سلام

تلنگرها ...

بچه ها ! دیدین یه سری آدما همش یه اتفاق ناخوشایندِ بد براشون میفته ؟  مثلا طرف رو میبینی که همّیشه دستش رو میبُرّه  ، همیشه دستش زخمه . یا اینکه دائم خونشون و مغازه شون یا وسایلشون رو دزد میبره . همّیشه کله شون میخوره یه جا یا یه لبۀ تیز !  "یه حادثۀ مشترکِ بد ، گاهی مدام براشون اتفاق میفته"

هیچ براتون سوال شده چرا ؟

خدمتتون عرض کنم این تلنگرهای خداست برای یه نافرمانیِ خاصی که ما متاسفانه انجامش میدیم . و هر بار که اونو انجام بدیم اون حادثۀ ناگوار باز هم برامون اتفاق میفته ! برا اینکه درس عبرت بگیریم . 

باید از خودمو بپرسیم که چرا این اتفاق افتاد ؟ آیا من کارِ ناشایستی کردم ؟ مثلا اگر من ماهی یه بار دستم زخم میشه آیا با این دست نافرمانیِ خدا رو کردم ؟ یا اگر زبونمو گاز میگیرم آیا با این زبون حرفی زدم که نباید میزدم ؟

سرم مرتب درد بگیره ولی از خودم نمیپرسم که چه فکر خطایی کردم یا چه قضاوت نابجایی کردم که این اتفاق افتاد ؟

دلم درد بگیره ولی نمیدونم دل چه کسی رو شکوندم که مستحق این خطا شدم  و ... . 

اینا نشون میده که این جهان (خالق خداست) هوشمنده و بی حساب کتاب نیست ،  ولی یه عده هستن که از بس براشون اتفاقای بد و این تلنگرها پیش اومده دیگه براشون عادی شده ، یا اینکه دیگه اون تلنگرها براشون اتفاق نمیفته !

باهاشون که حرف میزنی میگن : آره ، برا ما هم اوایل اتفاق میفتاد ولی دیگه چند سالی هست که این اتفاقا برامون نمیفته!

پس باید به تک تک وقایع اطراف و به طَبَعش کارهای خودمون واقف باشیم و هوشیار ... .

اونایی که رفتن مکه میدونن : وقتی آدم مُحرِم میشه و جامۀ پاک احرام رو میپوشه باید حدود سی تا کار رو نکنه ! اونجاست که آدم تا میاد دستشو تکون بده میگه نکنه با این کار احرامم باطل بشه و مجبور بشم قربونی بدم ؟ بنابراین هشیــــــار میشه

تو دنیا هم همینطوره ! میشه به تلنگرهایی که ( از طرف خدا ) کائنات برامون میفرستن بیشتر آگاه باشیم ! تو این دنیا ( اون چیزی که من فهمیدم ) به زورم که شده میخوان ببرنت بالا ... به سمت معنویت ... به سمت کمال . میخوان بهت یاد بدن که چه جور زندگی کنی ! چون در اون دنیا هم کار و کسب و زندگی هست . تا کی بشینیم میوه بخوریم و از نهر رجب بیاشامیم ؟ تا کی تکیه بدیم رو تختها مقابل هم و هیچ چیزی نباشه بجز "سلام". تا کی حوری و غلمان ببینیم و ...

منِ هشتاد ساله اگه بخام بمیرم میگم : بابا من تازه یاد گرفتم چجوری زندگی کنم !  اون دنیا باید بریم تا زندگی ای رو تشکیل بدیم که به "خودِ خدا" برسیم .

پس یه هدفی  پشت همۀ اینها هست . این دنیا یه نقطۀ آغازه . و آنچه آغاز ندارد ، نپذیرد انجام . بیهوده نیست

موید و منصور باشید

التماس دعای خیر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)