سلام

من یه دختر 27 سالم که ارشد فیزیولوژی دارم و همیشه شاگرد اول بودم. تا چند وقت پیش قصد داشتم دکتری تخصصی فیزیولوژی پزشکی شرکت کنم و تا پست دکترا ادامه بدم اما حقیقتش الان تو شک افتادم چون متاسفانه بازار کار خوبی نداره و الانم هر چی فکر می کنم راه  تغییر رشته برام باز نیست. چون ارشد گرفتم دیگه نمی تونم رشته دیگه مثلا میکروب شرکت کنم .

از طرفی الان دغدغه اصلیم ازدواجه و خیلی دنبال کارم چون معتقدم با کارمند شدن مخصوصا تو شهر من موقعیت های بهتری برای ازدواج پیدا می کنم و میتونم فرد ایده آلمو پیدا کنم. اما خب متاسفانه اوضاع کار خیلی خرابه و من چند گزینه بیشتر ندارم .

از دوستان با تجربه میخوام نظرشونو بگن که کدوم راه درست ترین راهه هم از نظر آینده کاری و هم برای موقعیت های ازدواج برای من که دیگه کم کم سنمم داره میره بالا .

ممنون میشم راهنماییم کنید.
1. اولین راهم اینه دندانپزشکی بین الملل شرکت کنم و ادامه بدم . بنظرتون با توجه به سنم و هزینه بسیار بالایی که داره ( فکر کنم حدود 100 میلیون ) و با توجه به اینکه کم کم بازار کارش داره اشباع میشه اینکار درسته؟ و اینکه دوست ندارم برم تو جمعی که همه حداقل  هشت سال از من کوچکتر باشن.
2. دکترای تخصصی رو در رشته خودم ادامه بدم که اونم باز اصلا نمیدونم بشه هیئت علمی بشم یا خیر که با توجه به نظرات بعضی ها احتمال هیئت علمی شدن پایینه مگه مقاله خیلی جمع کنم تو این مدت و برای خارج اپلای کنم.
3. کلا قید ادامه تحصیلو بزنم و برم سراغ خود اشتغالی مثلا تدریس خصوصی ترجمه مقاله نوشتن کارای هنری انجام دادن یا حتی مغازه زدن!
بازم تاکید می کنم برای راهنمایی هم موقعیت شغلی و هم فرصت ازدواج رو برام در نظر بگیرین.

با تشکر فراوان.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)