سلام

من در حال آشنایی با یه آقایی برای ازدواج هستم، دوست دارم در مورد نکات مهمی که حین آشنایی و قبل از ازدواج باید بهشون دقت کنم از شما بپرسم، علی الخصوص از متاهلین وبلاگ.

چند تا کتاب و صوت در مورد انتخاب همسر خوندم و شنیدم اینکه میگن چندین جلسه با هم صحبت کنید و حداقل ۶ ماه رفت و آمد داشته باشید تا نسبتا شناخت پیدا کنید از نظرم عملا خیلی قابل انجام نیست، علتش وابستگی هست که پیش میاد و دو طرف دوست دارن سریع تکلیف شون مشخص بشه خودم به شخصه بعد دو جلسه صحبت به این آقا علاقه مند شدم و از الآن تو ذهنم برنامه زندگیم رو میچینم البته قراره چند جلسه هم ادامه بدیم و بیشتر صحبت کنیم فقط بعید می دونم این آشنایی بخواد به ۶ ماه بکشه آخه این همه مدت در مورد چی حرف بزنیم؟! 

تازه هر دو نفرمون هم تا حدودی کم حرفیم و ظاهرا از نظر فکری اشتراکات زیادی داریم که بحث هامون چالشی نیست و غالبا با نظر هم موافقیم، می ترسم این علاقه ای که در من شکل گرفته ( و همچنین شاید در ایشون) باعث بشه احساسی تصمیم بگیریم(البته این علاقه از روی شناختی که خودشون در صحبت هاشون مطرح کردن بوده نه به خاطر ظاهر و شرایط مادی، فقط نگرانم توصیفی که از خودشون دادن یه موقع دروغ باشه یا دو پهلو صحبت کرده باشن و... ) .

بعدا با مشکل رو به رو بشیم از اون جایی که بعید می دونم خانواده م با ۶ ماه آشنایی موافقت کنن و همین طور برای خودم ارتباط طولانی سخت هست، می خواستم راه های کوتاه تر و موثرتر برای شناخت متقابل رو برام شرح بدید، اینکه دقیقا جلسات رو غیر از خونه کجاها می تونیم تشکیل بدیم و اینکه چه سوالات و مباحثی واقعاً ضروری و چالش برانگیزه و حتما باید در موردشون صحبت بشه و کی میشه به این نتیجه رسید که برای هم مناسب هستیم.



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) شناخت قبل از ازدواج (۱۵۲ مطلب مشابه)