سلام

من سارا دختری 20 ساله هستم. الان تقریبا یک سال میشه که با پسری تو دانشگاه آشنا شدم. از نظر ظاهر فوق العاده خوب. وضع مالی خوب. از نظر درسی هم یه چیزی در حد نخبه! اخلاقشون هم خوبه و سنگین رفتار میکنن! ایشون به من ابراز علاقه کردند. یه هفته از این موضوع گذشته. ایشون ازم اجازه خواستن که بیان خواستگاری.من خودم هم ازش بدم نمیاد ولی مشکلاتی هست!

1- وضع مالی ما هم خوبه ولی نه به اندازه ی اونا! یعنی اونا از ما خیلی پولدارترن.

2- من یه دختر با تیپ ساده هستم. ولی ایشون خوشتیپ. من هم تیپ میزنم ولی ایشون میخوان که من مثل دخترای امروزی باشم، یعنی ساپورت! مانتو بالا زانو! تنگ و کوتاه ! یا در آوردن مو!! از نظر ایشون این یعنی خوشتیپی و با کلاس بودن! و یعنی روشن فکری ! من با این موضوع مشکل دارم.

آیا این نشونه ی بی غیرتی نیست که همچین خواسته ای داره ؟ اون میگه من به مراسم مختلف و زیادی میرم که همه بروز هستن و مثلا فردا اگه خواست با خانمش بره باید ثیپ و حتی رفتارش مثل بقیه باشه تا مسخرش نکنن که زنت بی کلاسه ! من نمیدونم چکار کنم ! میترسم بی غیرت باشه ! آیا امکانش هست ؟ میشه راهنماییم کنید ؟


پاسخ :

سلام

در انتخاب همسر ، برای خودتون خطوط قرمز مشخص کنید . اگه سر هر کدوم از خط قرمز ها به تفاهم نرسیدید ، اون ازدواج به صلاح نیست . مگه این که یا اون خط قرمز شما رو به رسمیت بشناسه یا این که شما خط قرمزتون رو نادیده بگیرید .

خط قرمز یعنی این که اگه اون خواسته ی من فراهم نشه ، حاضرم با اون شخص ازدواج نکنم یا اگه بعد از ازدواج باشه حاضرم طلاق بگیرم .


به نظر میرسه خط قرمز شما این موارد باشه :

1 - مانتوی تنگ بالای زانو نمی پوشم 

2 - موهام رو بیرون نمیذارم 

3 - در مهمونی ها با حجاب ظاهر میشم حتی اگه مسخره بشم 

4 - شوهرم حق نداره به دخترهای نامحرم دست بده

5 - شوهرم حق نداره در مهمانی های مختلط شرکت کنه 


این موارد رو باهاش در میون بذارید . باید ببینید که جوابش چیه ؟

اگه قبول کرد که خط قرمزهای شما رو بپذیره ، میشه ازدواج رو پیگیری کرد . اگه قبول نکرد شما دو راه دارید :

1 - بگید با شما ازدواج نمی کنم چون این موارد برام مهمه

2 - خط قرمزهاتون رو نادیده بگیرید .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)