم و نه شنیدم . پسر بودیم کتک و دعوا زیاد داشتیم ولی تجاوز و خشونت جنسی نه، حالا یه عده از دوستان طبق معمول واسه اینکه بگن ایرانم دست کمی از غرب نداره میان یه چیزهایی میگن . 

ولی بحث سر بهتر بودن یا نبودن ایران نیست، اصلا ایران بدتره، خوب شد ؟ 

بحث سر کارآمد بودن یا نبودن آموزش جنسی به شیوه غرب و سند 2030 ، و هدف اینه که یکی از دلایل مخالفت مذهبی ها رو با اون سند گفته باشیم. 

نکته بعدی اینکه آمار بارداری دختران زیر هجده سال و ابتلا به بیماری های مقاربتی باز هم در کشورهای غربی که آموزش جنسی میبینن بیشتره، پس نتیجه میگیریم که چنین سندی نه تنها سودی نداشته، بلکه به گواهی بسیاری از کارشناسان غربی خود این نوع از آموزش باعث بروز کنجکاوی در بچه میشه و کودکان رو به بلوغ زودرس و یا انحراف سوق میده ، باعث شکل گیری خواسته های جدید در بچه میشه که تا قبل از اون به ذهن بچه هم نمیرسیدن . 

دوما کی گفته قشر مذهبی با ازدواج کودکان موافقن ؟

مگر فردی که غریره جنسی و عاطفیش بروز پیدا کرده و توان تولید مثل و والد شدن رو پیدا کرده کودک محسوب میشه ؟ یعنی تا قبل از قرن بیستم تمامی مردم کره زمین در اشتباه بودن که زیر هجده ساله ها رو کودک به حساب نمیاوردن و سن ازدواج دختر و پسر زیر هجده سال بوده، بعد یهو یونسکو و سازمان ملل اومدن مردم رو از نفهمی در آوردن و بهشون فهموندن دختری که توانایی مادر شدن داره و پسری که ریش و سبیل داره هم کودک هستن، درست مثل اون بچه چهار پنج ساله ! و ازدواج شون میشه کودک همسری !

احمقانه نیست که شما امروز کودک باشی و فردا به محض برگزاری جشن تولد هجده سالگیت، طی 24 ساعت یهویی بزرگسال و بالغ محسوب بشی و حق ازدواج داشته باشی ؟

به نظر من که عمیقا احمقانه ست ، آیندگان از چنین مرزبندی انگشت به دهان خواهند ماند ، پس قشر مذهبی با ازدواج کودکان موافق نیستن فقط تعریف شون از کودک متفاوت و البته منطقی تره، پس اینکه قشر مذهبی در عین مخالفت با سند 2030 با ازدواج افراد زیر 18 سال مشکلی ندارن ، هیچ تناقضی توش نیست .  

موضوع دیگه ای که مطرح میکنن ، اینه که میگن ؛

چطور مذهبی ها با ازدواج زیر هجده سال مشکل ندارن ولی با حق رای دادن و گواهینامه گرفتن زیر هجده سال مشکل دارن ؟!

اولا اینکه زیر هجده ساله ها حق رای و گرفتن گواهینامه ندارن چه ارتباطی به مذهبی ها داره ؟ خوب نماینده های مجلس تون کاری کنن که قانون تغییر کنه ، دوما ازدواج کجاش قابل مقایسه با حق رای و گواهینامه ست ؟

ازدواج یکی از ابتدایی ترین نیازهای بشره ، بعد از خوراک و پوشاک ، ولی نیاز به رای دادن و نیاز به گواهینامه گرفتن اولویت چندمه ؟

دختران و پسران تازه به بلوغ رسیده بیشترین زمان و توجه شون صرف فکر کردن به جنس مخالف و مسائل عاطفی و جنسی میشه ، یا صرف فکر کردن به حق رای و گواهینامه ؟

افراد به بلوغ رسیده ، بیشتر از بابت عدم تامین نیازهای روحی و جنسی ممکنه رنج ببرن یا عدم داشتن حق رای و گرفتن گواهینامه ؟

نیاز به همسر یک نیاز فیزیولوژیکه ، مثل آب و غذا ، حسابش با حق رای و حق دریافت گواهینامه کلا فرق میکنه ، احتمال طلاق هم در هر سنی ممکنه ، در شهری مثل تهران که از هر سه ازدواج یکیش منجر به طلاق میشه ، سن اکثر ازدواج ها بالای هجده ساله .

بشر بهتره سبک زندگیش ، تحصیلاتش و شغلش رو با فطرتش هماهنگ کنه نه برعکس ، اینکه در قرن بیست و یکم بشر علی رغم همه ادعاهاش مجبوره فطرتش رو با سبک زندگیش هماهنگ کنه و فطرتش رو بر مبنای سبک زندگیش تغییر بده، نشان پیشرفت بشریت نیست ، نشان جاهلیت مدرنه .

"محمد"


مرتبط : بررسی خروجی سند 2030 در غرب



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)