سلام به همه 

من یه دختر ۱۹ ساله م که امسال وارد دانشگاه شدم، مشکل من این که کلا اعتماد به نفس خیلی پایینی دارم . این موضوع تو دوران مدرسه هم بود اما از وقتی وارد دانشگاه شدم بیشتر خودش رو نشون میده و خیلی خیلی هم آزارم میده .

اما این کم بودن اعتماد به نفسم دلیل اصلیش اینه که خودم رو دوست ندارم، یعنی فکر میکنم چهره زیبایی ندارم ... البته فکر که نه مطمئنم صورتم زیبا نیست ...تو دانشگاه خب خودم رو با دخترهای دیگه مقایسه میکنم میبینم چقدر اونا زیباتر از منن ، انقدر ناامید و دلشکسته میشم که ... ، گاهی میگم نکنه اصلا من بیماری ذهنی چیزی دارم مثلا شاید دو قطبی هستم چون گاهی انقدر از خودم خوشم میاد که هی میرم جلو آینه خودم رو میبینم و بینهایت از خودم راضیم ، گاهی هم وقتی خودم رو با بقیه مقایسه میکنم مثلا مهمونی میرم یا دخترهای دانشگاه که به کلی از ادامه زندگی ... .

میدونم ناشکری میکنم میدونم که خیلی نعمت هایی  دارم که خیلی ها آرزوشونه که جای من بودن، اما چیکار کنم دست خودم نیست ... یعنی خدا نکنه یه مهمونی برم و دوستام  رو ببینم کع بع خودشون رسیدن و خوشگل شدن .

مشکل اصلی من دماغمه که بزرگه،  اینم با خودم میگم که خب تو که تقصیری نداشتی یعنی این شکلی آفریده شدی و حق انتخاب نداشتی اما باز راضی نمیشم  . آخه چرا من ؟ ... گاهی میگم اگه من همچین بنده ی ناسپاسی داشتم باهاش چی کار میکردم ... خدا انقدر در حقم لطف کرده که خجالت زده ش هستم اما وقتی این فکرها به مغزم میره دیگه ول کنم نیست ... 

حتی نگران آینده م که نکنه کسی که بعدا قراره باشه منو بحاطر چهره زشتم ولم کنه . نکنه دیگه دوستم نداشته باشه .ا صلا نکنه با اولین بار دیدن من بذاره بره ... به عمل بینی هم فکر کردم اما میترسم از این که بازم بعدش اونی نشم که میخوام و بازم خودم رو دوست نداشته باشم ... 

اینم بگم که تا بحال هم متوجه رفتار و حرفهای بقیه در مورد چهره م شدم اما به روی خودم نیاوردم, اون لحظه ولی بعدش تا جایی داغونم کرده اون کارهاشون که تصمیم به خودکشی گرفتم ... یه روز به خودم میگم همه که قرار نیست شبیه هم باشن ،همه دماغ ها که نباید عروسکی باشن ، تنوع باعث زیبایی میشه ، هر کسی یه چهره دلنشینی داره ، یه روزم انقدر ناراحت و افسرده میشم کع اصلا نمیخوام از تو اتاق بیرون بیام تا کسی منو نبینه 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) افزایش اعتماد به نفس (۳۸ مطلب مشابه)