سلام

طرز تفکری درباره افراد دیندار وجود داره که اصلا درست نیست ، آیا مذهبی بودن عقب ماندگی محسوب میشه ؟ عده ای فکر میکنن افراد دیندار عقب افتاده در زندگی نوین هستند ، به همین خاطر تا واژه روشن فکر یا Openmind به دهان میاد ، دختری با مو های باز ، پا روی پا انداخته یا پسری کراواتی در ذهن ما تصور میشه ، و یا فرض کنید اگه یک آخوند انگلیسی صحبت کنه ! اون هم با لهجه ! موجب تعجب همگان میشه  . اما این واکنش نسبت به فرد اصطلاحا امروزی ملایم تر یا خنثی است .

اصلا همین واژه امروزی ! چرا فکر میکنید منه مذهبی دیروزی هستم ؟ چرا گمان می کنید مطالعه ی غیر دینی ندارم ؟ حتی در مورد مهاجرت . اگر بگی آن پسر مذهبی که حافظ قرآنه یا فلان دختر چادری به اروپا سفر کرده ، فورا بعضی ها تعجب و حتی اعتراض میکنند و طعنه هم به طرف میندازن .

قبول دارم افراد خشک مذهب که خنده را برای دختر حرام بدونن متاسفانه وجود دارن ، قبول دارم یکسری ها دائما مشغول انواع ادعیه و نماز هستند و از امور دیگر غافل ... ، قبول دارم یکسری خیلی سخت گیرن ، موسیقی رو ولو ملایم را حرام میدونن ، یا بر فرض روسری کمی روشن رو تبرج ، ثروتمند شدن را فعلی نزدیک گناه ! ، سفر به خارج را مکروه می شمارند .

قبول دارم صدا و سیما هم به این فکر دامن زده ،  مثلا هیچ گاه کسی که اسمش باربد ، کارن ، سامیار و امثالهم باشه و در عین حال مذهبی باشه در فیلم ها جایی نداشته ، حتما باید طرف نامی عربی داشته باشه ، ولی این ها ، هیچ ربطی به قرآن نداشته و جزء حاشیه های دین هستن .

اما افراد مذهبی که اتفاقا بر باور های خود استوارن و در کنار آن به فناوری دنیای مدرن توجه دارن کم نیستند ، افراد روشنفکر ! روشنفکری به داشتن مطالعه و احترام به تفکرات دیگران است ، نه مطلقا نوع پوشش و سگ نگه داشتن ، خوبه در جواب بعضی ها که حجاب را عقب ماندگی میدانید ، ما هم حجاب نداشتن را غار نشینی تلقی کنیم ؟ یا افرادی که به اعتقاد ما که میگیم سگ نجس است ، توهین میکنند ، بگیم شما مثل یزید لعنت الله سگ بازید ؟! قبول دارم دغدغه عده ای فقط حجاب است ، اما هستند کسانی که به حق الناس احترام بذارن ، غیبت نکنن ، دروغ نگن ، اهل مطالعه باشن و موارد دیگه ....

وقتی مدعی فکر باز هستید ، باز تر فکر کنید ، هم با روشنفکران هستم هم با خشک مذهب ها !

متشکرم


بیشتر بخوانید ...

کلمه کلیشه‌‏ای مذهبی

پسر مومن و مذهبی و با ایمان دقیقا کیه ؟

انگار می خواید سر به تن مذهبی ها نباشه

استفاده از کلمه ی مذهبی رو در وبلاگ ممنوع کنید

آیا من آدم خشک مذهبی هستم ؟

چرا مذهبی ها نمیتونن عادی با زن ها برخورد کنن؟

هر آدم مذهبی که مومن واقعی نیست

حد بین مذهبی بودن یا نبودن کجاست؟

من که نفهمیدم مذهبی به کی میگن