از دست خانواده ام خسته شدم بلاخره بعد از چند سال دختری که می خواستم رو برای ازدواج پیدا کردم یه دختر با حجاب و با ایمان که خیلی همدیگه رو دوست داریم و نامزد هم کردیم
مشکلی که باهاشون داریم اینه که می خوایم عروس لباسی بپوشه که توی روز عقد محجبه باشه و می خواد نذاره کسی ازش عکس بگیره و اگه آرایش کنه روی صورتش رو بپوشونه
همه به ما متلک میگن پدر و مادران و این ها که حالا چهار تا عکس از شما بگیرن چی میشه مگه این حرف دل من رو خون می کنه اینکه به اعتقادات زنم احترام نمی ذارن اون می خواد فقط برای شوهرش آرایش کنه و کسی اون رو با آرایش حتی برای یک بار نبینه
خیلی خانوم خوبیه اصلا هم آدم خشکی نیست ما با هم خیلی راحتیم و خیلی شیطنت ها رو داره و ازش راضیم امّا یک بار خانواده میگن که موزیک باید باشه، مگه میشه رقص نباشه، یک بار میگن حالا ببیننش با آرایش مگه چی میشه!
من نمی دونم چرا جامعه این جوری شده که رضایت پدر و مادر و دیگران در اینه که زنت رو لخت کنی ببری وسط عروسی بچرخونی و بگی این جوری اونجوری برای دیگران برقص همه بگن به به طرف عجب زنی گرفته عجب قری میده برای ما تا راضی بشن!
آقا اصلا من دوست دارم عروسیم مولودی خوان بیاد هیچ رقصی نباشه، زنم دوست نداره با آرایش کسی ببینتش و ازش عکس بگیره. الآن چند روز مونده به عقدمون ولی دلمون خونه، پدر و مادرامون قیهافه ی ناراحت به خودشون گرفتن و میگن این همه براتون زحمت کشیدیم این جوری جواب ما رو می دید!!! بعد من بهشون گفتم یعنی به خاطر حرف مردم ما باید دلقک دیگران بشیم؟ من زنمو لخت کنم بگم برو برای دیگران برقص تا اون ها راضی بشن؟ یا اینکه اعتقاد داره فقط برای شوهرش آرایش کنه بگم این اعتقادتو کنار بذار؟ من باید تشویقش هم بکنم
کلا این فشارها هم از سمت اون ها هم خانواده یه ماست. همه میگن یه روز عیب نداره! واقعاً این حرف مسخره ست برای اون هایی که واقعاً معتقد هستن یک روز و ده روز نداره هیچ فرقی نداره اون ها به اعتقاد خودشون می مونن و رعایت می کنن. خلاصه اینکه خیلی از دست شون دلخوریم. و عوض اینکه این روزها خوشحال باشیم همه دارن به ما فشار میارن و دهن مون رو .... می کنن
چقدر جامعه تغییر کرده چقدر همه چی عوض شده! با حجاب بودن سخته! با حجاب بودن غلطه! اینکه یک زن و مرد بدن و شیطنت هاشون و زیبایی هاشون رو برای خودشون فقط بخوان بذارن نه دیگران این بد شده غلط شده!
این قدر دلم گرفته بود که جایی جز اینجا نداشتم که بیام باهاتون درد دل کنم. فقط اون هایی که تجربه یه مشابه ما داشتن درک مون می کنن.
مورد داشتیم یکی از دوستان خانومم همین شرایط بود به زور مجبورش کردن لباس بی حجاب بپوشه وسط عروسی بیاد برقصه هنوزم عذاب وجدان داره و گریه می کنه به خاطر اینکه هیچ کس بهش احترام نذاشت و مجبور شد حجابش رو کنار بذاره. 
دلم گرفت

مرتبط با برگزاری مراسم عروسی کم خرج و بدون گناه:

ایده های جالب در مورد مراسم عقد و عروسی کم خرج

مراسم عقد و عروسی بدون گناه

تجربیات شما در برگزاری بهتر مراسم عروسی بدون گناه

در مورد مراسم عروسی با خواستگارم مشکل دارم

چند سوال در مورد مراسم عروسی خانواده های مذهبی

پسر مورد علاقم حاضر به برگزاری مراسم خواستگاری و ... نیست

دلم نمیخواد برای ازدواجم مراسم بزرگ برگزار شه

خواستگاری دارم که میگه هیچ مراسمی برات نمی گیرم

علاقه ای به برگزاری مراسم عروسی ندارم، بچه هم نمی خوام

اگر بخواید مراسم ازدواج بگیرید چطور برگزار میکنید

چی میشه اگه یه زوج مراسم عروسی رو برگزار نکنن ؟

اگه جشن عروسی نگیرم بعدا پشیمون نمیشم ؟

لوازم برگزاری یه عروسی بدون گناه

چطوری میشه جشن عروسی بی معصیت و به خوبی برگزار بشه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مراسم عقد و عروسی (۱۰۷ مطلب مشابه)