سلام دوستان

پسری 23 ساله هستم. به دختری 20 ساله که از اقوام درجه یک هستند علاقه دارم و قصد ازدواج با ایشون را دارم.

این دختر خانم هم اکنون دانشجو هستند و حدود 4 سال دیگر باید درس بخونند. من هم 1 سال دیگر از درسم باقی مانده است. سربازی معاف شده‌ام. خانه‌ هم مانند خیلی از پسران دیگر یک طبقه از منزل پدرم هست. هم اکنون شغل ثابت، ماشین و پس انداز خاصی ندارم.

با توجه به شرایطی که دارم ( رشته تحصیلی، خانواده و ...) از آینده شغلی خودم مطمئن هستم و میدونم وضع مالیم خوب خواهد شد. ( و بالطبع خانواده دختر هم چون فامیل هستند این موضوع را میدانند که آینده خوبی خواهم داشت) .

حالا با توجه به شرایطم چند سوال داشتم...

اول اینکه الان زمان مناسبی برای مطرح کردن است ؟ سن ایشون کم نیست!؟

میترسم اقدامی نکنم و ایشون ازدواج کنن و بعد افسوس بخورم چرا زودتر کاری نکردم... از وقتی هم که دانشجو شده بیشتر این ترسو دارم.

دوم اینکه اصلا این قضیه را چطوری مطرح کنم؟

مشکلی ندارم به خانواده خودم اطلاع دهم که رسمی اقدام کنیم. اما چون از اقوام خیلی نزدیک و درجه یک هستند کمی ترس دارم کدورتی چیزی پیش بیاد و جواب ایشون منفی باشه.

به نظرتون تلگرام بهش پیام بدم و مستقیم از خود دختر خانم اجازه بگیرم که بیاییم خواستگاری ؟ و اگه جوابشون منفی بود بگم همه چیز بین خودمون تمام شود ؟ اگه دلش با من باشه میگه هر چی خانوادم بگن یا بهم میگه من مشکلی ندارم.

من خیلی ایشونو دوست دارم و دلم نمیخواد بی‌گدار به آب بزنم. خواهشا اگه کسی میتونه راهنماییم کنه. مخصوصا اونایی که تجربه چنین مواردی را داشتن یا دیدن.

خیلی ممنونم ♥♥♥


مرتبط:

چطور بحث به هم زدن نامزدی با پسر عمه م رو مطرح کنم؟

یه بهونه مقبول برای نه گفتن به خواستگار فامیل می خوام

در خواستگاری های آشنا و فامیل ،جواب رد دادن بهشون سخته

چطوری به پسر عموم بگم که خواستگاری نیاد

اگر بخوایم ازدواج فامیلی کنیم به مشکل بر میخوریم؟

با ازدواج فامیلی مخالفم

نتیجه ی وحشتناک و غیر قابل تحمل یک ازدواج فامیلی

ازدواج فامیلی ممنوع ممنوع ممنوع ... به هیچ وجه !

نحوه رد محترمانه و بدون کدورت خواستگار فامیل 

اگر بخوایم ازدواج فامیلی کنیم به مشکل بر میخوریم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فامیلی (۸۹ مطلب مشابه) خواستگاری از دختران فامیل (۸ مطلب مشابه)