4 مهر 96 :

با سلام خدمت عزیزان

با توجه به نظر دوستان خیاطی رو انتخاب کردم ولی به تازگی دچار یک مشکل شدم .

من 24 سالمه ، لیسانس حسابداریم ، مدتیه خیاطی میرم و به اون علاقمندم ولی هر کسی منو میبینه و میپرسه چیکار میکنی و من میگم خیاطی میرم میگه آخه چرا خیاطی ؟یک کاری مرتبط رشته ات برو .

ولی خب چند وقتیه فهمیدم که شخصیتم درونگراست و رو روابط جنس مخالف خیلی حساسم برا همین خیاطی رو انتخاب کردم و فهمیدم به اون علاقه دارم چون تو شهر ما اکثرا هم برا مغازه ها حسابدار میخوان و حقوقشم زیاد نیست و بیشترشم بدون بیمه است .

اما همین حرف و نگاه های اطرافیان باعث شد من شک کنم که شاید دارم راه رو اشتباهی میرم و باید برم سر کار رشته خودم حتما . و به همین دلیل دچار افت انگیزه شدم هر چند خیاطی رو دوست دارم .

اطرافیان یه جوری برخورد میکنن انگار که خیاطی کار پیش پا افتاده و بی ارزش و بی کلاسیه ، هر چند من همین الانشم فهمیدم چقدر تو زندگی خودم کاربرد شخصی داره . میخوام بدونم واقعا بنظر شماها هم همین طوره یعنی خیاطی رشته واقعا بی کلاس و بی ارزشیه ؟ آخه من قصدم این بود که تا آخرش رو که دوخت لباس عروسه و شبه برم . ولی من دچار شک شدم افت انگیزه پیدا کردم و اون تمرکز رو ندارم .

هر چند برا حسابداریم نه سابقه کار دارم نه معرف و هر جا برم اینا رو ازم میخوان .  البته بازم تاکید میکنم که من میخوام فقط یک راه رو برم یعنی یا خیاطی یا حسابداری .

ممنون میشم راهنماییم کنید

-------------

19 شهریور 96 :

با سلام  و عرض احترام و ادب

من دختری 24 ساله هستم . مجرد دارای لیسانس حسابداری هستم من مدتیه که در کلاس های خیاطی فنی و حرفه ای شرکت میکنم و خوب شاید برای قضاوت زود باشه ولی خب تو همین مدت فهمیدم  خیلی  علاقمند هستم .

ولی چیزی که من رو دچار شک و تردید میکنه اینکه من همین خیاطی رو تا اخرش ادامه بدم یا نه ؟ آخه خیلی علاقمند هستم که تا اخرش که لباس شب و عروس هست رو برم چون انگیزم خیلی بالاست .  در ضمن کلاسام طوریه که یکی در میون تا ظهر طول میکشه . یا برم دوره های حسابداری ببینم و دنبال کار بگردم البته خاطرنشان میکنم که سابقه کارم اصلا ندارم . و چون دوست دارم از بین این دو تا یکی رو تا اخرش ادامه بشم و بتونم توش حرفی برا گفتن داشته باشم .

شاید بگین دو تاش رو برو ولی خب هم هزینه ها کفاف نمیده . هم اینکه اینجوری ذهن ادم دو بخشی میشه و نمیتونه تو هیچ کدومش انچنان حرفی برا گفتن داشته باشه چون من تو خیاطی که مبتدیم باید از امروز کلاس برم و فردا همش تمرین کنم تا یاد بگیرم . ایا روی خیاطی تمرکز کنم یا حسابداری . از نظر تیپ شخصیتی من درون گرا هستم .

در ضمن من میخوام طراح لباس بشم در آینده و اگه شد حتی این رشته رو در دانشگاه هم بخونم اگرم نشد دنبال درامد زایی باشم با کسب تجربه و اینکه ی موسسه ای هست که توش کار خیاطی برا ارگان ها یا همون لباس فرم رو انجام میدن و باهاشون حرف زدم که طی چند ماه اینده که دستم راه افتاد برم اونجا مشغول بکار شم برای کسب تجربه بیشتر هر چند اونجا لباس فرم اماده میشه و انچنان پیچیدگی نداره .

بنظرتون خیاطی در این شرایط برای من مفیدتره یا حسابداری


مرتبط :

وقت و سرمایه ام را صرف دندانسازی کنم یا خیاطی و آرایشگری؟

کسب اطلاعات در مورد شغل دندان سازی

چطور میتونم در خیاطی زنانه مهارت لازم را بدست بیارم و موفق بشم؟

مشورت در مورد خرید چرخ خیاطی

بهترین متد برای خیاطی چیه ؟

کدوم شاخه آرایشگری بازار کار بهتری داره ؟

بعد از دوره های آرایشگری قصدم اینه که یه سالن باز کنم

ازدواج با دختری که شغل آرایشگری داره

لیسانس حقوق دارم و به این فکر شرکت در کلاس آرایشگری هستم


مرتبط با رشته حسابداری:

انتخاب بین رشته های مدیریت صنعتی و حسابداری

رشته کامپیوتر یا حسابداری؟

برای ورود به بازار کار حسابداری از کجا باید شروع کرد؟

آینده شغلی کدوم بهتره، حسابداری یا خیاطی؟

تبادل نظر فارغ التحصیلان حسابداری در مورد وضعیت شغلی و درآمد

مهندسی عمران، دکترای بیوتکنولوژی، ریاضی کاربردی یا حسابداری؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)